– Z informacją o jubileuszowym, 50. turnieju o Puchar Polski chcieliśmy dotrzeć do młodych odbiorów i pokazać rozgrywki, jako atrakcyjny sposób na spędzanie wolnego czasu – mówi Janusz Kowalski, Wiceprezes Zarządu ds. Korporacyjnych PGNiG. – Pozytywny odbiór kampanii cieszy i otwiera nowe perspektywy współpracy z twórcami internetowymi w przyszłości. Wyniki potwierdzają, że Snapchat, ale również Facebook i Instagram to serwisy stojące treściami multimedialnymi i wręcz stworzone do prowadzenia działań real-marketingowych dedykowanym młodszym konsumentom – dodaje przedstawiciel Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa.
Kampania była w całości prowadzona w czasie rzeczywistym. – Snapchat idealnie nadaje się do prowadzenia relacji na żywo, tak jak w przypadku piłkarskiego finału PGNiG Pucharu Polski – wyjaśnia Konrad Traczyk, CEO HASHFM, który zwraca uwagę, że specyfika serwisu umożliwia jego łączenie z innymi kanałami. – Nasze doświadczenia pokazują, że tak jak w przypadku współpracy z PGNiG, dobrze jest kampanię na Snapchacie uzupełnić równoległymi działaniami na Instagramie czy Facebooku. Pomaga to znacząco zwiększyć dotarcie do grupy docelowej oraz całościowy zasięg kampanii – mówi Traczyk.
Zobacz również
Bohaterem kampanii został Adam Zdrójkowski, aktor młodzieżowy, znany m.in. z serialu Rodzinka.pl, który ma ponad 100 000 widzów na Snapchacie. – Adam aktywnie snapuje, ale co było dla nas szczególnie ważne w tym przypadku, to prawdziwy fan sportu i zawodnik Agrykoli Warszawa. Podczas finałów dzielił się swoją prawdziwą pasją do piłki ręcznej, a to właśnie autentyczność przyciąga dziś zaangażowanych odbiorców – zwraca uwagę Konrad Traczyk, CEO HASHFM. Mechanizm kampanii obejmowała zapowiedź wydarzenia na Snapchacie, Facebooku oraz Instagramie oraz relację z finałowych rozgrywek PGNiG Pucharu Polski w tych kanałach.
Więcej informacji o kampanii
Pierwsza kampania influencer marketingu promująca finałowe rozgrywki PGNiG Pucharu Polski w piłce ręcznej prowadzona była wokół współpracy z influencerem Adamem Zdrójkowski na Facebooku, Snapchacie i Instagramie.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Działania na Facebooku miały charakter teaserowy. Zdrójkowski zapowiadał swój udział w weekendowych meczach piłki ręcznej. Zachęcał do udziału w wydarzeniu, informował, gdzie kupić bilety na imprezę, przypominał również o relacji z meczów na swoim koncie na Snapchacie, w którym prowadzona była główna część komunikacji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Podczas 5-dniowej relacji, która łącznie objęła 45 snapów Adam opowiadał o swojej pasji do piłki ręcznej i tym, że od kilku lat sam gra w ręczną w klubie Agrykola Warszawa. Ze swoimi fanami dzielił się radością z udziału w rozgrywkach finałach PGNiG Puchar Polski, zapraszał do zakupu biletów i udziału w imprezie. Podczas meczu finałowego na Snapchacie Adama Zdrójkowskiego pojawiły się najbardziej interesujące fragmenty z meczu, w tym: blackout, ceremonię finałową i prezentację zawodników drużyn walczących o Puchar Polski oraz ceremonię medalową.
O swoim udziale w finałowych meczach piłki ręcznej bohater przypominał również na swoim koncie w Instagramie.
We wszystkich kanałach kampania była spójnie opisywana i tagowana. Na Facebooku i Instagramie znajdowało się odniesienie do profilu „Kocham Ręczną” (@kocham_reczna), materiały video na Snapchacie były opatrzone napisami: Kocham ręczną #kochamreczna, Final Four PGNiG Puchar Polski, PGNiG Puchar Polski
Kampania realizowana wspólnie przez PGNiG oraz HASHFM trwała w dniach 18 – 22 maja 2016. Tylko na Snapchacie jej zasięg osiągnął 9 980 000 wyświetleń.