Trwające dwa tygodnie jesienne Wirtualne Targi Książki pobiły rekordy poprzednich edycji i nie mają sobie równych w tym segmencie wydarzeń na rynku. Strona targów oraz wirtualne stoiska 150 wydawców zanotowały łącznie ponad 795 tys. wizyt. To wzrost o ponad 20% w porównaniu do ubiegłorocznej edycji. Uczestnicy targów zakupili w sumie 373 tys. książek, a więc o 100 tys. więcej niż rok temu. Łącznie, w ramach czterech edycji Wirtualnych Targów Książki, został przekroczony próg miliona sprzedanych egzemplarzy – zarówno książek tradycyjnych, jak i cyfrowych.
Największe wydarzenie w polskim internecie
Targi organizowane przez Empik to z pewnością największe literackie wydarzenie w polskim internecie. Październikowa odsłona odbyła się na pięciu scenach (Główna, Apostrof, Rozwój, Przecinek i Kropka oraz Forum) i objęła 60 spotkań z polskimi i zagranicznymi autorami, w tym warsztaty oraz webinary. Formuła „festiwalu literatury”, którą zaproponował Empik, przyjęła się z ogromnym sukcesem, a sfera online stworzyła dodatkowe możliwości promocji książek i pisarzy. Transmisje spotkań z autorami na Facebooku oraz Instagramie uzyskały nie tylko 3,5 mln zasięgu, ale i zaangażowały publiczność, generując ponad 63 tys. interakcji w postaci komentarzy, polubień i udostępnień. Dużą popularnością cieszyło się spotkanie z Agnieszką Maciąg (77 tys. widzów) oraz z duetem: Jerzy Bralczyk i Michał Ogórek (56 tys.). Jednak – spośród 60 targowych spotkań – najpopularniejsza okazała się premiera książki „Pierogi z kimchi” i towarzysząca jej sesja live cooking z autorką Wioletą Błazucką. Wydarzenie obejrzało ponad 156 tys. widzów. To ponad 30% więcej w porównaniu do topowego spotkania z jesiennej edycji wydarzenia w 2020 roku.
Zobacz również
– Wydarzenia online to nowy, powstały na bazie pandemicznych doświadczeń trend, który zostanie z nami na dłużej. Widzowie oczekują treści, które będą ich angażować, rozwijać i dawać możliwość aktywnego uczestnictwa. Świetnym przykładem jest Scena Rozwój, nowość w programie targów, która cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. Widzowie mogli brać udział w zajęciach praktycznych – warsztatach, webinarach oraz live cookingu, np. na zamknięty webinar Natalii de Barbaro, autorki bestsellerowej „Czułej przewodniczki” zarejestrowało się ponad pół tysiąca osób. Zaletą wydarzeń online jest również to, że nawet po zakończeniu targów widzowie nadal mają dostęp do wirtualnych spotkań na profilu facebookowym i kanale YouTube Empiku – podsumowuje Marcin Maćkiewicz, menadżer Działu Eventów w Empiku.
Dzięki rejestracji spotkań online kanał Empiku na YouTube stanowi rozrastającą się bibliotekę kultury. W ramach czterech odsłon Wirtualnych Targów Książki zorganizowano ponad 210 wydarzeń online, które zgromadziły łącznie 4,5 miliona widzów. Do większości z nich można powrócić o dowolnej porze i z dowolnego miejsca, zupełnie za darmo.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Cyfryzacja treści tematem przewodnim spotkań dla branży
Również program branżowy z edycji na edycję jest coraz bardziej popularny i notuje wzrosty frekwencji. Wynika to z zapotrzebowania wydawców na spotkania z ekspertami w obszarze, w którym Empik jest niekwestionowanym liderem. W wydarzeniach na Scenie Forum, tym razem mocno skoncentrowanych na książce cyfrowej, wzięło udział 800 osób związanych zawodowo z rynkiem książki. Program został przygotowany w ścisłej współpracy z Virtualo i Empik Go, czyli podmiotami z Grupy Empik specjalizującymi się w audiobookach i ebookach.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Największe hity tej jesieni
Uczestnicy 4. Wirtualnych Targów Książki najchętniej sięgali po tytuły z kategorii: Książka dziecięca, Kryminał/sensacja/thriller oraz Literatura obyczajowa. Natomiast TOP5 targowych tytułów to: „Gwiazdkowy Prosiaczek”, czyli nowość od J.K. Rowling, „Dom pełen miłości. Przepisy na cztery pory roku” Agnieszki Maciąg, „Czuła przewodniczka. Kobieca droga do siebie” Natalii de Barbaro, „TOPR 2. Nie każdy wróci” Beaty Sabały-Zielińskiej i „Pierogi z kimchi” Wiolety Błazuckiej.
Empik już teraz zapowiada wiosenną edycję Wirtualnych Targów Książki 2022 oraz zachęca do odwiedzania swoich kanałów na Facebooku i YouTube, gdzie można znaleźć setki literackich spotkań.