…przyglądając się dyskusjom polskich użytkowników social media.
Brakuje dokładnych danych, ile osób kupuje na Aliexpress, jak dużo te osoby kupują i co kupują. W konsekwencji, trudno powiedzieć, jak Aliexpress wpływa na e-commerce w Polsce.
Zobacz również
Jednym ze sposobów przyjrzenia się popularności produktów na Aliexpress w Polsce jest zmierzenie dyskusji w polskich social media poświęconych Aliexpress i zobaczenie, jakie najczęściej pojawiają się tam frazy produktowe. Takie podejście nie mówi o tym, czy te produkty są kupowane, ale daje pewne rozeznanie o tym, jakie produkty są interesujące wśród osób aktywnie dyskutujących w social media.
IRCenter przyjrzało się dyskusjom opublikowanym od lipca 2017 do maja 2018 roku. Wzięło pod uwagę wypowiedzi, w którym pojawiały się bezpośrednie odniesienia do „Aliexpress” i sprawdziło, jakie słowa najczęściej pojawiają się w ich treści.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Najczęściej używanymi frazami produktowymi w dyskusjach w social media w kontekście Aliexpress są: Xiaomi, telefon i Android. W pierwszej dziesiątce najbardziej popularnych fraz są słowa z kategorii: elektronika, dodatki odzieżowe i kosmetyki.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Niemal wszystkie najbardziej widoczne kategorie produktowe jednocześnie szybko zyskują na popularności. Tylko frazy z kategorii sport i wypoczynek i akcesoria samochodowe wskazują na stabilną popularność tych kategorii. Powoli zaczyna rosnąć popularność fraz z kategorii sztuka.
W kategorii elektronika najbardziej popularne frazy tracą na popularności – zwłaszcza xiaomi i telefon. Użytkownicy polskich social media są za to coraz częściej zainteresowani takimi frazami, jak smartfon i ładowarka.
W kategorii kosmetyki najczęściej podawanymi w dyskusjach w social media frazami zakupowymi w kontekście AliExpress są: makijaż, kosmetyki i lakier. Te frazy były ostatnio najbardziej popularne we wrześniu i w lutym.
Wśród kategorii niezwiązanych z produktami elektronicznymi i kosmetycznymi wyróżniają się frazy: zegarek i produkty dziecięce. Ich popularność była ostatnio wysoka w okresie: grudzień – marzec.
źródło: mat. IRCenter