Pora na Pola demaskuje ceny. Ile naprawdę zarabia rolnik na e-targu?

Kupując marchewkę czy przetwory, tak naprawdę nie wiemy, ile z ceny produktu trafia do rolnika. Uważa się, że mało, bo „najwięcej podobno zarabia pośrednik”. Pora na Pola jako pierwszy w Polsce sklep e-grocery wprowadził transparentność cenową i pokazuje, co składa się na ceny produktów.
O autorze
2 min czytania 2022-01-25

Polscy konsumenci mają bardzo pozytywne nastawienie do żywności ekologicznej – wynika z raportu „Żywność ekologiczna w Polsce 2021” przygotowanego przez Koalicję na rzecz BIO we współpracy z NielsenIQ. Co trzeci Polak deklaruje, że kupuje ją regularnie, czyli przynajmniej raz w tygodniu lub raz w miesiącu.

Obok jakości, bezpieczeństwa czy walorów zdrowotnych klienci coraz częściej zwracają uwagę na aspekty etyczne dotyczące kupowanych produktów, jak troska o dobrostan zwierząt gospodarskich, środowisko czy lokalny patriotyzm. Polski konsument pozostaje przy tym pragmatyczny, oczekując korzystnej relacji wartości do ceny – mówi Adrian Piwko, prezes firmy Pora na Pola, która dostarcza wyselekcjonowane produkty od 100 wytwórców żywności rzemieślniczej do e-klientów w całej Polsce.

Gra w otwarte karty: ile zarabia rolnik?

Robiąc zakupy spożywcze online nie obejrzymy osobiście produktu, ale za to możemy w domowym zaciszu przejrzeć ofertę, poznać skład produktów czy porównać ceny. Firma Pora na Pola zrobiła krok dalej i wprowadziła transparentność cen.

Najważniejszą ideą naszego e-targu jest uczciwość. Wobec naszych klientów uczciwość to przede wszystkim oferowanie produktów wysokiej jakości, wytworzonych z poszanowaniem dla pracy rolników, środowiska naturalnego, bez sztucznych dodatków i ulepszaczy. W naszej działalności nie mamy nic do ukrycia przed naszymi klientami. Dlatego gramy w otwarte karty mówiąc o tym, co składa się na cenę, jakie koszty ponosimy jako e-targ i ile zarabiamy na sprzedaży każdego produktu. W ten sposób nasi konsumenci mogą przekonać się, że podchodzimy także uczciwie do współpracy z naszymi dostawcami, bo przeciętnie 60 proc. ceny trafia do wytwórcy żywności – wyjaśnia szef Pora na Pola.
LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Transparentna cena

W serwisie Poranapola.pl w karcie każdego z 1500 produktów można znaleźć informacje o tym, co składa się na ich ostateczną cenę. Wynagrodzenie ustalone przez samego wytwórcę, koszty firmowe i marża Pora na Pola, podatki, koszt magazynowania i transportu – wszystkie te elementy są ujęte kwotowo na czytelnym wykresie.

Rozkład ceny na czynniki pierwsze to element strategii zrównoważonego rozwoju Pora na Pola, obok uważnej selekcji wytwórców i działań na rzecz wykluczonych rolników. Oczywiście wyliczenia dotyczą artykułów dostępnych na naszym e-targu, ale wierzymy, że transparentność ceny to kierunek, w którym powinna zmierzać cała branża – mówi Adrian Piwko.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wpływ społeczny

Pora na Pola to internetowy targ, gdzie można nabyć zaufane, najwyższej jakości produkty spożywcze. Dla rodzinnych gospodarstw i drobnych wytwórców, których obecnie jest już około 100, to gwarancja stałych zamówień i utrzymania miejsc pracy. Zapewniając możliwie krótki łańcuch dostaw, Pora na Pola realizuje zamówienia sukcesywnie, unikając wysokich stanów magazynowych i ograniczając marnowanie żywności.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Obraz w pełnym rozmiarze

Crowdfunding na kolejne inicjatywy

Spółka Pora na Pola rozpoczęła właśnie czwartą emisję akcji w formie crowdfundingu inwestycyjnego. W poprzednich emisjach w spółkę zainwestowało ponad 1500 inwestorów, a ich cele zostały zrealizowane. Teraz spółka chce pozyskać od społeczności kwotę 1,9 mln zł, by przeznaczyć ją na rozwój technologii umożliwiających dokumentację pochodzenia produktów, predykcję koszyka zakupów i inne inicjatywy w ramach zrównoważonego rozwoju firmy.