Podcasty będą dostępne na platformach Spotify i Soundcloud, a także bezpośrednio na stronie Papaya.Rocks. Wydawca zapowiada też dystrybucję treści w innych popularnych serwisach. Pierwsze audycje powstały w ramach współpracy portalu z Międzynarodowym Festiwalem Filmowym Nowe Horyzonty. Obejmują rozmowy z twórcą festiwalu Romanem Gutkiem i filmoznawcami związanymi z festiwalem. Redakcja planuje rozwijać nową formę docierania do swoich potencjalnych odbiorców i sukcesywnie publikować wywiady, audycje i reportaże w formie audio – nie tylko o tematyce filmowej.
– W swoich działaniach staramy się nie przywiązywać do konkretnego medium czy adresu w sieci. Obserwujemy szybko zmieniające się przyzwyczajenia odbiorców i chcemy wychodzić im naprzeciw – mówi Jonasz Tołopiło, redaktor naczelny Papaya.Rocks.
Zobacz również
To nie pierwsza próba wychodzenia portalu poza swoją klasyczną działalność. Treści przygotowywane przez redakcję i zespół produkcyjny są przede wszystkim publikowane pod adresem www.papaya.rocks, ale doczekały się też niedawno wersji drukowanej. W maju tego roku redakcja przygotowała premierowy numer drukowanego zina obejmującego wybrane artykuły, zdjęcia i ilustracje pojawiające się regularnie na stronie. Papaya.Rocks to jednak przede wszystkim pierwszy w Polsce portal pozbawiony reklam, który porusza tematy związane z popkulturą, technologią i trendami. Partnerom biznesowym oferuje dedykowane strony i produkcję obrandowanego video contentu. Portal jest dostępny w dwóch wersjach językowych.