Portret polskiej turystyki w social mediach

Gdyby o popularności atrakcji turystycznych miała decydować liczba zameldowań na Facebooku, to niekwestionowanym zwycięzcą byłaby Gubałówka ze 189 561 wizytami. Jeśli w ten sam sposób miałby się rozstrzygnąć odwieczny konflikt: góry czy morze, to tatrzańskie atrakcje zajęłyby wszystkie miejsca...
O autorze
1 min czytania 2016-11-04

…na podium.

Drugą pozycję zajęły Krupówki ze 157 913 wizytami, a trzecią Kasprowy Wierch, na którym zameldowało się 153 601 internautów (co ciekawe, w kolejce jadącej na szczyt oznaczyły się zaledwie 3 422 osoby).

Poza podium znalazło się molo w Sopocie, choć na nim także zameldowała się imponująca liczba turystów – 141 721 użytkowników Facebooka. Ponad 100 000 wizyt notuje jeszcze zapora wodna Solina w Bieszczadach, co daje kolejny punkt przewagi wielbicielom gór. Podczas zwiedzania obiektów Elektrowni Wodnej w Solinie na Facebooku poinformowały o tym 110 343 osoby.

Warto zauważyć, że pomiędzy pierwszą piątką atrakcji, która przekroczyła pułap 100 000 zameldowań, a resztą badanych obiektów, występuje spora przepaść. Kolejne na liście Morskie Oko co prawda potwierdza dominującą pozycję gór w rankingu, ale może pochwalić się tylko 82 299 oznaczeniami w portalu społecznościowym. Po górskich i nadmorskich atrakcjach dopiero na 7. pozycji pojawia się stołeczna atrakcja – Łazienki Królewskie, w których zameldowało się 55 448 osób.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

O czym świadczy ten społecznościowy portret polskiej turystyki? Ewa Filipowicz Digital Media Manager AccorHotels zauważa, że internauci lubią się pochwalić publicznie tym, że właśnie są na wakacjach, a wzrost zainteresowania Polską jako miejscem urlopu przekłada się również na większą liczbę zameldowań w polskich atrakcjach turystycznych. – To, że wypoczywamy w Zakopanem czy w Sopocie jest równie atrakcyjne dla naszych znajomych, jak wypoczynek w zagranicznych kurortach. Moda na Polskę nabiera rozpędu – dodaje Ewa Filipowicz z AccorHotels.

Lista atrakcji turystycznych w Polsce, w których zameldowało się najwięcej osób na Facebooku:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  1. Gubałówka: 189 561 wizyt
  2. Krupówki: 157 913 wizyt
  3. Kasprowy Wierch: 153 601 wizyt
  4. Molo w Sopocie: 141 721 wizyt
  5. Solina Zapora / Solina Bieszczady: 110 343 wizyty
  6. Morskie Oko: 82 299 wizyt
  7. Łazienki Królewskie w Warszawie: 55 448 wizyt
  8. Molo w Kołobrzegu: 50 789 wizyt
  9. Śnieżka: 46 905 wizyt
  10. Dolina Chochołowska: 38 312 wizyt

[Dane zostały zebrane 20 września 2016]

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się