Poszukiwany/Poszukiwana – Muzeum Polskiej Wódki czeka na eksponaty

W 2017 roku w Centrum Praskim Koneser w Warszawie otworzy swoje podwoje pierwsze na świecie Muzeum Polskiej Wódki. 11 marca rusza akcja zbierania eksponatów zorganizowana przez Stowarzyszenie Polska Wódka, patrona nowo powstającej instytucji kulturalnej.
O autorze
2 min czytania 2015-03-13

Dla osób, które przekażą najbardziej atrakcyjne przedmioty przewidziano nagrody pieniężne. Akcja potrwa do 31 maja br.

Historyczne etykiety, butelki, książki to tylko niektóre przedmioty objęte akcją „Poszukiwany/ Poszukiwana”. Zgłoszenia eksponatów można dokonywać poprzez aplikację umieszczoną na profilu Muzeum Polskiej Wódki na Facebooku. Organizator, Stowarzyszenie Polska Wódka, zachęca wszystkich do tworzenia ekspozycji, dzięki której powstanie jedyna w swoim rodzaju instytucja poświęcona narodowemu trunkowi Polaków.

– Polską wódkę należy traktować w kategoriach dobra narodowego. Wytwarzana od ponad 600 lat na naszych ziemiach, nierozerwalnie wpisała się w polską historię i obyczaje. To alkohol najwyższej jakości i jeden z nielicznych polskich produktów rozpoznawalnych i cenionych na całym świecie. Mamy więc powody do dumy i podobnie jak inne kraje powinniśmy chwalić się i promować nasz narodowy trunek. Dlatego zapraszamy wszystkich Polaków, by dołożyli swoją „cegiełkę” do powstania Muzeum Polskiej Wódki, pierwszej i jedynej takiej instytucji na świecie – mówi Andrzej Szumowski, Prezes Stowarzyszenia Polska Wódka, patrona muzeum.

Aby wziąć udział w akcji i wyrazić chęć przekazania eksponatu, należy użyć aplikacji zgłoszeniowej na Facebooku Muzeum Polskiej Wódki, umieszczając w formularzu opis eksponatu, jego historię oraz zdjęcie. Tak wypełnione zgłoszenie trafi do rąk organizatora, który po zakończeniu akcji wybierze z nadesłanych propozycji te, które spełniają merytoryczne i jakościowe wymogi określone przez zespół pracujący nad ekspozycją muzeum. Dodatkową opcją jest także wypełnienie formularza drogą telefoniczną i wysłanie zdjęcia pocztą. Spośród nadesłanych zgłoszeń komisja konkursowa wybierze i nagrodzi 3 laureatów – nagrodą pieniężną o wartości 1000 zł oraz 10 uczestników kwotą 200 zł. Zwycięzcy zostaną zaproszeni na uroczyste otwarcie muzeum.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Prace nad Muzeum Polskiej Wódki są zaawansowane. Logotyp został zaprojektowany przez znanego artystę plastyka, Andrzeja Pągowskiego. Koncepcję wystawy, zakładającą połączenie tradycyjnych sposobów ekspozycji i najnowszych rozwiązań multimedialnych, przygotowała zaś renomowana pracownia architektoniczną NIZIO DESIGN INTERNATIONAL. Korzystając z archiwalnych materiałów, które zachowały się m.in. w prowadzonych od pokoleń gorzelniach, a także z eksponatów przekazanych w ramach akcji „Poszukiwany/Poszukiwana”, powstanie ekspozycja prezentująca ponad 600–letnią historię wytwarzania narodowego trunku Polaków i jego związku z polską tradycją i kulturą.

Andrzej Szumowski podkreśla: w Muzeum Polskiej Wódki jest miejsce dla każdej marki wódki spełniającej wymogi znowelizowanej definicji Polskiej Wódki, która weszła w życie 13 stycznia 2013 r. Są one jednoznaczne – aby wódka mogła używać oznaczenia geograficznego „Polska Wódka/Polish Vodka” musi być wyprodukowana z surowców polskiego pochodzenia, tradycyjnych polskich zbóż: żyta, pszenicy, owsa, jęczmienia, pszenżyta lub ziemniaków, a cały proces przetwarzania musi odbywać się na terytorium Polski.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Muzeum, zlokalizowane na warszawskiej Pradze Północ w postindustrialnych budynkach z czerwonej cegły, gdzie przez wiele lat działała Warszawska Wytwórnia Wódek „Koneser”, stanie się nowym, atrakcyjnym punktem na kulturalnej mapie stolicy, a przede wszystkim miejscem przypominającym Polakom i pokazującym zagranicznym turystom na czym polega wyjątkowość Polskiej Wódki i czym wyróżnia się na tle innych. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Lista poszukiwanych eksponatów do powstającego Muzeum Polskiej Wódki:

  1. Plakaty, reklamy, foldery związane z polską wódką z lat 1900 – 1990
  2. Zagraniczne reklamy polskich wódek, ze szczególnym uwzględnieniem marki Wyborowa, z lat 1900 – 1990
  3. Etykiety i butelki polskich wódek czystych, ze szczególnym uwzględnieniem marek Wyborowa i Luksusowa, z lat 1900 – 1990
  4. Etykiety i butelki polskich wódek gatunkowych z lat 1900 – 1990
  5. Książki oryginalne dotyczące technologii produkcji polskiej wódki z okresu od XVIII do XX wieku
  6. Kolumna destylacyjna z gorzelni – miedziana
  7. Zdjęcia i historie polskich rodów gorzelniczych
  8. Zdjęcia bali, rautów, gdzie uwidoczniona jest polska wódka z lat 1900-1990. 

Andrzej Szumowski, Prezes Stowarzyszenia Polska Wódka, zaprasza do udziału w akcji:

Fanpage Muzeum Polskiej Wódki na Facebooku.