Powiat łowicki prezentuje nową identyfikację wizualną

Nowy branding powiatu łowickieg opracowany przez Leniva° Studio to nie tylko propozycja nowego logotypu, ale i funkcjonalny system, który ma na celu usprawnienie działania jednostek powiatowych. Do współpracy zaproszono m.in. twórców ludowych, którzy wsparli projektantów swoją wiedzą.
O autorze
1 min czytania 2023-02-22

Kultura i folklor w nowej identyfikacji wizualnej

Dotychczas powiat nie posiadał swojej oficjalnej, spójnej komunikacji wizualnej. Przygotowany przez Leniva° Studio branding oddaje najważniejsze aspekty pozycjonowania regionu – kulturę i folklor. Jest dostosowaniem identyfikacji powiatu do współczesnych realiów, co pozwala na komunikację, która jest nie tylko spójna, ale przede wszystkim autentyczna.

Cały proces rebrandingu poparty został obszernym rozeznaniem w terenie, wywiadami studyjnymi oraz badaniami, co pozwoliło projektantom na poznanie charakterystyki regionu. Jednym z kluczowych elementów, które oddane zostały w nowej identyfikacji jest nie tylko folklor, ale i indywidualistyczny, przekorny charakter mieszkańców regionu.

Studio postawiło jasny znak równości: Łowickie = Folklor, a Folklor = powiat łowicki.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Łowickie wycinanki symbolem regionu

Motyw przewodni nowej identyfikacji oparty został o tradycyjne łowickie wycinanki, które zostały przez projektantów przetworzone do funkcjonalnej formy pozwalającej na ich szerokie zastosowanie. Jej modułowość daje wiele możliwości tworzenia wariantów znaków i różnorodnych rozwiązań – powstał generator, dzięki któremu można zbudować ponad 40 znaków wywodzących się ze wspólnego rdzenia.

Sam branding został podzielony na dwie spójne, jednak różne od siebie części – powiat łowicki oraz Łowickie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Identyfikacja wizualna pozwala na spójną komunikację zarówno jednostki samorządu terytorialnego – powiatu łowickiego, jak i jednostek podległych. Branding jest używany w komunikacji zarówno urzędowej, wewnętrznej, jak w przekazach do mieszkańców, instytucji i organizacji współpracujących.

Podstawowym kolorem komunikacji powiatu jest barwa chabrowa widna.

Łowickie, jako region etnograficzny, kraina historyczna to miejsce wielokolorowe – zupełnie jak łowickie stroje czy wycinanki. W pełnej identyfikacji wizualnej używana jest cała paleta wyspecyfikowanych łowickich barw (prawie 60 różnych próbek), która przełożona została na wartości do użycia w druku oraz w digitalu.

Nazwy konkretnych barw zaczerpnięte zostały z ludowych nazw wywodzących się z gwary, które są unikalnym na skalę światową niematerialnych dziedzictwem kulturowym centralnej Polski.

Kompleksowy system, oprócz logotypu, obejmuje również materiały biurowe i promocyjne, a także komunikację w mediach społecznościowych.

Branding będzie w najbliższych miesiącach konsekwentnie wdrażany do codziennego użytku.