Powstaje GG dla biznesu. Będzie komunikator dla mikro, małych i średnich firm

Proste i praktyczne narzędzie dla małych i średnich firm, dzięki któremu będą mogły usprawnić obieg informacji, to plany najpopularniejszego polskiego komunikatora GG dla przedsiębiorców. Trwają prace nad GG dla biznesu - zapowiedziała spółka Fintecom, właściciel kultowej marki.
O autorze
3 min czytania 2023-04-25

Pierwsza, podstawowa wersja komunikatora GG dla biznesu ma być dostępna do końca tego roku. Przez 23 lata obecności na rynku komunikatora GG, firmy chętnie z niego korzystają. Doskonale sprawdza się w przypadku pracy zdalnej, jako środek do bezpiecznej komunikacji z pracownikami, klientami czy studentami. Teraz właściciele firm otrzymają skrojone pod ich potrzeby narzędzie do komunikacji wewnętrznej.

– Z komunikatora GG korzysta wiele firm, zwłaszcza tych mniejszych, poszukujących szybkiego i łatwego w obsłudze komunikatora do kontaktu z klientami, oddziałami firmy, czy po prostu w ramach rozproszonego zespołu i właśnie tę komunikację wewnętrzną chcemy wzmocnić – mówi Romuald Remus, wiceprezes Fintecom Sp. z o.o., od 2018 roku właściciela komunikatora GG. 

– W porównaniu do globalnych rozwiązań, my udostępnimy konkurencyjny cenowo i prosty w obsłudze komunikator, w pełni odpowiadający potrzebom małego i średniego biznesu, również rodzinnego, lokalnego, który bardzo dobrze zna markę GG. Rozwiązanie planujemy oferować również za granicą – dodaje.

Jak zdradza wydawca aplikacji GG dla biznesu, przedsiębiorcy nadal usłyszą w aplikacji kultowy dźwięk wiadomości, zobaczą nazwiska współpracowników, numerki GG, statusy dostępności, jednak zasada jego działania będzie nieco inna. Nacisk zostanie położony na bezpieczeństwo komunikacji, wymianę informacji zawodowych, planowanie zadań.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

GG w szczególności upodobały sobie firmy logistyczne, warsztaty, ale również sklepy internetowe, poradnie, gabinety lekarskie, a nawet kancelarie adwokackie. 

– Myślimy głównie o rynku MSP (mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa), do szybkiej komunikacji wewnątrz firm. To doskonałe rozwiązanie dla sieci hurtowni, aptek, sklepów, rozproszonych w terenie oddziałów czy nawet wielopiętrowych siedzib – dodaje Romuald Remus, pomysłodawca aplikacji i wiceprezes spółki Fintecom, w której GG jest używane zawodowo z powodzeniem od kilkunastu już lat.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Sektor mikro, małych i średnich firm to aż 99,8% wszystkich przedsiębiorstw w Polsce, wg danych GUS opracowanych dla raportu PARP za 2022 rok. Większość z nich, aż 52,9% prowadzi działalność usługową, a 21,6% handlową.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kluczowym wyróżnikiem GG dla biznesu będzie odseparowanie ruchu danych i numerów GG od klasycznej sieci komunikatora, a więc wyszukiwarki Katalogu Publicznego. W zamierzeniu będzie to bezpieczna, hermetyczna sieć usprawniająca pracę zawodową. Bez reklam, wiadomości od nieznajomych, z poszerzaną listą opcji, jak dostęp do kalendarza, odzwierciedlająca na liście kontaktów strukturę firmy. GG dla biznesu będzie dostępne w modelu SaaS (na serwerach GG), na najpopularniejsze systemy operacyjne (Windows, MacOS) i mobilne (Android, iOS). Nowe GG dla biznesu to kolejny krok w usługach komunikatora dla przedsiębiorców: od trzech lat GG umożliwia założenie publicznego profilu firmowego z podstawową informacją o firmie, zdjęciami, kontaktem.

GG od lat z powodzeniem jest wykorzystywane przez wiele firm do komunikacji zewnętrznej, np. w formie czatu dostępnego na stronie internetowej firmy. Dzięki niemu każdy potencjalny klient, również ten nie posiadający numeru GG, może rozpocząć dialog z firmą.

Rozpalmy GG 

GG dla biznesu to jeden z elementów strategii odbudowy popularności legendarnej polskiej marki internetowej i poszerzenia sieci użytkowników. Pod koniec marca br. spółka ogłosiła pre-kampanię “Rozpalmy GG!”, poprzedzającą planowaną na drugą połowę 2023 roku akcję finansowania społecznościowego rozwoju komunikatora. W crowdfundingu będzie można zostać współudziałowcem legendarnej marki – na stronie https://gg.emiteo.pl/ można zadeklarować swój udział.

Akcja zapowiadająca crowdfunding GG spotkała się z dużym odzewem: tylko w kilka dni ponad 1000 osób zadeklarowało łączną kwotę 4 mln zł.

Spółka otrzymała na GG dla biznesu (“GG app”) dofinansowanie z Funduszy Europejskich na realizację aplikacji do komunikacji w firmach. Tytuł projektu to: „Stworzenie przez firmę Fintecom Sp. z o.o. innowacyjnego narzędzia do wyodrębnionej komunikacji w firmach i organizacjach pod nazwą „GG App”. Wartość projektu wynosi ponad 1,6 mln złotych, w tym wsparcie przewidziane w ramach dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) wyniesie do 724 tys. zł. Partnerem technologicznym wykonania aplikacji została firma Iteo S.A. z Katowic, wyłoniona w trybie zapytania ofertowego, z zachowaniem zasady konkurencyjności, zgodnie z wytycznymi Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020 oraz Zasad w zakresie udzielania zamówień w projektach realizowanych w ramach Regionalnego Program Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-2020.

– Cieszymy się, że to właśnie Iteo zostało wyłonione jako wykonawca aplikacji GGapp dla firm, biorąc pod uwagę dotychczasowe realizacje Iteo, w tym aplikacji InPost Fresh wykonanej w technologii Flutter / Dart, a więc nowej cross-platformowej technologii, w jakiej chcemy nie tylko zrealizować aplikacje dla firm, ale w przyszłości przepisać również całe Gadu-Gadu – mówi Romuald Remus, prezes Fintecom.

Bieżące informacje dla potencjalnych Inwestorów na https://gadu-gadu.pl/category/dla-inwestorow/ 

Najnowsze, bezpłatne wersje komunikatora GG dostępne są na www.gg.pl

PS Wielki powrót Gadu-Gadu? Właściciel polskiego komunikatora zapowiada crowdfunding

W zamian za środki pozyskane drogą finansowania społecznościowego, spółka Fintecom przeprowadzi gruntowne zmiany w oprogramowaniu Gadu-Gadu, które ma stać się aplikacją społecznościową z wieloma nowymi funkcjami. Crowdfunding polskiego komunikatora promuje kampania „Rozpalmy Gadu-Gadu!”.