Pierwsze badanie skuteczności kampanii reklamowych w placówkach medycznych grupy Lux Med i grupy Medicover przeprowadzone zostało w lutym br. Za jego realizację odpowiada agencja Be Media, specjalizująca się na rynku reklamy zewnętrznej. W badaniu wzięło udział 80 kobiet i 41 mężczyzn, a za metodę badawczą posłużył kwestionariusz ankiety w ujęciu ilościowym. Średni czas oczekiwania na wizytę badanego pacjenta wynosił około 15 minut. Badanie przeprowadzone zostało na przykładzie kampanii Otodom, w ramach której emitowany był 30 sekundowy spot.
Zobacz również
W poczekalniach Lux Med i Medicover spotykają się przedstawiciele różnych profesji, których zainteresowania nie koncentrują się wyłącznie na zdrowiu. Pacjenci przychodni to głównie osoby z wykształceniem wyższym (86%), w wieku 31- 40 lat (37%), czyli grupa konsumentów o najwyższym potencjale zakupowym. Większość z nich stanowią kobiety — 66%. Co ciekawe, 50% spośród ankietowanych planuje zakup lub sprzedaż nieruchomości w najbliższym czasie.
Jak wynika z przeprowadzonego badania, większość pacjentów (71%) zwraca uwagę na ekrany multimedialne w przychodniach podczas oczekiwania na wizytę i śledzi treści na nich prezentowane. Dla 68% ankietowanych treści te są atrakcyjne. Co istotne, reklama na terenie przychodni wzbudza zaufanie aż 70% osób.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Warto zauważyć, że 52% ankietowanych po odbyciu wizyty i opuszczeniu placówki szuka dodatkowych informacji na temat produktu reklamowanego w przychodni. Ostatecznie aż 39% z nich przekonuje się do zakupu pod wpływem widzianej reklamy.
Więcej informacji na temat badania oraz jego szczegółowe wyniki dostępne są do pobrania na stronie.