Do tegorocznej edycji IAB MIXX Awards wpłynęło ok. 170 zgłoszeń. Jury konkursowe wyłoniło 43 wyjątkowe projekty, które uzyskały 53 nominacje w 14 kategoriach konkursowych. Zdobywcami złotej i srebrnej statuetki okazali się twórcy kampanii „Emerytura jest bliżej, niż myślisz” (ING Bank Śląski, GONG, MullenLowe Media) co sprawiło, że zdobyli oni najważniejszy tytuł konkursu – „Best In Show”.
Najlepsze kampanie digital w konkursie IAB MIXX Awards 2025
- Kategoria: Best Use of Social Media
„Admin Komputronik. Więcej niż Admin” – Komputronik, Brand Kolektyw, Sales&More
- Kategoria: Brand Awareness & Positioning
„Emerytura jest bliżej, niż myślisz” – ING Bank Śląski, GONG, MullenLowe Media
- Kategoria: Consumer Experience
„McDonald’s x Bambi” – McDonald’s Polska, OMD Group, DDB Warszawa, Panowie Programiści, MassiveMusic Warsaw, 24/7 Communication, Dentsu Creative, Endorfina Events
- Kategoria: Limited Budget
„IKEA Dzień Snu” – IKEA Retail, Wavemaker by WPP Media, Loyalty Point
- Kategoria: Limited Budget
„Na walentynki kwiaty zwiędną, a śledzik zostanie” – Lisner, KERRIS
- Kategoria: Offline Digitizing
„Burger Drwala koloruje zimę” – McDonald’s Polska, OMD Group, DDB Warszawa, 24/7 Communication, Panowie Programiści

fot. McDonald’s Polska
- Kategoria: Online Marketing with Influencer
„Unieś rzęsy do samego nieba!” – L’Oreal Polska (Maybelline New York), MullenLowe Warsaw, Wavemaker by WPP Media, Enyo
- Kategoria: Performance Marketing
„Podróż za miliard” – Rainbow, Bluerank, Full Stack Experts
- Kategoria: MIXX for Good Purpose
„Oblicza Weterynarii” – AZAN (Brit Veterinary Diet), Cut the Mustard, Performance Group
Ponadto podczas wydarzenia wręczono trzy nagrody specjalne dla liderów branży internetowej w wielu aspektach ich działalności:
- Agencja Roku – DDB Warszawa
- Dom Mediowy Roku – MullenLowe Media
- Reklamodawca Roku – ING Bank Śląski
Dwa prestiżowe tytuły powędrowały także do osobowości, które wnoszą dodatkową wartość dla ekosystemu reklamy cyfrowej i mogą pochwalić się ponadprzeciętnymi osiągnięciami na rynku interaktywnym.
Tytuł „Człowiek Roku” otrzymał Marcin Bruś, Group Advertising Director w Allegro, natomiast „Nagrodę Specjalną IAB Polska za całokształt dokonań” wręczono Maciejowi Klepackiemu, prezesowi Burda Media Polska.
Pełna lista nagrodzonych dostępna na stronie.
Co o polskim branży marketingu cyfrowego mówią tegoroczne zwycięskie kampanie?
– Tegoroczna edycja konkursu wyłoniła wiele znakomitych przykładów polskiej kreatywności, innowacyjności i odwagi w wykorzystaniu technologii. W mojej ocenie zwycięzcy doskonale oddali aktualne trendy w digital marketingu, bo dziś to retail media, gaming oraz działania oparte na autentycznych relacjach z odbiorcami stają się kluczowymi elementami skutecznej komunikacji. AI pojawia się coraz częściej w koncepcjach i narzędziach i będzie kierunkiem, który mocno przyspieszy w kolejnych latach w analityce czy RTM. Wspólnym mianownikiem nagrodzonych projektów okazała się klarowna, konsekwentna strategia oraz twarde dane potwierdzające efektywność. Kampanie, które potrafią precyzyjnie określić cel, dobrać do niego właściwą taktykę i udowodnić realne rezultaty, zawsze zasługują na najwyższe uznanie. To właśnie takie działania wyznaczają dziś standardy dla całej branży – komentuje Anna Gruszka, Chief Growth Officer, adQuery, Przewodnicząca Jury IAB MIXX Awards 2025
– Tak duża liczba złotych statuetek, jaką przyznaliśmy w tym roku, wiele mówi o kondycji polskiego digital marketingu. Badania rynku, takie jak AdEx, pokazują, że reklama cyfrowa w Polsce utrzymuje bardzo dynamiczny rozwój – i cieszy nas, że te twarde dane znajdują bezpośrednie odzwierciedlenie w wynikach IAB MIXX Awards. Tegoroczny poziom zgłoszeń był nie tylko niezwykle wysoki, lecz także wyjątkowo wyrównany, co potwierdzają finalne werdykty Jury. To dowód na dojrzałość, innowacyjność i wysokie kompetencje polskiej branży interaktywnej, z których możemy być naprawdę dumni. Jednocześnie siedem nominacji dla polskich twórców w europejskiej edycji MIXX Awards pokazuje, że kampanie nagrodzone na polskiej scenie mają realny potencjał, by odnosić sukcesy także na arenie międzynarodowej. To potwierdza, że należymy dziś do europejskiej czołówki – komentuje Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska.
NowyMarketing był patronem medialnym wydarzenia.