„Poznajmy się”: kolejna odsłona kampanii na temat obecności Romek i Romów w polskim społeczeństwie

„Poznajmy się”: kolejna odsłona kampanii na temat obecności Romek i Romów w polskim społeczeństwie
72% Polek i Polaków nie zna ani jednej osoby ze społeczności romskiej – czytamy na billboardach kampanii „Poznajmy się”, która z internetu trafiła na ulice 15 miast Polski. Plakaty z Romkami i Romami można zobaczyć m.in. w Warszawie i Wrocławiu. To druga  odsłona kampanii społecznej Fundacji W Stronę Dialogu.
O autorze
1 min czytania 2024-06-05

Romki i Romowie funkcjonują jako grupa izolowana społecznie, przez co niewidzialna. Chcąc zwiększyć widoczność społeczności romskiej i stawić czoła krzywdzącym stereotypom, Fundacja W Stronę Dialogu wystartowała z kampanią społeczną „Poznajmy się”, w pełni oddającej głos Romkom i Romom, by ci mówili o sobie na własnych zasadach.

Niech nas zobaczą

Pierwsza odsłona kampanii „Poznajmy się” miała miejsce w kwietniu 2024 roku, kiedy na całym świecie obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Społeczności Romskiej. Wówczas do Internetu trafił spot razem z towarzyszącą mu serią wideo. Są to osoby w różnym wieku, różnych zawodów, mieszkające w różnych częściach Polski, które łączy romskie pochodzenie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Kampanią „Poznajmy się” pokazujemy, jaka społeczność romska jest naprawdę – różnorodna, dumna ze swojej kultury i tradycji, gotowa na dialog. Rozprawiamy się ze stereotypami i zapraszamy do rozmowy, oddając głos Romkom i Romom – tłumaczy Cecylia Jakubczak, dyrektorka komunikacji z Fundacji W Stronę Dialogu.

Po akcji w Internecie Fundacja W Stronę Dialogu wychodzi na ulice, by w 15 miastach Polski wywiesić billboardy i plakaty z Romkami i Romami. Na każdym z nich, poza wizerunkiem osoby ze społeczności romskiej, pojawia się informacja o tym, że 72% Polek i Polaków nie zna ani jednej osoby ze społeczności romskiej oraz adres strony kampanii www.poznajmysie.ue. Wielkoformatowe billboardy wiszą w największych miastach Polski, można je zobaczyć również na 190 przystankach, a ponadto w 50 liniach autobusów warszawskich emitowany jest spot kampanii.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

ABC o społeczności romskiej

Na stronie, poza materiałami wideo z osobami bohaterskimi kampanii „Poznajmy się”, znajduje się sekcja „ABC o społeczności romskiej”. Składa się na nią 13 najczęściej zadawanych pytań w polskim internecie, które dot. społeczności romskiej wraz z odpowiedziami. Dowiadujemy się z nich m.in. ile Romek i Romów mieszka w Polsce, skąd pochodzą, jakiego są wyznania i jakie tworzą grupy. Można stąd też pobrać i wydrukować plakaty kampanii „Poznajmy się”, by potem wywiesić je w widocznym miejscu, dokładając swoją cegiełkę do walki ze stereotypami nt. społeczności romskiej.

Zdjęcia: mat. pras.