Coraz więcej sklepów tradycyjnych decyduje się na sprzedaż online, a dla innych e-commerce to pomysł na nowy biznes. Biorąc pod uwagę to, jak łatwo w dzisiejszych czasach założyć sklep internetowy, nie ma w tym nic dziwnego. Zakupy przez Internet towarzyszą nam w codziennym życiu. Według Gemius połowa polskich internautów kupuje online. To aż 15 mln osób!
Myli się jednak ten, kto zakłada, że nowo założony sklep internetowy już kolejnego dnia po otwarciu przyciągnie rzeszę klientów. Jak więc sprawić, żeby po wpisaniu przez użytkownika zapytania w wyszukiwarce Google znaleźć się wśród pierwszych wyników? Odpowiedzią jest proces pozycjonowania, czyli SEO.
Zobacz również
SEO to nic innego jak dostosowanie strony do wyszukiwarki. To taka rozbudowa strony (jej architektury, treści, UX), aby była ona jak najbardziej przyjazna zarówno dla klientów, jak i dla robotów Google. Do tego należy dołożyć działania poza stroną, czyli naturalne linkowanie. Dopiero te dwa elementy razem dadzą pożądany efekt w postaci wzrostu widoczności strony w Internecie i wzrostu liczby odwiedzin. Wiadomo, im więcej ludzi odwiedzi Twój sklep, tym większa szansa, że coś w nim kupią.
Osiągnięcie tych efektów wymaga wiele pracy i wiedzy na temat SEO. Z pomocą przychodzi Delante, wydając ebook Pozycjonowanie sklepów internetowych. To obszerny, praktyczny poradnik, który omawia pozycjonowanie e-commerce od samych podstaw. Od wyboru CMS-a, przez budowę sklepu internetowego, kart produktowych, UX, Content Marketing i link building, aż do sprzedaży za granicą.
Znajdziemy w nim praktyczne porady oraz komentarze specjalistów pracujących nad widocznością wiodących e-commerce w Polsce: X-KOM, Rossmann, Pixers, Militaria, G2A czy Rankomat.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Ebook jest dostępny za darmo do czytania online na stronie: delante.pl/ebook-pozycjonowanie-sklepow
Słuchaj podcastu NowyMarketing