Dzięki sieci i popularności Internetu budowanie pozytywnego wizerunku jest dziś prostsze niż kiedyś, ale nadal wymaga odpowiedniej wiedzy, konsekwencji i precyzji. Spójna komunikacja i strategia pomagają w wyróżnianiu się na rynku wśród konkurencji niezależnie od branży. Przy czym jej zbudowanie to często czasochłonny proces, który wymaga wielu kreatywnych pomysłów. Budowanie samej świadomości marki oraz zaufania wśród grupy docelowej to nierzadko szereg regularnych działań, które rozłożone w czasie skutkują wzrostem sprzedaży. W jaki sposób budować profesjonalny wizerunek przedsiębiorstwa? Z czego korzystać dążąc do pozyskiwania coraz większej liczby leadów sprzedażowych i lojalnych klientów? Odpowiedzi na powyższe pytania znajdziesz w poniższym artykule.
W Warsaw Media House chętnie dzielimy się wiedzą, by wspierać profesjonalne kształtowanie brandów bez względu na branże. Masz teraz okazję, by skorzystać z naszego doświadczenia i wiedzy. Zapraszamy do lektury!
Zobacz również
Badania wizerunkowe, jako klucz do sukcesu
Budowanie wizerunku firmy w sieci warto rozpocząć od badań wizerunkowych. To na ich podstawie dowiesz się, m.in. jak Twoje przedsiębiorstwo jest postrzegane w oczach potencjalnych klientów. W przeciwieństwie do dopiero powstających biznesów Ty możesz korzystać z wiedzy, którą na temat Twojej marki można uzyskać od jej odbiorców i najbliższego otoczenia. Badania wizerunkowe to bezcenny feedback, z jakiego warto wyciągnąć wnioski w dalszym kształtowaniu strategii wizerunkowej i komunikacji firmy. Możemy przytoczyć przykład naszego klienta, którym była jedna z agencji pracy. Jej problem dotyczył rekrutacji pracowników tymczasowych, jaka nie przebiegała tak efektywnie, jak agencja oczekiwała. Pomimo ogromnego zaangażowania naszego klienta w działania promocyjne, które prowadzono w kanałach online, nie otrzymywano pożądanych rezultatów. Dodatkowym utrudnieniem okazał się czarny PR w sieci pod postacią wielu negatywnych opinii na temat działalności agencji. Budowanie profesjonalnego wizerunku firmy było tutaj od początku wielkim wyzwaniem, którego chętnie podjął się zespół Warsaw Media House.
Na podstawie przeprowadzonych badań wizerunkowych dowiedzieliśmy się, co dokładnie stoi za problemami komunikacyjno-wizerunkowymi agencji pracy. Okazało się, że brak dokładnych informacji na temat warunków zatrudnienia, umów, widełek stawek wynagrodzenia to luki, które bardzo chętnie wykorzystywali hejterzy. Braki te stawiały agencję w złym świetle. Jako agencja pracy niepodająca szczegółów wystawianych ofert wydawała się niewiarygodnym podmiotem. W końcu bardzo łatwo jest oczerniać firmę, która nie daje jasnych informacji na temat szczegółów dotyczących oferowanych usług czy produktów… Agencja pomijając istotne kwestie w wystawianych ofertach, wręcz dopraszała się nieprzychylnych opinii. Musieliśmy to szybko zmienić! W walce o profesjonalny wizerunek liczy się czas. W przypadku agencji minęło go stanowczo za dużo i nie mogliśmy zwlekać z podjęciem odpowiednich kroków.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Budowanie solidnej strategii
Walcząc o profesjonalny wizerunek naszego klienta postanowiliśmy zacząć od podstaw. Na pierwszy cel obraliśmy ustalenie solidnej strategii komunikacyjnej, gdzie najważniejsze było ustalenie misji i celu działania firmy. W tym celu spotkaliśmy się kilka razy z właścicielami agencji, by szczegółowo omówić, jak obecnie firma jest postrzegana na rynku i jaki chciałaby być postrzegana w przyszłości. Krok po kroku przeanalizowaliśmy dotychczasową komunikację i rozpoczęliśmy planowanie nowych działań komunikacyjnych. Wspólnie z właścicielami oraz pracownikami określiliśmy konkretną misję agencji oraz cele jej funkcjonowania. W ten sposób stworzyliśmy solidne podstawy do dalszej pracy nad wizerunkiem marki klienta. Wiedząc, jak firma ma być postrzegana, otrzymaliśmy bezcenne informacje, które pozwoliły opracować dalszy plan działania.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jak cię widzą, tak cię piszą
Zespół Warsaw Media House poświęcił kilkanaście tygodni na bardzo dokładne opracowanie nowej strategii komunikacyjnej agencji. Nasi graficy i specjaliści od wizerunku nie mogli się nudzić. Opracowaliśmy nie tylko szczegółowy harmonogram działań z użyciem narzędzi takich jak: social media, e-mail marketing czy content marketing. Naszym zadaniem było również stworzenie nowej odsłony wizualnej agencji i opracowanie niebanalnego key visual. Z nudnej i niekoniecznie zachęcającej wizerunkowo firmy mieliśmy stworzyć atrakcyjną markę, która wyróżni się na tle konkurencji. Sporo czasu poświęcono na dobranie odpowiedniej kolorystyki nowego logotypu i stworzeniu szeregu projektów graficznych (formatek ofert pracy, formatek do social mediów, bannerów, reklam itp.), które miały zachęcić odbiorcę do bliższego zapoznania się z marką i jej działalnością. Nasz zespół stworzył niebanalny key visual, który pozwolił na odświeżenie wizerunku agencji pracy w Internecie i poza nim. Nasz klient w pełni rozumiał konieczność spójnej komunikacji wizualnej i contentowej. Dzięki czemu w ciągu kilku tygodni, stosując zaproponowane grafiki pasujące do nowego wizerunku oraz uspójnioną komunikację contentową, zaczął budzić znacznie większe zainteresowanie wśród grupy docelowej. Agencja z podmiotu, który nie cieszył się dobrą reputacją krok po kroku zaczęła zmieniać się w markę budzącą ciekawość. Odświeżony wizerunek powodował rosnący ruch na stronie agencji, wzrost zapytań o jej działalność w Google, a także pojawiające się maile z zapytaniami o świadczone usługi. W Google Analytics szybko zaobserwowaliśmy pierwsze pozytywne zmiany, co w dłuższej perspektywie miało tendencje wzrostową. Solidnie opracowana, spójna komunikacja zaczęła działać cuda!
Jak zadbaliśmy o content?
Wzmocniliśmy wiarygodność marki tworząc spójną komunikacje treści, która głównie opierała się na konsekwentnym uświadamianiu grupy docelowej (potencjalnych pracowników tymczasowych), jakie korzyści mogą osiągnąć stawiając na współpracę z agencją pracy (będącą naszym klientem). Zatroszczyliśmy się o content na najwyższym poziomie. Rozpoczynając od odświeżenia treści zamieszczonych na stronie www klienta, które zostały napisane językiem korzyści. Postawiliśmy na komunikację w social mediach, gdzie pojawiły się posty edukacyjne na temat korzyści podejmowania pracy tymczasowej, dostępnych aktualnie ofert pracy oraz treści ukazujące codzienną pracę agencji. Jednocześnie regularnie monitorowaliśmy sieć w poszukiwaniu wzmianek o firmie klienta. Trzymając rękę na pulsie, mogliśmy szybko reagować na ewentualny hejt oraz odpowiadać na wszelkie zapytania dotyczące agencji, które pojawiały się w sieci. Udzielaliśmy wyczerpujących informacji i pozostawaliśmy w stałym kontakcie z zainteresowanymi ofertami agencji internautami. Rozwiewaliśmy wszelkie wątpliwości i zachęcaliśmy do zapoznania się ze szczegółami współpracy. Pracując nad wysokiej jakości contentem oraz podnosząc jakość obsługi potencjalnych pracowników tymczasowych, jednocześnie pozostawaliśmy w stałym kontakcie z naszym klientem. Na bieżąco przesyłaliśmy raporty z podejmowanych działań, które trafiały do odpowiednich osób z agencji, jakie interesowały się postępem naszych prac. Feedback dostarczał nam nierzadko nowych pomysłów i materiałów, które pomagały tworzyć wartościowy content, dzięki któremu agencja mogła wyróżnić się na rynku od swojej silnej konkurencji.
Monitoring może więcej niż myślisz
Rynek agencji pracy jest trudny ze względu na stereotypowe myślenie ogółu ludzi. Często agencje uchodzą za nieuczciwe, mają również ogromną konkurencję… Nasz klient, który dotychczas nie podawał wielu szczegółów publikowanych ofert, stał się niewidoczny w branży. Jedyne co mogło go wyróżniać to narastający wokół marki czarny PR… Mając pod ręką narzędzia do skutecznego monitoringu w sieci, na bieżąco usuwaliśmy i moderowaliśmy treści uderzające w wizerunek agencji. Na początku likwidując czarny PR agencji, alerty naszego monitoringu sięgały przerażająco wysokich not w przypadku negatywnych opinii. Brand24 był jednym ze stosowanych narzędzi, które każdej doby pomagały naszemu zespołowi wyłapać nieprzychylne publikacje. Korzystając z pomocy naszej zaprzyjaźnionej kancelarii adwokackiej szybko mogliśmy blokować internautów, którzy czując się bezkarnie w sieci, publikowali personalne pomówienia na temat m.in. właścicieli agencji. Mając bardzo dobre relacje z administratorami popularnych serwisów bez najmniejszego problemu usuwaliśmy negatywne opinie, lokalizowaliśmy adresy IP, z których korzystali hejterzy. Monitoring nie bez powodu cenimy ponad wszystko. To dzięki niemu przez 24 godziny każdej doby mogliśmy ratować wizerunek klienta. Po kilku miesiącach wspólnej pracy nad wizerunkiem agencji uzyskaliśmy pozytywne rezultaty. Dzięki nim dzisiaj agencja jest jedną z popularniejszych na rynku i świetnie radzi sobie w utrzymywaniu spójnej oraz efektywnej komunikacji. Jej odratowany wizerunek stał się dla nas dowodem na skuteczność regularnych i spójnych działań wizerunkowych. W walce o profesjonalny wizerunek konsekwencja po prostu się opłaca!
Prowadzisz firmę? Zmagasz się z problemami komunikacyjnymi? Chcesz podnieść wiarygodność swojej marki? Nic nie stoi na przeszkodzie, by się lepiej poznać! W Warsaw Media House obsługujemy klientów z różnorodnych branż. Nie czekaj, aż miejsce w naszym kalendarzu zajmą Twoi konkurenci. Zadzwoń lub napisz, porozmawiajmy o profesjonalnym e- wizerunku Twojego przedsiębiorstwa. Sprawdź, komu już pomogliśmy.
O autorach:
Piotr Sulewski, prezes zarządu Warsaw Media House sp. z o.o. sp.k. Absolwent Uczelni Łazarskiego na kierunku Zarządzanie projektami, gdzie zdobył również tytuł MBA (Master of Business Administration). Obecnie studiuje analizy marketingowe w Akademii Leona Koźmińskiego. Jest doświadczonym praktykiem biznesu – zarządza i koordynuje pracą Spółki. Specjalizuje się w analizie danych i reklamie online. Wierzy, że największą wartością firmy są ludzie dlatego docenia osoby z pasją, które wykazują inicjatywę i zaangażowanie. Zaprasza do swojej sieci zawodowej na Linkedinie.
Adam Pszczółkowski, PR Manager w WMH, specjalizuje się w zakresie analityki danych. Zdobyte certyfikaty stanowią potwierdzenie jego nadzwyczajnych umiejętności w zakresie marketingu treści, personal i employer brandingu, które wykorzystuje w codziennej pracy z Klientami. Jest absolwentem Ekonomii na SGGW w Warszawie. Zaprasza do swojej sieci zawodowej na Linkedinie.
WMH sp. z o.o. sp.k, ul. Wrzesińska 12 lok 1, 03-713 Warszawa (Port Praski).
LinkedIn, Facebook, Instagram