Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Jakie są najważniejsze aspekty polityki korzystania z narzędzi Gen AI przez agencje i marki? W jaki sposób agencje mogą zapewnić etyczne wykorzystanie Gen AI w swoich kampaniach?

SPRAWDZAM

Pracownicy podzielili się opinią na temat pracy w Kauflandzie i wsparli Fundację Serca dla Maluszka

Blisko 70% osób zatrudnionych w sieci Kaufland wzięło udział w badaniu satysfakcji pracowniczej PULS. Aby zachęcić pracowników do wypełnienia ankiet, firma postanowiła przeznaczyć za każdy oddany głos 5 zł na cele charytatywne. Tym samym na konto Fundacji Serca dla Maluszka trafiło ponad 47 tys. zł.
O autorze
2 min czytania 2021-11-29

Stworzenie atrakcyjnego i przyjaznego środowiska pracy, umożliwiającego rozwój, stało się głównym celem polityki personalnej sieci Kaufland. Aby oferować pracownikom konkurencyjne warunki zatrudnienia, firma każdego roku zleca niezależnym instytucjom badawczym przegląd wynagrodzeń i benefitów pozapłacowych oferowanych na rynku pracy. Firma stawia także na stały dialog z pracownikami. Przykładem tego jest anonimowe badanie satysfakcji pracowniczej PULS, które daje możliwość wypowiedzenia się zatrudnionym aż w 10 różnych obszarach.

– Satysfakcja naszych pracowników jest dla nas najważniejsza, dlatego regularnie dajemy naszej załodze możliwość wyrażania opinii na temat warunków i atmosfery pracy. Przykładem tego jest badanie PULS. W tym roku wzięło w nim udział blisko 70% pracowników Kauflandu – to absolutny sukces. Zależało nam na tym, aby dotrzeć do jak największej liczby zatrudnionych, dlatego zdecydowaliśmy się przekazać za każdą wypełnioną ankietę 5 zł na konto Fundacji Serca dla Maluszka, którą nasi pracownicy wspierają także w ramach wolontariatu pracowniczego. Cieszymy się, że licznie oddane głosy pozwolą nie tylko usprawnić codzienną pracę w firmie, ale także pomóc najbardziej potrzebującym – mówi Małgorzata Ławnik, dyrektor Pionu Personalnego Kaufland Polska.

Skuteczność prowadzonej polityki personalnej w sieci Kaufland potwierdzają liczne, uznane na rynku wyróżnienia. Kaufland, już po raz piąty z rzędu, zdobył tytuł Top Employer Polska, a po raz trzeci – Top Employer Europe. Sieć doceniono również w plebiscycie Friendly Workplace. Do grona laureatów należą podmioty, które wyróżniają się na rynku pracodawców pod względem budowania przyjaznego miejsca pracy, szanowania i wspierania idei work-life-balance, a także inwestowania w rozwój kompetencji zawodowych oraz zainteresowań pracowników.

Sukces polityki personalnej sieci odzwierciedlają także dane dotyczące zatrudnienia. Średni czas pracy w Kauflandzie wynosi 7,5 roku, a stanowiska takie jak kasjer-sprzedawca nie są postrzegane jako tymczasowe zajęcie. Średni poziom rotacji w firmie za rok obrotowy 2020 wynosi 17,3% i jest to wskaźnik blisko dwukrotnie mniejszy niż średni wynik dla tego stanowiska w całej branży handlu detalicznego*.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– O przywiązaniu pracowników do miejsca pracy decyduje wiele czynników. Nie ulega wątpliwości, że w tak niepewny czasach zatrudnieni szukają przede wszystkimi stabilnego zatrudnienia oraz konkurencyjnego wynagrodzenia. Mimo epidemii COVID-19, która wpłynęła na osłabienie kondycji finansowej wielu przedsiębiorstw, w Kauflandzie utrzymaliśmy zwyczaj corocznych podwyżek. Wynagrodzenia, które oferujemy, należą do jednych z najwyższych w sektorze handlu detalicznego. Od 1 marca 2021 zatrudnieni na stanowisku kasjer-sprzedawca mogą liczyć na pensję w wysokości do 4100 zł brutto miesięcznie, a lider zespołu – na pensję w wysokości do 5 650 zł brutto. W tym roku planujemy również przeznaczyć dodatkowe kilkadziesiąt milionów złotych na podwyżki wynagrodzeń – podsumowuje Małgorzata Ławnik, dyrektor Pionu Personalnego Kaufland Polska.

* info.randstad.pl/monitor-rynku-pracy-43-i

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się