Pierwszym krokiem było wyzwanie, które Fundacja Orange rzuciła Pracowniom. Ich zadaniem było wymyślenie kreatywnego, angażującego sposobu na przeciwdziałanie hejtowi w sieci. Punktem wyjścia była kampania społeczna #jestnaswiecej prowadzona przez Fundację Orange. Każda z nich mogła skorzystać z poradnika o sposobach radzenia sobie z hejtem, dostępnego na stronie www.jestnaswiecej.pl czy scenariusza zajęć udostępnionego na stronie https://fundacja.orange.pl/aktualnosci/artykul/dolacz-do-akcji-jestnaswiecej/. Trzynaście Pracowni otrzymało wyróżnienia i przy wsparciu Fundacji zorganizowało happeningi, pikniki i wydarzenia. Zwycięstwo przypadło Pracowni w Jurczycach, którą odwiedziła Anna Guzik, ambasadorka Pracowni Orange. Aktorka wzięła udział w malowaniu muralu i spotkaniu z mieszkańcami.
Happeningi i akcje z Fundacją Orange przeciwko hejtowi
Zobacz również
Wydarzenia odbyły się na przełomie listopada i grudnia. Były otwarte dla każdego, kto chciał do nich dołączyć. Dzięki zaangażowaniu liderów Pracowni Orange, były chętnie odwiedzane przez mieszkańców i odpowiadały na lokalne potrzeby. Organizowano m.in. zajęcia w szkołach i inscenizacje przygotowane przez uczniów, malowanie muralu, happening z łańcuchem ludzi połączonych sznurówką na nadgranicznym moście, a nawet wspólne morsowanie.
Przy pomocy symbolu kampanii #jestnaswiecej – pomarańczowej sznurówki – wielu ludzi zwróciło uwagę na zjawisko hejtu, obecnego zarówno na dużych portalach, jak i lokalnych forach czy grupach dyskusyjnych.
– Celem akcji #jestnaswiecej było zwrócenie uwagi na obecny w sieci hejt i związane z nim zagrożenia. Internet daje nam mnóstwo możliwości, ale kryją się w nim również niebezpieczeństwa – zwłaszcza dla dzieci i młodzieży. Cieszymy się, że wydarzenia organizowane przez Pracownie Orange cieszyły się takim zainteresowaniem lokalnych społeczności. Udowodniły one, że dobrze się bawiąc, możemy poruszyć ważny społecznie problem. Pracownie Orange w całej Polsce pokazały, że #jestnaswiecej! – podsumowuje Ewa Krupa, prezes Fundacji Orange.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Pracownie Orange – centra społecznej aktywności
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Pracownie Orange to program społeczny Fundacji Orange, w ramach którego zakładane są multimedialne świetlice w małych miastach i wsiach. Celem inicjatywy jest zapewnienie mieszkańcom lepszego dostępu do technologii, wzmocnienie ich cyfrowych kompetencji i stworzenie przestrzeni wspólnych działań. Powstało ich aż 100 w całej Polsce, każda wyposażona w sprzęt i regularnie wspierana warsztatami i innymi działaniami edukacyjnymi.