…przekonując, że zamiast prania i prasowania można robić wiele ciekawszych rzeczy.
Metkotikony powstały z połączenia słów „metki” oraz „emotikony” i nawiązują do popularnego, zabawnego sposobu porozumiewania się. Mają one zachęcać do przyjemnego wykorzystania wolnego czasu, kiedy nie musimy prać czy prasować.
Zobacz również
Pretekstem do realizacji kampanii #metkotikony były wyniki badania na temat znajomości i stosowania wytycznych z metek przez Polaków, przeprowadzonego w sierpniu br. przez SW Research dla Pralniomatów Hi’Shine. Jak się okazało, wiedza na temat symboli z metek jest bardzo przeciętna, a stosunek do przestrzegania zaleceń niejednoznaczny. Sondaż wykazał, że większość spośród badanych (49%) sporadycznie zwraca uwagę na wspomniane symbole lub nawet nie robi tego w ogóle (8%), tłumacząc się m.in. brakiem czasu czy po prostu nieznajomością tych oznaczeń. Faktycznie, tylko co ósma osoba jest pewna znaczenia więcej niż 10 spośród 28 najpopularniejszych symboli zaprezentowanych w badaniu. Ponadto to kobiety wykazują się średnio dwukrotnie większą znajomością sygnatury z metek niż mężczyźni. Spośród tych osób, które stosują się do zaleceń z metek odzieżowych, tylko 22% robi to w każdym przypadku, natomiast prawie 45% stosuje się tylko do ogólnych wytycznych, a 27% robi to wyłącznie w przypadku ulubionej lub cennej odzieży. W efekcie aż 3 na 4 Polaków przyznaje, że zdarzyło im się zniszczyć odzież podczas prania bądź prasowania.
– Tworząc #metkotikony chcieliśmy w niecodzienny sposób zwrócić uwagę na ofertę Pralniomatów Hi’Shine, które powstały z myślą o smart living, a więc mądrym oraz sprytnym życiu, przy wykorzystaniu technologii ułatwiających nam codzienne obowiązki. Skoro pranie i prasowanie najbardziej wymagającej odzieży można powierzyć Pralniomatom, to symbole na metkach ubrań stają się nieistotne. Nie musimy zawracać sobie nimi głowy i możemy nadać im zupełnie nowe znaczenie. Tym samym mamy nadzieję, że wraz z pojawieniem się naszych metkotikonek, zmieni się dotychczasowe spojrzenie na metki. Będą one dla nas inspiracją do korzystania z wolnego czasu i lepszego życia – wyjaśnia Rafał Staszkiewicz, CEO Pralniomatów Hi’Shine.
Kampania #metkotikony ma charakter zintegrowany i w niestandardowy sposób odnosi się do idei smart living. Centralnym elementem komunikacji jest dedykowany serwis metkotikony.pl, gdzie użytkownicy mogą zapoznać się z propozycjami metkotikonek oraz stworzyć własne, kreatywne propozycje haseł. Dzięki mechanizmom społecznościowym można podzielić się swoimi pomysłami ze znajomymi. Akcji towarzyszy również konkurs, w którym nagrodzone zostaną najciekawsze propozycje publikowane przez uczestników.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
W kampanii wykorzystano kilkanaście najpopularniejszych symboli dotyczących prania, czyszczenia, suszenia i prasowania odzieży, do których dobrano humorystyczne hasła przedstawione na kreacjach. Kampania promująca akcję będzie realizowana głównie online, przede wszystkim w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram). Towarzyszą jej działania skierowane do influencerów oraz materiały BTL (naklejki, kartki pocztowe, gadżety).
Słuchaj podcastu NowyMarketing