Kampania nowej ŠKODY Octavii jest największą i najbardziej rozbudowaną akcją w dotychczasowej historii marki na rynku polskim. Idea kampanii została powiązana ze słownikowym wyjaśnieniem znaczenia słowa „amazing”. Pokazujemy, że tak jak słowo „amazing” ma wiele znaczeń, tak nowa ŠKODA Octavia zaskakuje nas na wiele sposobów – emocjonalnych i racjonalnych. – mówi Piotr Maj, Communication Manager marki ŠKODA.
Na potrzeby akcji zostały stworzone trzy projekty specjalne: „ŠKODA amazing mural”, czyli pierwszy w Polsce video mapping 3D na muralu oraz „Amazing cinema”, niecodzienne pokazy video mappingu w kinie w ramach reklam wyświetlanych przed seansem filmowym, a także nowatorskie wydarzenie „Amazing parts”, podczas którego nowa ŠKODA Octavia zostanie rozebrana na części, a z nich młodzi projektanci stworzą obiekty sztuki użytkowej.
Zobacz również
Premierowe pokazy video mappingu 3D na muralu będzie można zobaczyć we wtorek, 12 marca, w Warszawie na kamienicy przy ul. Polnej 40 oraz 15 marca w Poznaniu przy ul. Półwiejskiej 4 o godz. 19.
Jest to pierwsza tego typu realizacja w Polsce. Zazwyczaj w ramach video mappingu na budynku „ożywia się” poszczególne elementy architektury. W tym przypadku ożywiamy obraz wykonany przez artystów z Good Looking Studio. To jest właśnie wyjątkowe w naszej akcji, bo malunek musi być namalowany w 100 proc. w zgodzie z projektem – nie może być przesunięty nawet o parę centymetrów, ponieważ wtedy mural nie zazębi się z mappingiem. Dodatkowo animacja powstawała równolegle z malunkiem, co podniosło poziom trudności wykonania – mówi Karol Klepacki z Good Looking Studio, które przygotowywało video mapping i mural na zamówienie marki ŠKODA.
Po premierze projekcje będzie można oglądać do końca marca, we wtorki i środy (w Warszawie) oraz w piątki i soboty (w Poznaniu), w godz. od 19 do 22. Pokazy urozmaicą zdjęcia uczestników konkursu przeprowadzanego na Facebooku ilustrujące znaczenie słowa „amazing”.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
„Amazing cinema” jest pierwszym w Polsce mappingiem w kinie. Projekcje będą wkrótce miały miejsce w kinach Cinema City Arkadia w Warszawie i w Cinema City Poznań Plaza. Tuż przed pokazem filmu sala kinowa za pomocą mappingu przeistoczy się we wnętrze auta. Działanie ma na celu przybliżenie widzom nowej ŠKODY i zachęcenie do jazdy próbnej.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Ostatnie działanie „Amazing parts” rozpocznie się 18 marca, a zakończy na targach Motorshow Poznań, w dniach od 4 do 7 kwietnia.
Mnogość znaczeń słowa „amazing” idzie w parze z szeroko zakrojonymi działaniami promocyjnymi. Kampania reklamowa nowej ŠKODY Oktavii została podzielona na dwie części. Pierwszy, zakończony już etap, trwający od 4 do marca br. wprowadzał do świadomości odbiorców słowo „amazing” oraz tłumaczenie jego znaczenia. Do działań promocyjnych wykorzystano media: TV, radio i internet. Główna część kampanii prowadzona w okresie od 11 marca do 30 kwietnia br., ma na stałe przypisać słowo „amazing” do nowej ŠKODY Oktavii.
Za kampanię reklamową ŠKODY odpowiadają agencje: Change Integrated, GoldenSubmarine, Kalicińscy.com, Good Looking Studio i New Age Media. Za zakup mediów odpowiada dom mediowy MediaCom, a za strategię działań komunikacyjnych i współpracę z mediami odpowiedzialna jest agencja PR Q&AConsulting.