Według najnowszego rankingu opublikowanego przez Forbes, liderem w tej kategorii jest firma Procter & Gamble.
W badaniu przeprowadzonym na University of Virginia Darden School of Business, opublikowanym przez Forbes, wzięli udział eksperci z kilkunastu amerykańskich firm specjalizujący się m.in. w rekrutacji marketingowców na wyższe stanowiska managerskie. Eksperci mieli za zadnie ocenić, które firmy dają pracownikom działów marketingu największy potencjał rozwoju kariery zawodowej. Znaczna większość wskazała firmę Procter & Gamble, typując ją jako bezkonkurencyjnego lidera głównie ze względu na metodyczne podejście do szkolenia oraz poziom odpowiedzialności biznesowej, jaka przekazywana jest w ręce managerów. Rekruterzy docenili osiągnięcia firmy w tym zakresie na przestrzeni lat. Wskazali też na inne ważne cechy firmy kształtującej najlepszych liderów marketingu, takie jak umiejętność ‘wyłowienia’ największych talentów w procesie rekrutacji, kultura organizacji oparta na wartościach, możliwość zdobycia zróżnicowanych doświadczeń związana z bogatym portfolio i strukturą korporacji, skoncentrowanie na zrozumieniu konsumenta.
Zobacz również
Rozumieć i umieć odpowiadać na potrzeby konsumentów to zadanie, które młody adept marketingu dostaje przychodząc do P&G już pierwszego dnia. Uczymy go, jak uruchomić swoją kreatywność i zdolność analizy, jak wniknąć i do głębi zrozumieć potrzeby konsumenta i otoczenie rynkowe, po to, żeby bardzo szybko mógł zacząć rekomendować, a nawet podejmować samodzielne decyzje. To część globalnej strategii kreowania liderów w P&G – wymagamy szybkiego uczenia się, prowadzenia projektów o szerokim zasięgu, proponowania nowych rozwiązań, co jest niezbędne dla sukcesu naszych Marek – tłumaczy Małgorzata Rokita, Dyrektor Marketingu P&G w Europie Centralnej. Oferujemy praktyki w dziale Brand Management zajmującym się budowaniem marek i marketingiem już dla studentów 4 roku, właśnie po to, aby przyszli liderzy marketingu mogli zacząć uczyć się biznesowego podejścia już podczas studiów a następnie wykorzystać tę wiedzę w rozwoju kariery. Najlepszym, po ukończeniu praktyk, oferujemy pracę na stanowisku managerskim – dodaje.
O badaniu
Badanie przeprowadzono na próbie ekspertów z 19 firm specjalizujących się w rekrutacji, które przeprowadziły ponad 2600 rekrutacji na wyższe stanowiska managerskie w dziale marketingu. Wyniki badania opublikowano 21 sierpnia 2016 roku. Pełnie zestawienie znajduje się na stronie Forbes.com: http://www.forbes.com
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing