TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Prof. Łętowska, prof. Strzembosz, dr Machińska i „Łona” zachęcają do wspierania aktywności obywatelskiej

Prof. Łętowska, prof. Strzembosz, dr Machińska i „Łona” zachęcają do wspierania aktywności obywatelskiej
Nowa odsłona kampanii to kontynuacja działań, jakie Fundusz Obywatelski im. Henryka Wujca rozpoczął pod hasłem „Zależy mi” w ubiegłym roku w okresie trwania kampanii 1.5 proc. i kontynuował latem 2023 roku.
O autorze
2 min czytania 2024-02-16

Celem kampanii „Zależy mi” jest zachęcanie do wspierania poprzez Fundusz Obywatelski działań organizacji społecznych oraz aktywistek i aktywistów, którzy biorą sprawy w swoje ręce i próbują  zmieniać Polskę na lepsze.

Przez 6 lat działalności Fundusz Obywatelski dofinansował ponad 250 inicjatyw obywatelskich dla demokracji ze środków pozyskanych z odpisu 1,5 proc. podatku oraz darowizn.

Kto wystąpił w kampanii?

W aktualnie trwającą odsłonę kampanii ponownie zaangażowały się osoby sprawujące niegdyś funkcje w najważniejszych urzędach konstytucyjnych w kraju – a dziś zasiadające w Kapitule Funduszu Obywatelskiego im. Henryka Wujca, jak prof. Ewa Łętowska, prof. Adam Strzembosz czy dr Hanna Machińska. W spotach pojawia się także Adam Zieliński „Łona”, raper i prawnik – a ostatnio także laureat pierwszego w historii Paszportu Czytelników Tygodnika „Polityka”. 

Polska jest zbyt ważna, aby zostawiać ją tylko politykom. Wspieraj aktywistki i aktywistów, którzy troszczą się o wspólne sprawy i patrzą władzy na ręce, bo to od nas zależy, w jakiej Polsce będziemy żyć – słyszymy w filmach kampanii. Zobaczyć w nich można również aktywistów, osoby reprezentujące organizacje społeczne wspierane przez Fundusz Obywatelski, m.in.: Zofię Lutkiewicz, prezeskę Fundacji Odpowiedzialna Polityka, Marinę Hulię (Dzieci z Dworca Brześć) i Natalię Wrocławską (Stowarzyszenie BoMiasto).

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Zależało nam, by w ramach kampanii oddać głos aktywistom i organizacjom społecznym, wspieranym przez Fundusz – bo to przecież ich praca przekonuje codziennie naszych darczyńców do tego, że warto wspierać aktywność obywatelską. Przyglądamy się wyzwaniom, z jakimi obecnie mierzą się organizacje społeczne i aktywiści. Po święcie demokracji, które zawdzięczamy najwyższej w historii frekwencji wyborczej 15 października, praca Funduszu Obywatelskiego i wspieranych za jego pośrednictwem organizacji oraz aktywistów się nie kończy. Będziemy nadal patrzeć władzy na ręce i starać się, by rządzący brali pod uwagę głos obywateli i obywatelek” – mówi Monika Zagórska, koordynatorka ds. komunikacji zewnętrznej w Funduszu Obywatelskim im. Henryka Wujca.

Fundusz Obywatelski im. H. Wujca

Fundusz Obywatelski im. Henryka Wujca jest organizacją finansującą niezależne inicjatywy społeczne ze środków pozyskanych od obywateli i obywatelek. To najzdrowsza, obywatelska dieta, dzięki której działania organizacji pozarządowych i aktywistów mogą pozostać w pełni niezależne. W ramach kampanii wykorzystanie zostanie wachlarz formatów reklamowych. Zaplanowano także działania w Google Ads skupiające się głównie na searchu. Za komunikację nowej odsłony kampanii we współpracy z Fundacją dla Polski, prowadzącą Fundusz Obywatelski im. Henryka Wujca, odpowiada agencja Clos Brothers (koncepcja kreatywna & digital). Filmy zrealizował reżyser Filip Luft (Airy Movies).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zdjęcie główne: materiały prasowe Funduszu Obywatelskiego im. Henryka Wujca

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się