Właśnie do takiej przygody zaprosiliśmy młodych zawodników, uzupełniając najpopularniejszy motocyklowy porta Ścigacz.pl o specjalną sekcję #bethe1.
Dla marki Castrol Power1 Grupa Kalicinscy.com uruchomiła program #BeThe1 skierowany do wszystkich miłośników jazdy motocyklowej, którzy marzą o startach w zawodach lub chcieliby związać swoją przyszłość z tą dziedziną sportu.
Zobacz również
Celem akcji #BeThe1 jest odnalezienie zawodnika, który dołączy do innych wspieranych przez markę Castrol profesjonalnych sportowców. Poszukując sposobu na tego typu rekrutację początkowo myśleliśmy o zrekrutowaniu zawodników, którzy już mogą pochwalić się swoimi dokonaniami. Wyszliśmy jednak z założenia, że same zdobyte tytuły niewiele powiedzą nam o tych osobach. To droga, jaką muszą pokonać do osiągnięcia celu jest najważniejsza. Z tej idei powstało #BeThe1 – akcja, która przez kilka miesięcy pozwala marce Castrol śledzić zaangażowanie, postępy i umiejętności, a także poznawać osobowość młodych zawodników – Katarzyna Kaczanowska, Group Account Director Grupa Kalicinscy.com
Akcja wykorzystuje specjalną sekcję #BeThe1 stworzoną we współpracy z portalem Ścigacz.pl, dzięki której młodzi sportowcy mogą prezentować swoje sylwetki oraz dokonania.
Świadomie zrezygnowaliśmy z tworzenia nowego profilu na Facebooku, aby móc wykorzystywać w optymalny sposób cały potencjał wszystkich social mediów. Dzięki współpracy z największym w Polsce portalem motocyklowym Ścigacz.pl z komunikatem docieramy bezpośrednio do grupy docelowej – Alicja Szydłowska Strategy Manager Grupa Kalicinscy.com
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Akcja #BeThe1 dostępna na stronie, daje uczestnikom możliwość zamieszczania ich własnych treści pochodzących z mediów społecznościowych – Facebooka, Twittera, Instagrama, YouTube’a i Vimeo. Zawodnicy embedują swoje treści zarówno w ramach rozwoju profili, jak i realizowania wyzwań oraz uzyskiwania odznak.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Poza zadaniami realizowanymi na stronie, uczestnicy mogą wykorzystywać #BeThe1 do komunikacji na Instagramie. Zdjęcia z hashtagiem akcji można podejrzeć na iconosquare.
Rozwinięcie akcji o lifestylowe kanały social mediowe pozwoliło promować ją w szerszym kontekście, rozpowszechnić #tag i przede wszystkim realizować cel akcji, czyli połączyć markę Castrol z młodym i dynamicznym motosportem.
Nie jesteśmy jeszcze nawet na półmetku akcji, a zarejestrowanych w #BeThe1 uczestników jest już ponad 400. Ta liczba świadczy o rosnącej w Polsce popularności sportów motocyklowych, a co za tym idzie, konieczności zaangażowania się dużych marek, takich jak Castrol, we wspieranie młodych talentów. Osobiście czuję wielką satysfakcję, gdy przeglądam profile zawodników, którzy regularnie umieszczają na #BeThe1 zdjęcia i filmy z ich treningów oraz zawodów, w których biorą udział. Za wszystkich trzymam kciuki! – Jakub Kocur, B2B Marketing Specialist odpowiedzialny za z markę Castrol Power1
Na najbardziej zaangażowanych i zdolnych zawodników czekają nagrody rzeczowe ufundowane przez partnerów akcji, warsztaty ze specjalistami oraz szansa na miejsce w teamie Castrol.
W akcję włączyły się marki, które kibicują wszystkim młodym sportowcom. Sony, Dunlop, sklep Moto-Akcesoria.pl, Shima oraz Motociclisti.pl wraz z Draggin Jeans ufundowały nagrody w konkursie i aktywnie promują #BeThe1 w kanałach własnych.
Spośród wszystkich uczestników, w październiku zostanie wyłoniona grupa 10 półfinalistów. Wezmą oni udział w warsztatach z zawodowcami, dowiedzą się jak budować wizerunek profesjonalnego zawodnika i zdobywać sponsorów. Po ostatecznym podsumowaniu warsztatów jury wybierze trójkę sportowców, którym marka Castrol będzie towarzyszyła w rozwoju kariery przez cały 2016 rok.
Za realizację filmu promocyjnego #BeThe1 z profesjonalnym stunterem, Hubertem Raptownym odpowiada agencja FOG Content Agency, należąca do Grupy Kalicińscy.com.