Projektanci i designerzy mogą pomagać markom w byciu przyjaznym dla środowiska, jak?

Projektanci i designerzy mogą pomagać markom w byciu przyjaznym dla środowiska, jak?
Loga firmowe drukowane są na ulotkach, banerach w milionach egzemplarzy. Nie tylko tracimy przez to drzewa, ale także zanieczyszczamy środowisko przez zbyt duże ilości atramentu, wykorzystywane w designie.
O autorze
1 min czytania 2017-09-27

Pewien francuski projektant wpadł na pomysł, jak marki mogą, już na początku swojej przygody, być bardziej przyjazne dla środowiska!

Dzięki Ecobrandingowi możemy zaprojektować logo marki w taki sposób, aby w przyszłości ograniczyć ilość zużywanego atramentu i obniżyć koszty produkcji oraz druku. Projektant wskazał, jak ecobranding mógłby zadziałać u największych marek.

Przykładem wcielonego już w życie projektu, w pełni zgodnego z Ecobrandingiem, jest logo firmy Citeo, która na co dzień sprawia, byśmy żyli w czystym środowisku. Marka zajmuje się sortowaniem i recyklingiem odpadów. Firma Interbrand zaprojektowała logo Citeo w ramach programu Ecobranding.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Co roku, organizacje ekologiczne na wiele sposobów prześcigają się w pomysłach na dobrą kampanię. Jednak wszystkie łączy jeden cel – zwrócenie naszej uwagi na problem zanieczyszczenia środowiska.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jedną z kampanii, które odbiły się szerokim echem, była amerykańska Stopsucking, która zwracała naszą uwagę na problem ilości zużywanego przez nas plastiku.

PS2

Zanieczyszczenie środowiska plastikiem to jedno z największych globalnych zagrożeń w XXI wieku. Surfers Against Sewage proponuje zająć stanowisko przeciwko kulturze karmiącej wzrost Wastelandu – nowego kontynentu, który zagraża światu.