Czy wiesz, że wodór wolny od paliw kopalnych ma potencjał do dekarbonizacji całych gałęzi przemysłu, a tym samym do znacznego ograniczenia emisji dwutlenku węgla? Dotyczy to zwłaszcza branży związanej z produkcją stali, która odpowiada aż za 7 proc. całkowitej światowej emisji dwutlenku węgla.
Współpraca Cary Delevingne i szwedzkiego koncernu energetycznego Vattenfall ma na celu podkreślenie znaczenia wodoru w procesie odejścia od paliw kopalnych. Przedstawiona w spocie mgiełka do twarzy jest wytwarzana z rzeczywistych ścieków z fabryki bazującej na energii z wodoru. Komunikacja koncernu ma na celu udowodnienie, że emitowane substancje są tak czyste, że można je stosować w odświeżającej mgiełce do twarzy i nakładać na twarz. Oczywiście powstały kosmetyk nie jest produktem na sprzedaż – wyprodukowano ograniczoną liczbę butelek, które mają pojawić się wyłącznie w kampanii.
Zobacz również
– Chcemy podkreślić potencjał wodoru wolnego od paliw kopalnych i pokazać, że w procesie wykorzystywania go jako paliwo, wytwarzana jest wyłącznie woda. „Industrial Emissions Face Mist” to mgiełka stworzona z prawdziwych ścieków pochodzących z procesu produkcji stali w pilotażowym zakładzie HYBRIT w Luleå w Szwecji. Naszym celem jest pokazanie potencjału wodoru i zainspirowanie innych do przyłączenia się do nas w przejściu do czystszej i bardziej zrównoważonej przyszłości – mówi Mikael Nordlander, dyrektor ds. dekarbonizacji przemysłu w firmie Vattenfall.
Jak już wspomnieliśmy, kluczowym składnikiem tej wyjątkowej mgiełki do twarzy są „ścieki”, pozostające po wykorzystaniu nowej, bardziej ekologicznej technologii. Technologia HYBRIT (której autorami jest koncern Vattenfall, producent stali SSAB i firma wydobywcza LKAB) pozwala w procesie produkcji stali z rudy zastąpić koks wodorem, co powoduje, że oprócz surówki powstaje woda. Pozbycie się dwutlenku węgla z procesu produkcji stali ma pozwolić zmniejszyć ślad węglowy Szwecji o 10 proc.
Oczywiście zalety wodoru wolnego od paliw kopalnych nie ograniczają się do stali. Paliwo ma potencjał napędzania przemysłu ciężkiego w różnych obszarach, umożliwiając przejście w kierunku bardziej zrównoważonej przyszłości.
#PolecajkiNM cz. 29: Meaningful Brands 2024, Ziemianie Atakują 2024, Inside Seeside
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zaangażowanie Cary Delevingne w promowanie przyszłości wolnej od paliw kopalnych odegrało kluczową rolę we współpracy. Efekty widzimy w niezwykle stylowym spocie, który mógłby równie dobrze być reklamą luksusowych perfum.
– Vattenfall docenia głos Cary Delevingne jako orędowniczki działań na rzecz klimatu, który dociera do jej społeczności. Cara posiada ważną umiejętność podkreślania pozytywnych, zrównoważonych zmian. W tym projekcie odgrywa kluczową rolę w podnoszeniu świadomości i informowaniu ludzi o wykorzystywaniu wodoru, a także o samym celu firmy Vattenfall, jakim jest osiągnięcie życia bez paliw kopalnych w ciągu jednego pokolenia – mówi Paul Morel, brand campaign Manager w Vattenfall.
PS Ryan Gosling próbuje ukraść zegarek Carerra w najnowszej kampanii Tag Heuer
Tag Heuer zaprosił Ryana Goslinga do współpracy w kampanii z okazji 60. rocznicy premiery kultowego modelu Carrera. Aktor odgrywa rolę, w której próbuje… ukraść zegarek.
Poszczególne kraje Unii Europejskiej ogłosiły kampanie oszczędności energii – do tego grona należy też Polska, która kilka dni temu ogłosiła kampanię „Oszczędzamy energię”. Niektóre państwa idą o krok dalej i uchwalają prawa ograniczające ogrzewanie pomieszczeń zimą.