Prowly oraz Vimeo udowadniają, że biuro prasowe nie musi być nudne

Choć rewolucja cyfrowa zagościła u nas na dobre, a każdy kolejny rok określany jest „rokiem mobile”, firmowe strony dla mediów nadal pozostawiają wiele do życzenia. Podczas gdy większość dziennikarzy odwiedza je przynajmniej raz w miesiącu, nawet 70 procent dziennikarzy przyznaje, że...
O autorze
2 min czytania 2017-03-14

… biura prasowe nie spełniają ich wymagań.*

W ten sposób firmy same utrudniają sobie pracę z mediami. Dziennikarz może przeoczyć jedno z ważniejszych ogłoszeń czy wykorzystać losowe logo znalezione w Google’u. Może też opatrzyć materiał zdjęciami produktowymi wykonanymi przez fanów i nieautoryzowanymi przez firmę. Każdy z tych scenariuszy może powodować PR-owców o ból głowy i problemy ze snem. Dlatego właśnie rozsądnym posunięciem jest stworzenie serwisu prasowego, który ułatwi i przyśpieszy pracę dziennikarzy tak, by sami chętnie z niego korzystali. Z takich założeń wyszedł zespół Prowly, projektując serwis prasowy dla Vimeo.

Rewolucja mobile zupełnie zmieniła sposób, w jaki przeglądamy strony internetowe. Bardziej niż tekstu oczekujemy form wizualnych: zdjęć i filmów. To dotyczy też dziennikarzy. Są zawaleni pracą, codziennie przerabiają tony treści, dlatego potrzebują łatwego dostępu do nowości, materiałów graficznych czy rzeczników firm i organizacji, nad którymi aktualnie pracują. Idealne biuro prasowe powinno więc działać płynnie, być responsywne i dawać dostęp do wszystkich treści produkowanych przez markę.Joanna Drabent, CEO i współzałożycielka Prowly.

Nowe centrum prasowe Vimeo powstało w oparciu o Brand Journal, model internetowego newsroomu opracowany przez Prowly w 2015 r. Pozwala na zamieszczanie informacji prasowych, nowości, artykułów czy wywiadów, wyświetlanie ostatnich wiadomości z kanałów społecznościowych oraz wgranie materiałów firmowych dostępnych do pobrania. Moduł wysyłkowy pozwala na spersonalizowaną dystrybucję stworzonych treści do list kontaktów i mierzenie reakcji każdego z nich. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Najważniejsze funkcje nowego biura prasowego:

Pełen katalog ogłoszeń publikowanych przez Vimeo od 2010 r. dostępny w jednym miejscu;

  • Łatwy dostęp do danych kontaktowych;
  • Powiązanie tematyczne każdej informacji prasowej z podobnymi materiałami opublikowanymi na biurze prasowym;
  • Materiały wizualne – grafiki i wideo – osadzone bezpośrednio w treści informacji prasowych;
  • Łatwy dostęp do wszystkich materiałów Vimeo dla mediów: wskazówek dot. używania nazwy i logo Vimeo, B-roll oraz materiały dot. projektu original programming.

Potrzebowaliśmy takiego projektu biura prasowego, który byłby intuicyjny i prosty w nawigacji zarówno dla korzystających z niego dziennikarzy, jak zarządzającego nim zespołu. Było dla nas ważne, by warstwa wizualna oddawała kreatywność stojącą za marką Vimeo, a warstwa funkcjonalna oferowała liczne możliwości przechowywania dotyczących jej materiałów i zasobów. Prowly doskonale odpowiedziało na obydwie te potrzeby – Jessica Casano-Antonellis, VP OF COMMUNICATIONS AND HEAD OF DIVERSITY, VIMEO

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Nasz Brand Journal to szablon przygotowany z myślą o tych PR-owcach, którzy nie mają dostępu do zespołu programistów lub sami nie mają odpowiednich umiejętności. Często jednak zdarza się, że klienci przychodzą do nas z własnym pomysłem lub konkretnymi oczekiwaniami. Staramy się być maksymalnie elastyczni, dzięki czemu możemy zarówno doradzić najciekawsze rozwiązania, jak i po prostu wprowadzić je w życie – Sebastioan Przyborowski , Wiceprezes ds. produktu i współzałożyciel Prowly. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Nowe biuro prasowe Vimeo jest dostępne pod adresem press.vimeo.com