… biura prasowe nie spełniają ich wymagań.*
W ten sposób firmy same utrudniają sobie pracę z mediami. Dziennikarz może przeoczyć jedno z ważniejszych ogłoszeń czy wykorzystać losowe logo znalezione w Google’u. Może też opatrzyć materiał zdjęciami produktowymi wykonanymi przez fanów i nieautoryzowanymi przez firmę. Każdy z tych scenariuszy może powodować PR-owców o ból głowy i problemy ze snem. Dlatego właśnie rozsądnym posunięciem jest stworzenie serwisu prasowego, który ułatwi i przyśpieszy pracę dziennikarzy tak, by sami chętnie z niego korzystali. Z takich założeń wyszedł zespół Prowly, projektując serwis prasowy dla Vimeo.
Zobacz również
Rewolucja mobile zupełnie zmieniła sposób, w jaki przeglądamy strony internetowe. Bardziej niż tekstu oczekujemy form wizualnych: zdjęć i filmów. To dotyczy też dziennikarzy. Są zawaleni pracą, codziennie przerabiają tony treści, dlatego potrzebują łatwego dostępu do nowości, materiałów graficznych czy rzeczników firm i organizacji, nad którymi aktualnie pracują. Idealne biuro prasowe powinno więc działać płynnie, być responsywne i dawać dostęp do wszystkich treści produkowanych przez markę. – Joanna Drabent, CEO i współzałożycielka Prowly.
Nowe centrum prasowe Vimeo powstało w oparciu o Brand Journal, model internetowego newsroomu opracowany przez Prowly w 2015 r. Pozwala na zamieszczanie informacji prasowych, nowości, artykułów czy wywiadów, wyświetlanie ostatnich wiadomości z kanałów społecznościowych oraz wgranie materiałów firmowych dostępnych do pobrania. Moduł wysyłkowy pozwala na spersonalizowaną dystrybucję stworzonych treści do list kontaktów i mierzenie reakcji każdego z nich.
Najważniejsze funkcje nowego biura prasowego:
Pełen katalog ogłoszeń publikowanych przez Vimeo od 2010 r. dostępny w jednym miejscu;
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
- Łatwy dostęp do danych kontaktowych;
- Powiązanie tematyczne każdej informacji prasowej z podobnymi materiałami opublikowanymi na biurze prasowym;
- Materiały wizualne – grafiki i wideo – osadzone bezpośrednio w treści informacji prasowych;
- Łatwy dostęp do wszystkich materiałów Vimeo dla mediów: wskazówek dot. używania nazwy i logo Vimeo, B-roll oraz materiały dot. projektu original programming.
Potrzebowaliśmy takiego projektu biura prasowego, który byłby intuicyjny i prosty w nawigacji zarówno dla korzystających z niego dziennikarzy, jak zarządzającego nim zespołu. Było dla nas ważne, by warstwa wizualna oddawała kreatywność stojącą za marką Vimeo, a warstwa funkcjonalna oferowała liczne możliwości przechowywania dotyczących jej materiałów i zasobów. Prowly doskonale odpowiedziało na obydwie te potrzeby – Jessica Casano-Antonellis, VP OF COMMUNICATIONS AND HEAD OF DIVERSITY, VIMEO
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Nasz Brand Journal to szablon przygotowany z myślą o tych PR-owcach, którzy nie mają dostępu do zespołu programistów lub sami nie mają odpowiednich umiejętności. Często jednak zdarza się, że klienci przychodzą do nas z własnym pomysłem lub konkretnymi oczekiwaniami. Staramy się być maksymalnie elastyczni, dzięki czemu możemy zarówno doradzić najciekawsze rozwiązania, jak i po prostu wprowadzić je w życie – Sebastioan Przyborowski , Wiceprezes ds. produktu i współzałożyciel Prowly.
Nowe biuro prasowe Vimeo jest dostępne pod adresem press.vimeo.com