Przedstawiamy jurorów 18. edycji konkursu Effie Awards

Kampanie zgłoszone w tegorocznej edycji konkursu Effie Awards oceni 110 osobowe jury pod przewodnictwem Adama Pieńkowskiego, Dyrektora Generalnego McDonald’s Polska. Najlepsze pod kątem efektywności działań komunikacyjnych i wyników biznesowych zostaną nagrodzone podczas uroczystej Gali.
O autorze
2 min czytania 2017-05-31

Odbędzie się ona 23 października w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie.

30 maja, w siedzibie Polskiej Rady Biznesu, odbyło się pierwsze spotkanie Jury marketingowego konkursu Effie Awards 2017. Przewodniczący Jury, Adam Pieńkowski, Dyrektor Generalny McDonald’s Polska, w swoim przemówieniu powitalnym powiedział do zgromadzonych jurorów:  

Bądźmy wnikliwi oceniając efektywność realizacji strategicznych wyzwań i założonych celów zaprezentowaną w zgłoszeniach. Ale niech to nie będzie jedyne kryterium oceny. Bądźmy otwarci na to co jest ciekawe, kreatywne i inspirujące. Czeka nas dużo pracy, a ocena kampanii w tak prestiżowym konkursie jakim jest Effie, to ogromne wyzwanie. Zostało ono jednak zaadresowane do właściwych osób, gdyż nasze jury składa się z najlepszych i najbardziej doświadczonych ekspertów branży.

Tegoroczne Jury Effie Awards podzielone zostało na 8 grup eksperckich. Każda z nich ocenia inne kategorie konkursowe. Pracami każdej z grup kierują Przewodniczący Grup. Tę rolę Komitet Organizacyjny Effie wraz z Organizatorem powierzyli w tym roku ośmiu doświadczonym praktykom, ekspertom i autorytetom w szeroko rozumianej branży komunikacji marketingowej.  

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

1. Piotr Piętka, CEO Publicis Media, poprowadzi grupę oceniającą prace w kategoriach: Napoje alkoholowe, Napoje bezalkoholowe, Żywność.

2. Małgorzata Rokita, Director, Brands Operations Central Europe w Procter & Gamble oceniać będzie prace w kategoriach: Dobra konsumenckie, Leki i suplementy diety, Uroda i pielęgnacja.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

3. Andrzej Matuszyński, Prezes Grupy Eurozet oceni: Media, kultura i rozrywka, Brand experience, Turystyka i podróże.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

4. Marta Życińska, Dyrektor Marketingu w Mastercard stanie na czele grupy oceniającej: Finanse, Ubezpieczenia i inwestycje oraz Business to Business.

5. Anna Putts, Dyrektor Marketingu w UPC oceni prace w kategoriach: Telekomunikacja, Motoryzacja, Usługi.

6. Filip Fiedorow, Dyrektor Marketingu w IKEA oceniać będzie: Retail/Kanały sprzedaży, Technology&Innovation, Branded Content, Performance marketing/e-commerce.

7. Anna Pańczyk, CEO w Grey Group, oceni: Launch/Relaunch oraz Long term marketing excellence.

8. Olgierd Cygan, Deloitte Digital Leader w Polsce i Europie Środkowej stanie na czele grupy oceniającej kategorie: Limited budget, Edukacja społeczna i kampanie CSR, Pro bono. 

Wśród jurorów znajdują się praktycy i eksperci w dziedzinie komunikacji marketingowej z branż odpowiadających kategoriom konkursowym. Do jury zostali zaproszeni prezesi, dyrektorzy marketingu, członkowie zarządów wiodących polskich i międzynarodowych firm, dyrektorzy zarządzający i stratedzy z agencji, oraz niezależni specjaliści.

Pełna lista jurorów dostępna jest na stronie www.effie.pl

Jurorzy ocenią zgłoszone projekty w trzech etapach. Najpierw podczas wspólnej analizy zgłoszeń, następnie w głosowaniu online oraz finalnie na obradach, gdzie następuje wybór nominacji i przyznanie nagród. W ocenie kampanii kierować się będą kryteriami podzielonymi na 4 obszary: wyzwanie strategiczne i przyjęte cele, strategia komunikacji, egzekucja idei oraz efekty komunikacji.

Konkurs Effie Awards organizowany w Polsce przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR nagradza efektywność działań komunikacyjnych marek, które przekładają się na ponadprzeciętne wyniki w biznesie.

Termin zgłaszania kampanii do konkursu upłynął 22 maja. Więcej informacji o Effie Awards na  www.effie.pl

W tym roku do grona Sponsorów i Partnerów Effie Awards po raz pierwszy dołączyły  Wirtualna Polska jako partner merytoryczny oraz YouTube jako sponsor wspierający.

Konkurs wspierają:

  • Sponsorzy Strategiczni: Radio Zet, TVN, New Age Media,

  • Sponsorzy Wspierający:  Facebook, AMS, YouTube,

  • Partnerzy Merytoryczni: Premium TV, IMS Sensory Media, Wirtualna Polska,

  • Partnerzy: Kukbuk, Jura

  • Partner Technologiczny: LG

  • Patroni Medialni: Chillizet, Dziennik Gazeta Prawna, My Company, Nowy Marketing, Marketing przy kawie, Monitor Magazine.