#PrzeglądTygodnia [04.11-17.11.2025]: Burger Drwala wrócił, gala Miss Śmiłowic od Braci Sadowników, kaseta ze słuchowiskiem „Stranger Things”

przegląd tygodnia nowy marketing
Poznaj zbiór 10 najciekawszych tematów ze świata marketingu, które opublikowaliśmy między 4 a 17 listopada 2025 roku.
O autorze
2 min czytania 2025-11-17

>> Zobacz poprzednie podsumowania tygodnia.

Czas na marketingowy przegląd tygodnia. Poznaj opinie ekspertów z branży, świeże trendy oraz kampanie, które przyciągnęły naszą uwagę. Wybraliśmy 10 najciekawszych artykułów, które pomogą Ci być na bieżąco i złapać porcję wiedzy.

Newsy i artykuły tygodnia

  • Grzechy polskiej reklamy cz. 11: budząca strach kampania KFC, promocje LPP wprowadzające w błąd. To m.in. te marki przesadziły ostatnio z formą lub treścią reklamy lub wprowadziły konsumentów w błąd, za co zostały ukarane przez Komisję Etyki Reklamy. >>> Czytaj więcej.
  • Zobacz kolejny odcinek z cyklu „Jak założyłem agencję”. Tym razem głos zabiera Albert Stęclik, Creative Director i założyciel agencji Kierunek Kreatywny. >>> Czytaj więcej.

  • W kolejnej odsłonie cyklu #OdKulis pokazujemy, jak powstawała specjalna akcja portalu Pudelek.pl, w ramach której serwis zmienił nazwę na „Kundelek”. Wszystko po to, by zwrócić uwagę na problem bezdomności zwierząt i promować adopcje psów ze schronisk. Na pytania odpowiadają Ewelina Gołębiowska, szefowa redakcji Pudelka, Patrycja Kurpińska (dyrektorka obszaru rozrywka w Grupie WP) oraz Natalia Kurczak (business owner obszaru rozrywka w Grupie WP). >>> Czytaj więcej.

  • Poznaj perełki e-commerce, czyli e-sklepy, które wyróżniają się w sieci. Poprosiliśmy ekspertów z branży e-commerce, by wskazali młode sklepy internetowe, które – ich zdaniem – zasługują na szczególną uwagę. Opinią podzielili się: Jarosław Pawlik (edrone), Kamil Bąkowski (IdoSell) oraz Agnieszka Ostrowska (Comfino). >>> Czytaj więcej.

  • Jak zatrzymać pseudowiedzę? Eksperci ocenili skalę zagrożenia płynącego z pseudowiedzy, jakie działania mogą realnie ograniczyć jej wpływ, a także – kto powinien ponosić odpowiedzialność za treści docierające do milionów odbiorców. Swoją opinią podzielili się: prof. dr hab. Dariusz Jemielniak (Akademia Leona Koźmińskiego), Michał Kanownik (Związek Cyfrowa Polska), Adam Majchrzak (DEMAGOG), Katarzyna Lipka (NASK), Izabela Jarka (NASK), Stowarzyszenie Pravda oraz Google Polska. >>> Czytaj więcej.

Kampanie i akcje warte uwagi

  • McDonald’s rozgrzał Poznań Burgerem Drwala w termowizyjnym świetle. Zobacz, jak i dlaczego jedna z poznańskich restauracji zamieniła się w prawdziwe centrum ciepła. >>> Czytaj więcej.

  • Bracia Sadownicy zorganizowali na Instagramie galę Miss Śmiłowic, której bohaterkami były jabłka – nieidealne w „stockowych” kanonach, za to prawdziwe, naturalne i piękne. >>> Zobacz.
  • Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna wystartowała z nową, jesienną kampanią promocyjną. Podlaskie – ujęte w formę modowego lookbooka zatytułowanego FOGUE – zaprasza do odkrywania stylowych jesiennych przyjemności. >>> Zobacz więcej.

  • Netflix wydał kasetę ze słuchowiskiem radiowym inspirowanym serialem „Stranger Things”. >>> Zobacz.

  • Kevin powraca. W spocie „Home But Not Alone” firmy Home Instead, zapewniającej opiekę domową seniorom, wystąpił Macaulay Culkin znany z kultowego filmu świątecznego „Kevin sam w domu”. >>> Zobacz.

PS #PrzeglądTygodnia [28.10-03.11.2025]: co zmieni AI ChatGPT Atlas, Decathlon z petycją w Sejmie, makaron w kształcie kół olimpijskich