>> Zobacz poprzednie podsumowania tygodnia.
Czas na marketingowy przegląd tygodnia. Wybraliśmy 10 najciekawszych artykułów, które pomogą Ci być na bieżąco i złapać porcję wiedzy. Zobacz, co tym razem przyciągnęło naszą uwagę.
Newsy i artykuły tygodnia
- Wirtualni ambasadorzy marek szturmem wchodzą do świata reklamy. Nie śpią, nie popełniają gaf i zawsze wyglądają perfekcyjnie. Ale czy konsumenci naprawdę chcą słuchać tych, którzy… nie istnieją? Swoją opinią podzielili się: Mateusz Dobrzański (Video & Graphics Lead w GetHero), Kamil Bolek (Business Development Director w Tears of Joy), Mateusz Górecki (Managing Director, WE!Re Fantasy), Monika Dobaj (Advocacy Director, Labcon), Martin Winther (Chief Creative Officer w WebTalk) oraz Mateusz Zapała (Strategy Director + Partner, Kierunek Kreatywny). >>> Czytaj więcej.
- Co było impulsem do powstania agencji Sweetspot? Kto był jej pierwszym klientem? Ile wynosił kapitał startowy? Więcej w cyklu „Jak założyłem agencję” opowiada Mateusz Cukierski. >>> Zobacz.
- Z okazji Światowego Dnia Rzucania Palenia Główny Inspektorat Sanitarny ruszył z kampanią „Nowe formy – stare pułapki”, w ramach której Andrzej Pągowski zaktualizował swoje popularne plakaty „Papierosy są do dupy”. >>> Czytaj więcej.
- Opublikowano raport IAB Polska „Uwaga! Attention zmienia zasady gry”, który wyraźnie wskazuje, że branża marketingowa coraz częściej traktuje uwagę odbiorcy jako wiarygodny wskaźnik badawczy, a także jako realną walutę w świecie reklamy cyfrowej. >>> Poznaj wnioski z badania.
- Kantar przedstawia raport „Marketing Trends”. W publikacji wskazano dziesięć trendów, które będą miały wpływ na świat marketingu w 2026 roku. >>> Zobacz.
- Patoinfluencer Adrian Polański wykorzystał wizerunek Roberta Lewandowskiego do zareklamowania nielegalnych w Polsce kasyn online. >>> Czytaj więcej.
- Z okazji nadchodzących świąt, ulica Seifertova w Pradze udekorowana zostanie iluminacjami świetlnymi zaprojektowanymi przez przedszkolaków. >>> Czytaj więcej.
- Islandia wygląda jak wygenerowana przez sztuczną inteligencję? Linie lotnicze Icelandair w swojej kampanii wykorzystały absurd epoki AI, by pokazać, że prawdziwe cuda wciąż są analogowe. >>> Zobacz.
- Ricola proponuje wsparcie dla gardła w formie modowego gadżetu. Marka stworzyła luksusowy, pachnący alpejskimi ziołami szalik z kieszonką na paczkę cukierków. >>> Czytaj więcej.
- OpenAI rozpoczyna pilotaż czatów grupowych w ChatGPT. Do rozmowy grupowej ze sztuczną inteligencją można zaprosić znajomych, rodzinę czy współpracowników. >>> Czytaj więcej.
