>> Zobacz poprzednie podsumowania tygodnia.
Newsy i artykuły tygodnia
- Już we wrześniu premiera czwartego Playbooka NM. Tym razem pokażemy, jak marki budują swoje zaangażowanie w świecie sportu i fitnessu: od sponsoringu zawodników i wielkich wydarzeń, przez współprace z influencerami, aż po wspieranie kobiecego sportu, mikrowspólnot czy inicjatyw z zakresu ESG. >>> Dołącz do gry.
>>> Weź udział w naszej ankiecie i wybierz największy sportowy sukces marketingowy 25-lecia. Wyniki ankiety będą częścią publikacji.

- W kolejnej odsłonie cyklu #OdKulis pokazujemy, jak powstawała kampania „Daj się odkryć” realizowana z okazji Miesiąca Świadomości Łuszczycy. O kulisach akcji opowiadają jej współorganizatorki: Dominika Jeżewska i Anka Tajkiewicz. >>> Czytaj więcej.
- Perełki OOH. Zobacz polskie kampanie outdoorowe, które wyróżniły się kreacją i efektem. Swoje przykłady podali Artur Banach (dyrektor ds. strategii i oferty w Rebel Media), Grażyna Gołębiowska (dyrektorka pionu marketingu i sprzedaży, członkini zarządu AMS) i Cezary Dudek (dyrektor marketingu Nextbike Polska). >>> Czytaj więcej.
- Miasto kontra marka: kto rządzi w przestrzeni publicznej? Jak znaleźć kompromis między interesem miasta a potrzebami marek w kontekście OOH? Komentarzem dzielą się Cezary Dudek (dyrektor marketingu Nextbike Polska), Nell Przybylska (dyrektor, członek zarządu, OOHlife Izba Gospodarcza) i Karol Kleniewski (Senior Business Manager, Value Media). >>> Czytaj więcej.
- „Jeśli opowiadane w reportażu historie i problemy rezonują z ideami marek, to jest to dla mnie w pełni autentyczne, szczególnie jeśli za takimi reportażami idą konkretne działania pomocowe – choćby finansowy wkład w pomoc” – o współpracy z Polską Akcją Humanitarną (PAH) opowiada Aleksander Małachowski, fotograf znany jako Hashtagalek. >>> Czytaj więcej.
- Pierwsza edycja festiwalu ZORZA Dawida Podsiadły dobiegła końca, a wraz z nią FNOMN. O kulisach opowiada, Bartek Jasik, project manager inicjatywy, której celem jest wspieranie młodych artystów. >>> Czytaj więcej.
- Joanna Roszkowska analizuje zmianę logotypu Pepsi na ten z lat 90. Dlaczego poprzednia wersja przegrała? >>> Czytaj więcej.
- Autorka pisze również o modelu S/M/C i o tym, jak projektować marki zgodne z mechanizmami działania mózgu. >>> Czytaj więcej.
- Od ośmiu miesięcy udział e-commerce w handlu detalicznym powoli, sukcesywnie spada – z 10,7 proc. w listopadzie 2024 do 8,6 proc. w lipcu 2025. To pierwszy tak długi okres bez odnotowanego wzrostu udziału e-commerce w handlu detalicznym. Czy to znaczy, że kanał online doszedł do ściany? Poznaj komentarz Miłosza Mickiewicza, dyrektora ds. sprzedaży i rozwoju biznesu w Grupie Comperia.pl SA. >>> Czytaj więcej.
- Wyobrażasz sobie szefa firmy produkcyjnej przewijającego TikToki w poszukiwaniu nowego dostawcy? Brzmi absurdalnie? O tym, jak TikTok ewoluuje w narzędzie biznesowe pisze Sandra Jarnot, Marketing & Brand Managerka w PakujTo oraz w Mac-Grafie. >>> Czytaj więcej.
- Nie tylko ROAS. O tym, dlaczego POAS to prawdziwa miara sukcesu w kampaniach Google Ads pisze Karolina Loranc, SEM & Social Coordinator w Cube Group. >>> Czytaj więcej.
Kampanie i akcje warte uwagi
- Magdalena C. i Bogusław L. z oskarżeniami za nielegalne reklamowanie alkoholu. >>> Czytaj więcej.
- Sztuczna Polska w reelsie „Twój wujek i Chat GPT na grzybach” przestrzega przed bezkrytycznym korzystaniem z AI. >>> Zobacz.
- Warszawskie Schronisko na Paluchu wykorzystało sztukę, by mówić o adopcji i realnym wsparciu zwierząt. W ramach akcji „Ilustratorki i ilustratorzy dla Palucha” co miesiąc w centrum stolicy powstaje nowa, wielkoformatowa praca edukacyjna. >>> Zobacz.


- Natalia Bukowiecka, polska lekkoatletka, została ambasadorką kampanii marki Always pod hasłem „Delikatna nie znaczy słaba”. Inicjatywa ma na celu zmianę sposobu postrzegania kobiecej siły. >>> Zobacz.
- Fundacja Centrum Praw Kobiet w Gdańsku ruszyła z kampanią „Przemoc karmi się milczeniem”. Spot i działania edukacyjne mają przełamać tabu i pokazać, że każdy świadek może przerwać krąg cierpienia. >>> Czytaj więcej.
- Z okazji zbliżającego się Eurobasketu 2025, Polski Związek Koszykówki i ORLEN przygotowali specjalny spot „Dzięki za dobry basket”. Narratorem i autorem tekstu jest O.S.T.R., artysta od lat związany z basketem. >>> Zobacz.
- Lacoste zmieniło logo, aby uhonorować osiągnięcia Novaka Djokovica. >>> Zobacz.
- Serena Williams została ambasadorką kampanii amerykańskiej platformy telemedycznej Ro, która promuje stosowanie leków odchudzających z grupy GLP-1, między innymi Ozempic. >>> Zobacz.
- ASICS w kampanii „Undropped Kit” zaproponował nowy wzór stroju na WF, by zachęcić dziewczęta do aktywności fizycznej. >>> Zobacz.
- KitKat proponuje nowy sposób na chwilę przerwy w codzienności. Marka stworzyła dwustronną bluzę-camouflage inspirowaną wzorami z transportu publicznego. >>> Zobacz.
- Tilda Swinton zachwyca jako orchidea w reklamie perfum Toma Forda. >>> Zobacz.
- Dzieci same mówią, co naprawdę oznacza wczesny dostęp do smartfona. W kampanii organizacji Phone-Free Schools Movement „Jeśli dasz mi telefon, to…” pokazano ukryte koszty cyfrowego dzieciństwa. >>> Zobacz.
- Firma Hertz znalazła sposób, by zmienić stresującą podróż samolotem w przyjemne doświadczenie. Na amerykańskich lotniskach pojawiła się specjalnie skompletowana drużyna Golden Retrieverów, które witają podróżnych w ramach kampanii „Gold Squad”. >>> Zobacz.
- Zalando ruszyło z kampanią na sezon jesień-zima 2025, w której Uma Thurman i artystka PinkPantheress zapraszają do eksperymentowania z własnym stylem. >>> Zobacz.
Raporty, badania, analizy
- Kontrowersyjny incydent na US Open, w którym Piotr Szczerek odebrał dziecku czapkę otrzymaną wcześniej od Kamila Majchrzaka, wywołał prawdziwą burzę w mediach społecznościowych. Analiza Res Futura ponad 98% krytycznych komentarzy pokazuje, jak mocno wizerunek osoby publicznej może zostać nadszarpnięty jednym gestem. >>> Czytaj więcej.
- KIG pokazuje, jak wyglądał e-handel w lipcu 2025 roku. >>> Zobacz.
- Ponad połowa Polaków chce widzieć psy w galeriach handlowych – wynika z badań przeprowadzonych przez centrum handlowe Posnania i Inquiry. >>> Czytaj więcej.
Wydarzenia
- Internet ewoluuje – wyszukiwanie staje się rozmową, a Google, ChatGPT, Copilot i Perplexity podają gotowe odpowiedzi. To redefiniuje ścieżkę klienta i decyduje, które marki przyciągają uwagę. Odkryj, jak tworzyć treści i reklamy w erze AI podczas bezpłatnego webinaru z ekspertami Sales&More, który odbędzie się już 25 września br. o godz. 11. >>> Zapisz się już dziś!
Konkurs
- 25 września w warszawskim Multikinie Złote Tarasy podczas IAB HowTo: Programmatic eksperci podzielą się wiedzą na temat skutecznego targetowania, wykorzystania danych, możliwości, jakie daje AI oraz rozwijających się kanałów dotarcia – takich jak audio, DOOH czy Connected TV. Zasubskrybuj nasz newsletter i sprawdź, jak upolować darmową wejściówkę!
#PolecajkiNM
Zobacz 63. odcinek cyklu #PolecajkiNM.
Przeczytasz między innymi raport na temat rozpowszechniania antyukraińskiej propagandy, dowiesz się, jak zawalczyć o wejściówkę na IAB How To Programmatic, posłuchasz kolejnych odcinków podcastów:
- „99 twarzy AI”, w którym gościem Karola Stryi jest Łukasz Alwast (strateg, founder Third Unit, ex-Platige Image). Rozmowa dotyczy między innymi tego, jak generatywna AI i modele finansowe na dobre zmieniają współczesny przemysł filmowy.
- „Greg Albrecht Podcast”, w którym rozmowa skupia się na tym, jak sztuka i ADHD zmieniają biznes. Gościem odcinka jest prof. Mateusz Machalski.
- „Marketing w kosmetykach”, w którym tematem rozmowy Małgorzaty Włodarczyk i Zuzanny Mann z Justyną Kierzkowską-Grzyb (ekspertką i propagatorką rozwiązań proekologicznych) są ekologiczne rozwiązania w zakresie opakowań.
- „O e-commerce z Ewą Wysocką”, gdzie gośćmi odcinka są: Waldemar Pilch (Formeds), Piotr Wawrysiuk (PsiBufet), Justyna Tylak-Nowis (MyBasic) oraz Marek Gut (Your KAYA), a rozmowa dotyczy między innymi wyzwań, procesu wejścia na rynek i wdrażanych strategii.