fot. screen YouTube
Sposób na doskonałą reklamę?
Zobacz również
1. Zatrudnienie wybitnego reżysera
2. Skupienie się na emocjach, jakie wywołuje produkt, a nie na produkcie
3. Zastosowanie jednego małego gestu, który pozwoli bez trudu skojarzyć markę na poziomie globalnym
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
„Masz ochotę na McDonald’s w te święta?” formatem nie różni się od dwóch poprzednich odsłon kampanii, bo ponownie nie ujrzymy tutaj typowego dla marki brandingu. Zamiast tego McDonald’s skupia się na ludziach, którzy komunikują się ze sobą jedynie za pomocą unoszenia brwi, w ten sposób dając sobie znak, żeby udać się wspólnie do znanej sieci fast-food.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W uformowanym tłumie dostrzec można nawet Świętego Mikołaja, który również porzuca swoje obowiązki, aby tak jak wszyscy pozwolić sobie na chwilę oddechu w tak intensywnym czasie, jakim są Święta Bożego Narodzenia. Wszystko to przy dźwiękach kultowego utworu „Jump” zespołu Van Halen z 1980 roku.
Reklama wyreżyserowana przez Sharon Murphy ma na celu skupienie się na celebrowaniu małych chwil radości w okresie bożonarodzeniowym – bez niepotrzebnego pośpiechu, stresu i nacisku. W tym przypadku jest to oczywiście wyjście do restauracji popularnej sieci.
Fani kultowego świątecznego klasyku „Love Actually” z pewnością docenią widoczny w reklamie ukłon w stronę słynnej sceny przy drzwiach. Jest to tym bardziej wyjątkowe, że w tym roku przypada 20. rocznica premiery filmu, a co za tym idzie – będzie on ponownie wyświetlany na wielkich kinowych ekranach.
Ponadto w aplikacji McDonald’s już niebawem wystartuje Festive Wins, czyli cyfrowa kampania promocyjna dająca konsumentom szansę na dostęp do specjalnych ofert i potencjalną wygraną. Jedną z nagród możliwych do zdobycia są crocsy marki.
fot. www.crocs.co.uk
Najnowszy spot jest również promowany w social mediach. Na Snapchacie pojawił się filtr, który umożliwia użytkownikom „przymierzenie” strojów z reklamy poprzez uniesienie brwi.
Czy jest lepszy sposób zakończenia roku niż przywrócenie kultowej reklamy w nowej bożonarodzeniowej odsłonie? Cała kampania ma na celu szerzenie radości poprzez celebrację wszystkich małych momentów w okresie świątecznym – mówią James Millers i Andrew Long, partnerzy kreatywni w Leo Burnett Agency.
Pierwsza odsłona kampanii Raise Your Arches „Masz ochotę na McDonalda?”, która ujrzała światło dzienne w styczniu, była pierwszą reklamą marki fast-food, która nie pokazywała w reklamie ani swoich restauracji, ani jedzenia. Jej wyjątkowość potwierdza wysoki wskaźnik rozpoznawalności marki, który uplasował się na poziomie 98, zgodnie z danymi firmy System1, badającej efektywność.
Jak wyglądała zeszłoroczna kampania świąteczna od McDonald’s?
Podczas zeszłorocznych świąt Bożego Narodzenia świąteczną propozycją McDonald’s była reklama „The List”, która zachęcała widzów do spojrzenia na okres świąteczny szerzej, nie tylko przez aspekty czysto materialne.
PS Przegląd najciekawszych świątecznych reklam 2022
Zabawne, wzruszające, skłaniające do refleksji – prezentujemy zbiór świątecznych kampanii, które zasługują na uwagę w tym roku.
PS2 Reklama McDonald’s bez jedzenia i lokalu. Sieć promuje złote łuki symbolicznym gestem
To pierwsza reklama McDonald’s UK, w której na próżno szukać flagowych posiłków czy ujęć z restauracji sieci. Tym razem marka prezentuje taneczny klip, w którym główną rolę grają uniesione brwi.