8. edycję najbardziej rozpoznawalnego i praktycznego wydarzenia marketingowego przygotowywanego przez redakcję Magazynu Online Marketing Polska rozpoczęły prezentacje gości specjalnych, po których Kongres podzielony został na 2 ścieżki tematyczne skierowane osobno do sektorów B2B i B2C.
“Dziś nie wystarczy być tylko customer-oriented, aby wygrać musimy stać się customer-obsessed!” – Marcin Maj, CEO OS3, podczas ponad godzinnej lekcji o tym, jak wygrać dziś na rynku, skłaniał do refleksji nad pytaniami jaki procent osób byłby skłonny zostać naszymi konsumentami, jaki procent klientów byłby skłonny polecić naszą markę dalej, a jaki procent osób aktywnie zareagowałby na dobre i negatywne doświadczenie z naszą marką. Dziś konsumenci oczekują, że to marki zaczną aktywnie działać i zmieniać świat na lepszy- jako przykład można wymienić np. sieć hipermarketów Intermarche, która wprowadziła do asortymentu “brzydkie owoce”, aby zwrócić uwagę na marnowanie jedzenia:
Zobacz również
czy edukacyjną akcję marki Smart, która postanowiła umilić pieszym czas oczekiwania na przejście przez ulicę, animując światła:
Rok 2015 będzie rokiem, w którym będziemy produkować i promować rzeczy, za które nasi konsumenci będą nam dziękować. Konsumenci zmieniają się nie do poznania, dlatego i marketerzy muszą coś zmienić w swoim podejściu do marketingu.
O storytellingu i personal brandingu w marketingu online opowiedział Paweł Tkaczyk, który w swojej prezentacji, nawiązując do seriali “Mad Men” i “Sillicon Valley”, skłonił do refleksji nad pytaniami w czym może pomóc Twoja marka i w czym jest “jedyna” oraz zdradził jak poprzez emocje przywiązać konsumenta do marki i zaprojektować doświadczenie, czyli jak ma czuć się Twój klient.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Naturalność, emocja, szybkość i jakość to najważniejsze cechy dobrej komunikacji zdaniem Jarosława Kuźniara, dziennikarza TVN24, którego na Twitterze obserwuje ponad 130 tys. osób. Prelegent przybliżył jak wyglądają kulisy prowadzenia telewizyjnego programu informacyjnego na żywo i sposoby radzenia sobie z hejterami i trollami internetowymi.
Podczas ścieżki B2C przepis na idealną strona internetowa, która sprzedaje przedstawił Tomasz Karwatka z Divante:
Content email marketing, personalizacja, dostarczalność, go mobile, big data – Maciej Ossowski z GetResponse omówił 5 trendów nowoczesnej komunikacji e-mail marketingowej. Dariusz Piekarski z SARE przedstawił sprawdzone praktyki w e-mail marketingu B2B. Marek Broda z SalesManago na praktycznych przykładach przybliżył jak działa i jak skutecznie wykorzystać Marketing Automation, Bartłomiej Rak z CCIG podzielił się praktycznymi poradami dotyczącymi rozwiązań reklamowych i contact center na Facebooku, a Magdalena Szmidt z Mosqi.to przedstawiła kulisy kampanii promującej Łódź.
Strategiczna współpraca na wielu poziomach, partnerstwo i potrzeba głębszej analizy to przepis na skuteczne działania wg Jolanty Pieli, “cwanego stratega” z K2, która podczas prezentacji zatytułowanej “Kraina ślepców, czyli paradoks świat w którym wszystko można zmierzyć”, przybliżyła przykłady działań m.in. takich marek jak Biedronka, PZU czy Volvo.
Budowa reputacji za pomocą własnego profilu, korzystanie z wyszukiwarki, komunikacja, rekomendacje – o tym, jak wykorzystać sieć kontaktów do promocji produktów i usług opowiedziała Ewa Betkier, dyrektor sprzedaży BAN.
Praktyczne szkolenie na żywo z targetowania na Facebooku przedstawił Piotr Chmielewski z SocialMediaNow. Możliwości i efekty e-mail marketingu w połączeniu z remarketingiem dynamicznym w modelu RTB przybliżył Jakub Cyran z Go.pl, który przedstawił czym jest RTB i remarketing, jak wygląda proces licytacji, gdzie pojawi się reklama i jakie są jej typy. O tym, jak istotny jest content marketingu w działaniach B2B opowiedział Marcin Rzeczkowski z GoldenSubmarine, opisując wzorcowe przykłady marek IBM i Maersk. Najlepsze praktyki SEO dla sektora B2C przedstawił Maciej Woźniak z agencji Whites, a Marcin Kordowski z S3 radził jak firmy powinny współpracować z agencjami SEO. Tomasz Brożyna z vintom opowiedział o “małych rzeczach, które dużo zmieniają” w video dla B2B jak odpowiednie call to action, video asystent, formularz czy personalizacja treści. Michał Sadowski z brand24 przybliżył dlaczego warto monitorować markę oraz jak to robić, a Jacek Stryczyński z Lionbridge Poland podpowiedział jak dotrzeć do klientów zagranicznych:
Ścieżki tematyczne skierowane osobno do sektorów B2B i B2C zakończyły się panelami, podczas których prelegenci odpowiadali na pytania Uczestników:
Podczas Kongresu odbyły się także po raz pierwszy w Polsce Certyfikowane Warsztaty Google Analytics i Google AdWords – prowadzone przez certyfikowanych trenerów Google – Macieja Lewińskiego i Krzysztofa Wrońskiego:
Patronami medialnymi Nowego Kongresu Online Marketing 2014/2015 były: AdMonkey, Bankier.pl i prnews.pl, Brief, eGospodarka.pl, Grupa WP, IAB Polska, interia.pl, inwestycje.pl, retail360.pl i Retail Trends, Marketer+, MarketingMobilny.pl, Marketing przy Kawie, NowyMarketing, Social Press i web.gov.pl.
9. edycja Kongresu Online Marketing odbędzie się 19 marca 2015 roku – szczegóły wkrótce na stronie.