Gracze nie lubią odrywać się od swoich ulubionych tytułów, kiedy są przez nie całkowicie pochłonięci. Jednak każdy od czasu do czasu potrzebuje pauzy. Z tego względu Monte chce umilić przerwy od grania, oferując graczom swoje słodkie przekąski Monte Snack. W ten sposób marka należąca do firmy Zott już od przeszło 6 lat buduje swoją pozycję w świecie gamingu i streamingu. Pomaga w tym także unikalna kampania zrealizowana przez inStreamly i GameLab.
Przekąska podana w idealnym momencie – Monte reaguje na słowa streamerów
Dbając o to, by branded content wyświetlany przez streamerów stale był atrakcyjny i angażujący dla widzów, inStreamly stworzyło unikatową technologię. Technologia umożliwiła wyświetlanie animacji promujących przekąskę Monte Snack w momencie, gdy streamer wypowiadał jedno ze słów kluczowych.
Dzięki temu przekąska marki Zott doskonale wpisywała się kontekstowo w to, o czym mówił streamer. Prowadziło to do bardziej dynamicznej interakcji z widzami w czasie rzeczywistym, co z kolei przekłada się na większą skuteczność promocji.
Oto jak krok po kroku działa wykorzystana technologia inStreamly:
- Streamer wypowiada jedno z kluczowych słów nawiązujących do Monte Snack (m.in. „pauza”, „be right back”, „głód” czy „przegryźć coś”).
- Technologia wykrywa słowa kluczowe. Po ich wykryciu na streamie automatycznie wyświetla się animacja promująca Monte Snack, a na czacie pojawia się wiadomość z linkiem, który przekierowuje ruch do wybranej strony.
Tak wygląda działanie tego mechanizmu w praktyce:
Monte Snack jest jedną z najpopularniejszych przekąsek wśród polskich graczy, a dzięki tej kampanii chce stać się ich pierwszym wyborem w trakcie przerw od gry. Wyświetlając animacje na ponad 140 kanałach streamerów, gdy ci używali takich słów, jak chociażby „pauza”, „przerwa” lub „przekąska”, gracze kojarzą ich właśnie z tymi elementami.
Magdalena Olma, Product Manager marki Monte, o kampanii:
– Wiele się działo w kampanii Monte Snack 2023, a jednym z jej elementów była współpraca z inStreamly. Dzięki możliwości kooperacji z blisko 150-ma streamerami udało nam się zdobyć imponujące wyniki i pozytywne reakcje naszej społeczności graczy. Mechanizm „Voice Recognition” stworzony specjalnie na cel naszej kampanii pozwolił nam w naturalny sposób wykorzystać przerwy w grach i sprawić, że z Monte Snackiem były one jeszcze przyjemniejsze – Monte Snack, Be Right Back!
Radosław Wójcik, Head of Gaming w GameLab, powiedział:
– W kampanii zaplanowanej i zrealizowanej przez nas dla marki Monte Snack chcieliśmy komunikować się z graczami w sposób innowacyjny i zapadający w pamięć. Wykorzystanie technologii Voice Recognition od inStreamly jako jednego z elementów pozwoliło wzmocnić główny przekaz marki, łącząc wyświetlanie naszej kreacji graficznej na konkretne, wybrane przez nas, słowa kluczowe bezpośrednio bazujące na claimie marki. Reakcje widzów potwierdziły, że jest to świetne rozwiązanie.
1,75 miliona wyświetleń kampanii na streamach gamingowych
W trakcie blisko 6-tygodniowej kampanii Monte Snack zostało sponsorem 147 polskich streamerów. Animacje wygenerowały w sumie 1 750 000 wyświetleń, a współczynnik CTR wyniósł 0,69%.
Szymon Kubiak, Chief Revenue Officer w inStreamly, następująco skomentował kampanię:
– W DNA inStreamly jest łączenie sponsorów i streamerów we wzajemnie korzystnej relacji. Dlatego wciąż szukamy form, które pozwalają maksymalizować potencjał tych współprac. Technologia pełni tutaj kluczową rolę. W 2021 współtworzyliśmy najczęściej nagradzaną kampanię gamingową w Polsce opartą na rozpoznawaniu obrazu AI. Mechanizm rozpoznawania głosu jest kolejnym elementem w rozwoju naszych technologicznych możliwości. W planach mamy kolejne zastosowania AI!
Świat game marketingu stale poszukuje innowacji. Gracze są wymagającą grupą docelową, do której efektywne dotarcie jest możliwe dzięki naturalnemu lokowaniu. Osiągnąć to można chociażby poprzez pojawianie się w kluczowych momentach gamingowych streamów czy podczas używania przez streamera konkretnych słów kluczowych. Dzięki technologii inStreamly marki zyskują ułatwione narzędzie do dotarcia do graczy oraz zwiększają szanse na trwałe zapisanie się w ich pamięci.
Za strategię i kreację kampanii odpowiedzialna jest agencja GameLab. Nad wsparciem mediowym pracowała agencja Zenith. Z kolei inStreamly stworzyło koncepcję kampanii, a także dostarczyło technologię umożliwiającą przeprowadzenie kampanii i połączenie marki Monte Snack ze streamerami.
Artykuł reklamowy powstały we współpracy z inStreamly.