Nadchodzące miesiące przyniosą szereg zmian i innowacji dla marki BOBO FRUT. W odpowiedzi na potrzeby konsumentów przygotowane zostało nowe pozycjonowanie oraz strategia komunikacji. Wchodząca właśnie na rynek nowa identyfikacja wizualna opakowań to pierwszy, z zaplanowanych, etap zmian. Autorem nowej strategii komunikacji jest Przestrzeń, za branding i design opakowań odpowiada studio brandingowe Wyraz.
BOBO FRUT to marka posiadająca w swoim portfolio produkty idealne dla dzieci w różnym wieku, do tej pory kojarzona jednak była głównie z sokami dla najmłodszych. Marka potrzebowała odświeżenia i unowocześnienia wizerunku przy jednoczesnym zachowaniu postrzegania jako jakościowa i godna zaufania. Nowe pozycjonowanie miało nie tylko odpowiedzieć na te potrzeby, ale też dzięki nowym atrybutom stać się atrakcyjne dla mam i dzieci.
Zobacz również
– Tak kompleksowy projekt był wymagającym, trwającym wiele miesięcy przedsięwzięciem. Musieliśmy przyjrzeć się obecnemu wizerunkowi marki i zrewidować jej strategię pod kątem nowych wyzwań biznesowych i pożądanego kierunku rozwoju. Przeprowadziliśmy szereg badań konsumenckich, od diagnozy wizerunkowej marki i konkurencji, przez badanie pozycjonowania aż po badania konceptów nowej identyfikacji wizualnej – mówi Elżbieta Konopińska-Dudek, strateżka w Przestrzeni.
– Wierzymy, że wypracowana strategia umożliwi marce odświeżenie i uatrakcyjnienie wizerunku oraz poszerzenie grupy docelowej, jednocześnie pozostając godną zaufania marką znaną od lat – dodaje Ewa Kierlik, marketing managerka Nestle Infant Nutrition, CEE category role.
Pierwszym etapem zmian, który konsumenci będą mieli okazję zobaczyć w rynku, jest nowa identyfikacja wizualna i szata graficzna opakowań.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– BOBO FRUT to marka kultowa, obecna na polskim rynku od ponad 50 lat. Tradycja jest wpisana w jej DNA, ale marka musi też iść z duchem czasu, dopasowując się do zmieniających się potrzeb konsumentów i trendów. Nowy design zdecydowanie odświeża wizerunek, budując atrakcyjność i wyróżnialność na półce, a jednocześnie jest spójny z korzeniami marki – komentuje Sylwia Rokosz- Bać, product managerka BOBO FRUT.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Podchodząc do tematu nowych opakowań, chcieliśmy nie tylko odświeżyć i unowocześnić layouty, ale przede wszystkim stworzyć unikalny świat marki BOBO FRUT. Zaczęliśmy od „ożywienia” naszego brand hero, który wyszedł z zamkniętej formy znaku i stał się integralną częścią ilustracji na frontach produktów, wchodząc w interakcje ze smakowitymi owocami. Co więcej, nie jest już tylko „stempelkiem” ani nawet jednym chłopcem – w zależności od produktu może zmieniać swój wygląd i reprezentować różne dzieci: starszaki, maluszki nie tylko jako chłopiec, ale również jako dziewczynka – dodaje Małgorzata Bieroza ze studia brandingowego Wyraz.
Produkty w nowej szacie graficznej zaczną pojawiać się na półkach już od czerwca.
Na podstawie nowej strategii i pozycjonowania wypracowana została big idea marki oraz nowa platforma kreatywna. Pierwsze materiały pojawią się niebawem w digitalu, a kolejne w następnych miesiącach.
Przestrzeń przeprowadziła audyt marki i wypracowała nową strategię komunikacji. Identyfikację wizualną i nowe opakowania przygotował Wyraz. Badania konsumenckie przeprowadziła agencja Y&Lovers.