Okres oczekiwania na Święta Bożego Narodzenia to kluczowy czas dla firm, marketerów i reklamodawców. Konsumenci szukają prezentów dla bliskich i chcą skorzystać z najlepszych ofert i przecen. To, w jaki sposób zaplanujemy kampanię przedświąteczną i na ile uwzględnimy w niej panujące trendy oraz preferencje konsumentów, przełoży się na realne zyski i rezultaty. Meta przygotowała kilka cennych wskazówek dotyczących działań reklamowych w okresie listopadowych i grudniowych zakupów.
Przewodnik pełen wskazówek Meta na przedświąteczny okres reklamowy jest dostępny tutaj
Zobacz również
Ostatni kwartał roku to szczególny czas w kalendarzu reklamodawców. Liczb ofert i okazji zachęca do zakupów, ale może też być przytłaczająca dla konsumentów, stojących przed wyborem milionów dostępnych produktów. Coraz więcej osób decyduje się na zakupy online – to oszczędność czasu i możliwość przejrzenia ofert wielu sklepów i marek jednocześnie.
Żyjemy w czasach wielkich zmian. Zmienia się to, jak pracujemy, wyrażamy siebie, komunikujemy się i robimy zakupy. Coraz bardziej wkraczamy w świat łączący rzeczywistość wirtualną i realną, dlatego tak ważne jest wykorzystywanie potencjału cyfrowego biznesu i e-commerce. Współczesna technologia oferuje nam nowe możliwości na zmieniające się potrzeby konsumentów. Dlatego też możemy wskazać kilka najważniejszych obserwacji, o których warto pamiętać przy planowaniu kampanii reklamowych w okresie przedświątecznym.
Postaw preferencje konsumentów na pierwszym miejscu
Personalizacja zakupów może sprawić, że poszukiwania upragnionego prezentu staną się dużo łatwiejsze. Konsumenci cenią sobie propozycje produktów dobrze dopasowane do ich preferencji i zainteresowań. Ostatnie badanie „Seasonal Holidays Study” przeprowadzone na zlecenie firmy Meta, w którym wzięło udział ponad 52 tys. osób z 34 rynków, wykazało, że w okresie świątecznym ludzie oczekują doświadczeń dostosowanych do ich indywidualnych potrzeb.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Skuteczne kampanie wzmacniają widoczność marki w momentach szczytowej sprzedaży, aby trafić do nowych klientów. Warto rozpocząć branding na kilka tygodni przed wydarzeniem sprzedażowym i rozszerzać targetowanie, aby reklamy produktów docierały do coraz to nowszych użytkowników. Narzędzia Meta, takie jak piksel i API konwersji, umożliwiają udostępnianie danych marketingowych przy jednoczesnym zagwarantowaniu prywatności użytkowników.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Angażuj odbiorców
Zakupy poprzez odkrywanie to nie tylko personalizacja, lecz także angażowanie konsumentów – od marek w okresie świątecznym ludzie oczekują przede wszystkim rozrywki i inspiracji. Warto wykorzystać czas mniej intensywnych promocji przed kluczowym okresem zakupowym, aby rozpędzić działania marketingowe, rozpowszechnić swój przekaz i powiększyć bazę klientów.
Dzięki rozwojowi technologii rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości możliwości urozmaicenia procesu zakupowego zdają się nie mieć końca. Filtry AR pozwalają użytkownikom na wchodzenie w bezpośrednią relację z produktem, który mogą na przykład zwizualizować we własnym domu lub – jak w przypadku kosmetyków czy ubrań – przymierzyć i zobaczyć, jak będzie na nich wyglądał. Coraz częściej korzysta się także z reklam w formacie wideo oraz live shoppingu, czyli transmisji na żywo, podczas której prezentowane są produkty. Warto wykorzystać różne materiały oraz formaty treści, aby uwzględnić różne grupy docelowe i najważniejsze czynniki zachęcające do świątecznych zakupów.
Angażowanie odbiorców to także współpraca z twórcami internetowymi. Tu najważniejsze jest przemyślenie grupy docelowej marki oraz wybranie osoby, która w kreatywny i ciekawy sposób potrafi dotrzeć do swojej społeczności. Warto pozwolić twórcom zabrać głos w imieniu marki – sukces opiera się na wykorzystaniu głosu kogoś, kto w naturalny sposób prezentuje markę i jej przekaz.
Zadbaj o zautomatyzowany proces zakupowy
Droga od odkrycia produktu do sfinalizowania transakcji powinna być jak najbardziej intuicyjna i prosta. Nikt nie chce spędzać czasu na niekończącym się przechodzeniu przez kolejne podstrony w celu złożenia zamówienia. Jak wynika z badań, aż 8 na 10 klientów na całym świecie porzuciło koszyki zakupowe w marcu 2020. Jednak przerwane zakupy nie oznaczają zawsze utraconych możliwości. W kluczowym okresie zakupowym warto przypomnieć się klientom, którzy wykazali wyraźny zamiar zakupu – w zachęceniu do powrotu do aplikacji lub witryny internetowej pomoże między innymi narzędzie do retargetingu, czyli reklamy katalogu Advantage+.
W jaki sposób natomiast udoskonalić proces zakupowy jeszcze przed rozpoczęciem świątecznej kampanii? Warto skorzystać z licznych funkcji dostępnych na Instagramie i Facebooku, takich jak tagowanie produktów prezentowanych na zdjęciach czy zakupowe grupy niestandardowych odbiorców.
To jedynie wybór wskazówek, które warto mieć w pamięci, planując świąteczną kampanię sprzedażową. Pełen przewodnik po tym procesie, zawierający wiele więcej konkretnych rad i danych, znajdziesz tutaj.
Artykuł powstał we współpracy Meta.