Przez telefon po aktualności z sieci

Lifestyle i e-commerce na ekranach tabletów, sport na smartfonach a serwisy społecznościowe w telefonach komórkowych starej generacji. W zależności od typu urządzenia, internauci poszukują w sieci innych informacji.
O autorze
1 min czytania 2013-07-25

Gemius po raz kolejny wziął pod lupę mobilny ruch internetowy i sprawdził, z jakich urządzeń przenośnych najczęściej łączymy się z siecią. Zbadano także, jakie tematyczne serwisy internetowe cieszą się największym zainteresowaniem użytkowników smartfonów, tabletów i telefonów starej generacji, o przekątnej ekranu do 3 cali. Badanie zrealizowano na próbie 2 mln urządzeń mobilnych aktywnych w polskiej sieci.

Z danych wynika, że najpopularniejszym urządzeniem przenośnym, z jakiego korzystają internauci jest smartfon (za jego pomocą z siecią łączy się 67 proc. mobilnych użytkowników). Na drugim miejscu znalazł się tablet (24 proc.), a na trzecim telefon komórkowy z małym ekranem (9 proc.).

Okazuje się także, że określone tematy serwisów www cieszą się większym zainteresowaniem posiadaczy smartfonów, inne z kolei użytkowników tabletów czy telefonów starej generacji. Najpopularniejsze wśród właścicieli każdego typu urządzeń przenośnych są serwisy z informacyjnymi i publicystyką oraz strony internetowe serwujące rozrywkę i aktualności kulturalne. Jednakże, jak pokazują analizy, przy kolejnych serwisach tematycznych nie ma już takiej zgodności. Typ urządzenia, tym samym wielkość jego ekranu, ma wpływ na to jakich treści szukamy w mobilnej sieci.

Wiadomości sportowe przyciągają właścicieli smartfonów. Strony o tematyce lifestylowej (w tym portale modowe, poradnicze czy kulinarne), a także serwisy e-commerce posiadaczy tabletów. Z kolei serwisy społecznościowe cieszą się szczególnym zainteresowaniem właścicieli telefonów z małym ekranem.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jak zauważa Krzysztof Rosiński, ekspert Gemiusa od technologii internetowych, Polacy nauczyli się, jak wykorzystywać urządzenia przenośne różnej wielkości. Na ich ekranach przeglądają te treści, które są niejako dedykowane poszczególnym modelom. – Będąc w ruchu, często potrzebujemy informacji tu i teraz, a smartfony czy telefony starej generacji są wręcz stworzone do tego, by za ich pomocą sprawdzać wyniki wydarzeń sportowych, aktualne informacje z kraju i ze świata czy dane giełdowe – dodaje.

Z badania Gemiusa dotyczącego ruchu na stronach internetowych wynika, że w czerwcu 2013 roku z urządzeń mobilnych pochodziło łącznie ponad 6 proc. ruchu internetowego w Polsce.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się