Przyszłość, która nie czeka: o rewolucjach, które już nastąpiły

Przyszłość, która nie czeka: o rewolucjach, które już nastąpiły
Grudzień. Nagłówki o nadchodzących trendach, innowacjach i rewolucjach zalewają nas ze wszystkich stron. Tymczasem “jutro” jest już dzisiaj. Wystarczy otworzyć oczy i uszy i po prostu je dostrzec. W dzisiejszym materiale zapraszam Was do krótkiego przeglądu przyszłości, którą zaprojektowaliśmy my...
O autorze
3 min czytania 2017-12-01

…Polacy. W jaki sposób nowe odkrycia przekładają się na świat marketingu?

1. Sztuczna Inteligencja

Rok 2017 należy do niej. Sztuczna Inteligencja odważnie wkroczyła w wiele dziedzin naszego życia, na czele z marketingiem. Pamiętam moment, kiedy po raz pierwszy natknąłem się na inteligentny chatbox w internecie około 10 lat temu. Zafascynowany spędziłem kilka godzin przed komputerem zadając botowi wszystkie możliwe pytania, testując jego możliwości. Dzisiaj AI jest wszędzie – wspomaga zbieranie danych, personalizację i automatyzację procesów.

Kilka tygodni temu, na meetupie poświęconym przyszłości pt. Jutronauci, Aleksandra Przegalińska-Skierkowska, ekspertka w temacie machine learning i AI, stwierdziła, że mimo, że na ten moment sztuczna inteligencja nie ma jeszcze podmiotowości lub własnego celu, to zdecydowanie nie można jej odmówić kreatywności. Na dowód tego przytoczyła przykład, kiedy sztuczna inteligencja pokonała mistrza w chińskiej grze Go, która wymaga nie tyle umiejętności strategii, co innowacyjności właśnie.

Kreatywność AI przekłada się bezpośrednio na jej użyteczność w codziennych procesach komunikacyjnych – posiadając dostęp do ogromnej bazy danych, estymuje się, że już za kilka lat to sztuczna inteligencja będzie social media managerem. Dlaczego? Będzie w stanie stworzyć setki spersonalizowanych wiadomości w ciągu sekundy, zaprojektować atrakcyjne wizualnie treści i dostosować komunikaty real time pod każdego z nas oddzielne.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Brzmi jakby to było niemożliwe? Cóż, jeszcze 10 lat nikt z nas nie posiadał smatfona, a dzisiaj nie wyobrażamy sobie bez nich życia. Ba! Jeszcze rok temu nikt nie pomyślałby, że można zautomatyzować proces kupna przez Messengera, a dzisiaj prawie każda duża marka umożliwia taką ścieżkę zakupu.

2. Spotkajmy się online

Koncepty, w których spotykamy się w przestrzeni wirtualnej z osobami, które znajdują się na drugim końcu świata jeszcze kilka lat temu należały do fascynujących wizji. Dzisiaj stają się rzeczywistością dzięki rozwojowi technologii virtual reality i rynku gogli wirtualnych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wyobraź sobie, że spotykasz się z klientem w przestrzeni wirtualnej, i to tam ma on możliwość przymierzyć ubrania, sprawdzić rozmiar butów. Pierwszy krok w kierunku takiej przyszłości został już postawiony, przez, a jak!, Polaka: Piotra Juchnowicza z theConstruct.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Firma Piotra stworzyła oprogramowanie, które umożliwia w rewolucyjnie prosty sposób przenieść projekty aranżacji wnętrz do przestrzeni wirtualnej, a co więcej – zaaranżować w niej spotkanie z klientem, który znajduje się na drugim końcu świata. I działa to świetnie. Wiem, bo wczoraj miałem okazję przenieść się do pięknego apartamentu na Fifth Avenue w Nowym Jorku!

Tak, w tym wideo rozmowa toczy się w przestrzeni, która nie istnieje. To nie jest zdjęcie panoramiczne tylko projekt przeniesiony do VR. Niesamowite, prawda?

3. Offline x online

Jak targetować klientów, którzy odwiedzili Twój sklep w rzeczywistości? W jaki sposób wysłać spersonalizowany mailing z rekomendacją dokładnie tych produktów, którymi był zainteresowany nasz gość?

Koncepcja połączenia dwóch rzeczywistości i umożliwienie mierzalności działań offline jeszcze kilka lat temu należał jedynie do pomysłów. W ciągu ostatnich kilku lat, dzięki kilku polskim firmom te wizje stały się realne.

Są to m.in. estimote, czyli producent tzw. beaconów, które umożliwiają stworzenie całego ekosystemu trackingu i reakcji na określone akcje użytkownika oraz cosmose, który swoje najnowsze realizacje wdraża we współpracy z koncernem LMVH.

Skutki rozwijania sposobów mierzalności działań w offline i online będą miały przełożenie na całą branżę marketingu. Będziemy w stanie tworzyć lepiej spersonalizowane wiadomości i docierać do użytkowników, którzy faktycznie są naszymi potencjalnymi kupcami. A ponadto – nareszcie będziemy mieli możliwość porównania efektywności naszych działań prowadzonych w rzeczywistości.

 

Innowacje już dzisiaj redefiniują całe nisze rynkowe i umożliwiają na dokonywanie operacji, jakie jeszcze kilka lat temu byłyby nie do pomyślenia. Technologia jest jednak zawsze jedynie narzędziem – tylko od nas i naszej kreatywności zależy w jaki sposób ją wykorzystamy.

Już 9 grudnia w Warsaw Spire w Warszawie odbędzie się wydarzenie pt. “Jutronauci” , na którym będziemy rozmawiać o przyszłości, kreatywności i przedsiębiorczości. Przyjdź i posłuchaj m.in. Sebastiana Kulczyka, Tomasza Bagińskiego czy dr Kamila Kuleszę.

Organizatorzy przewidzieli szereg atrakcji również dla najmłodszych uczestników, m.in. warsztaty dotyczące rozwiązywania problemów przyszłości.

Wstęp bezpłatny, obowiązuje rejestracja – zapisz się pod tym adresem lub zapisz się do eventu na Facebook tutaj.

Organizatorem wydarzenia jest Gazeta Wyborcza. Partnerem projektu jest Kulczyk Investments.