-
Nowe badania wskazują, że konsumenci są gotowi zaadaptować selfie jako narzędzie bankowości, sprzedaży, opieki medycznej, a także do innych uważanych za poważne dziedzin życia.
-
Badania na grupie 6.500 osób dowodzą, że konsumenci gotowi są używać licznych dodatkowych aplikacji w ramach aparatu do robienia selfie
-
Według badań najlepsze zastosowania przednich aparatów w smartfonach obejmują bankowość, zakupy, opiekę medyczną i… randki
-
Jedna trzecia użytkowników czułaby się bezpieczniej, gdyby banki używały selfie jako hasła.
-
Ponad 25% konsumentów wolałoby poznać swojego lekarza rodzinnego poprzez selfie lub rozmowę video niż osobiście.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Raport oraz towarzyszące mu badania opublikowane we współpracy z Futurizon i opracowane na próbie 6.500 europejskich konsumentów w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec i Hiszpanii wskazują, że konsumenci są gotowi na rozległą liczbę potencjalnie nowych aplikacji stworzonych specjalnie dla aparatu fotograficznego.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wspólnie z futurologiem dr Ianem Pearsonem Sony Mobile odkryło wiele sektorów życia, w których zastosowanie może mieć fotografia smartfonowa i selfie jako technologia przyszłości. Potencjalne zastosowanie aplikacji jest bardzo szerokie. Od parków rozrywki robiących selfie i filmy podczas jazdy rollercoasterem dla poszukujących adrenaliny, aż po zakupowiczów używających aparatów jako wirtualnych asystentów podczas przymierzania strojów. Aplikacje te zostały przedstawione grupie ponad 6.500 respondentów, którzy przedstawili swoje przemyślenia dotyczące ewolucji selfie jako społecznego trendu i swoje apetyty na coraz ciekawsze zastosowania fotografii smartfonowej.
‒ Projekt prowadzony przez Iana Pearsona pokazał nam prawdziwy sens ewolucji selfie i pozwolił na wyciągnięcie wielu wniosków obrazujących przyszłość tego rodzaju ‒ mówi Agnieszka Jaśkiewicz, Head of Marketing Poland w Sony Mobile Communications. ‒ Z pozoru mało istotna i traktowana raczej rozrywkowo funkcja, wzbogacona o właściwe aplikacje, może zmienić wiele dziedzin życia. W Sony Mobile stoimy przed podwójnym zadaniem podczas projektowania smartfonów. Z jednej strony mamy ułatwiać konsumentowi życie, a z drugiej ma tworzyć nowe rozwiązania w zgodzie z tym, co niesie przyszłość w dziedzinie technologicznych innowacji. Zawsze patrzyliśmy na fotografowanie jako kluczową funkcję i serce smartfonu. Stworzyliśmy już zaawansowaną technologicznie przednią kamerę w naszej Xperii XZ, by robiła znakomitej jakości zdjęcia. Jest niesamowicie ekscytujące dowiedzieć się, iż konsumenci są gotowi na ewolucję selfie w coraz szerszych zastosowaniach w przyszłości, co znacząco może podnieść jakość ich życia.
Raport identyfikuje 10 najlepszych dróg, którymi według konsumentów podążać będzie fotografia smartfonowa w ciągu następnych 5 lat:
-
Randki: Zrobienie zdjęcia z partnerem, by dowiedzieć się co on naprawdę myśli.
-
Medycyna: Więcej niż czwarta część konsumentów wolałaby widzieć swojego lekarza rodzinnego poprzez selfie lub rozmowę video niż osobiście podczas pierwszego kontaktu.
-
Bankowość: Prawie połowa z grupy wiekowej 25-34 lata czułaby się bezpieczniej gdyby dostęp do banku dokonywał się przy pomocy selfie.
-
Przyjemności: Połowa poszukiwaczy dreszczyku chciałaby spróbować „selfiecoaster” – jazdy na rollercoasterze z jednoczesną rejestracją ich doznań.
-
Fitness: Selfies, które współpracują ze sztuczną inteligencją, by monitorować ciało. Np. śledząc bicie serca a nawet sugerując jak poprawić technikę i jak we właściwy sposób wykonywać ćwiczenia.
-
Przymierzanie ubrań: Fotografowanie sylwetki w 3D, by dobrze dobrać rozmiar ubrań.
-
Handel: Używanie aparatu w smartfonie do wirtualnego przymierzania różnych strojów za pomocą dotyku jednego przycisku na ekranie.
-
Płatności: Płacenie przy pomocy selfie za wejście do kina lub atrakcji turystycznej
-
Robotyka: Używanie smartfona do kontrolowania dronów w celu zrobienia selfie z nietypowych ujęć.
-
Dom: używanie selfie do zabezpieczenia domu lub samochodu.
Dr Ian Pearson, futurolog i twórca raportu na temat przyszłości selfie dodaje:
‒ To fascynujące, jak dzięki temu raportowi można było ‒ wspólnie z zespołem Sony Mobile ‒ śledzić ewolucję selfie i fotografii smartfonowej. Ale jeszcze bardziej budujące były odpowiedzi konsumentów, którzy pokazali, że są otwarci na zwiększenie zakresu korzystania z selfie i rozmów wideo. Wyniki jasno wskazują, że selfie są na dobrej drodze od przejścia z zabawnych fotografii do technologicznych zastosowań i dostarczają „paliwa” dla zastosowań w wielu dziedzinach. Potencjał jest ogromny. Obserwacja tych zmian będzie fascynująca.