Konkurs Timecode Akcja Animacja to cykliczne już wydarzenie dla grafików i motion designerów. Celem konkursu jest umożliwienie zaistnienia w branży kreatywnej zdolnym twórcom i twórczyniom animacji reklamowej. Tegoroczny konkurs odbył się pod hasłem CSR. Zadaniem uczestników było stworzenie, w dowolnej technice animacyjnej, filmu do jednej z czterech ścieżek dźwiękowych, opracowanych przez partnera kreatywnego konkursu – agencję AdValue Engaged. Konkursowe ścieżki dźwiękowe zostały nagrane zaś przez UCHO STUDIO.
Spośród zgłoszonych w listopadzie prac, jury składające się z ekspertów w dziedzinie animacji, motion designu, grafiki oraz komunikacji marketingowej, wybrało w pierwszej kolejności pięciu półfinalistów, którzy zostali zaproszeni na warsztaty kreatywne. Podczas spotkań z przedstawicielami partnerskich agencji, uczestnicy drugiego etapu pracowali nad swoimi animacjami.
Zobacz również
Ostatecznie, w tegorocznej edycji konkursu Grand Prix zdobył duet: Przemysław Białasz i Karol Dynysiuk. Poza główna nagrodą i pierwszym miejscem przyznano również wyróżnienia, w tym przyznane, przez partnerów konkursu, które przypadły:
- Wyróżnienie Ergo Hestia: Przemysław Białasz, Karol Dynysiuk
- Wyróżnienie Clovin: Marta Jagodzińska, Aleksandra Belash
- Wyróżnienie Asseco: Olgierd Łuszczak
- Wyróżnienie dla pracy studenckiej: Johannes Utri
- Wyróżnienie specjalne: Zuzanna Barbachowska
Pula nagród w konkursie wyniosła 25 000 zł, a fundatorem nagród rzeczowych była marka Wacom. Laureat nagrody Grand Prix otrzymał nagrodę główną: 10 000 zł oraz tablet Wacom. Twórcy wyróżnionych prac partnerów konkursu: Ergo Hestia, Clovin i Asseco otrzymali nagrody w wysokości 3 000 zł. Dla twórcy wyróżnionej pracy studenckiej firma Wacom przygotowała również niespodziankę.
– Cieszymy się, że konkurs cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem młodych twórców, którzy upatrują w nim przepustki do wymarzonej pracy i możliwości pokazania swojego talentu w branży motion designu – powiedział Tomasz Dławichowski, CEO Timecode Film Production, organizator konkursu. – W tym roku zaprosiliśmy do współpracy właśnie takie marki, którym zrównoważony rozwój i ochrona środowiska nie są obojętne – dodał Tomasz Dławichowski.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Za nową odsłonę identyfikacji wizualnej 5. edycji konkursu Timecode Akcja Animacja odpowiadało w bieżącym roku s2dio.
Słuchaj podcastu NowyMarketing