Przyznano nagrody w konkursie Dyrektor e-Commerce Roku

Z 38 nominowanych kapituła wyłoniła zwycięzców w 10 indywidualnych oraz 3 kategoriach zespołowych. Grand Prix konkursu otrzymał Wojciech Tomaszewski za dekadę rozwijania marki ANSWEAR w Polsce i kilkunastu krajach Europy.
O autorze
4 min czytania 2022-06-03

Konkurs Dyrektor e-Commerce Roku docenia ludzi branży e-commerce, ich nieszablonowe myślenie, efektywność i osobowość lidera. To także przestrzeń do poszukiwania wschodzących gwiazd e-commerce, których potencjał i rosnące możliwości będziemy mogli obserwować w najbliższych latach.

Głównym zwycięzcą konkursu został Wojciech Tomaszewski, który w ostatnich miesiącach dołączył do zarządu ANSWEAR. Wojciech zdobył statuetkę Grand Prix 2022 oraz nagrodę w kategorii Long Term Cooperation. Wojciech Tomaszewski posiada 18-letnie doświadczenie w obszarze e-commerce. Od 10 lat związany z ANSWEAR, wtedy jeszcze startupem. W ciągu dekady Wojciech z sukcesem rozwijał sprzedaż e-commerce nie tylko w Polsce, ale także w 10 krajach Europy. Jest jednym z najlepszych ekspertów w kraju z obszaru cross-border e-commerce. Warto zaznaczyć, że w 2021 roku większość sprzedaży ANSWEAR była generowana na rynkach poza Polską.

Branża fashion w polskim e-commerce jest bardzo silna. Przełożyło się to na zgłoszenia do konkursu w tej kategorii oraz na wyrównaną walkę do ostatnich głosów. Tegoroczną zwyciężczynią okazała się Aleksandra Szol, Dyrektor E-commerce i marketingu MODIVO. Aleksandra jest inspirującym i pozytywnym liderem zmian. Swoimi działaniami doprowadziła do silnego pozycjonowania stosunkowo nowej marki na rynku, jaką jest MODIVO. Jest odpowiedzialna za rozwój i ekspansję MODIVO na 13 rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Wyznacza kierunki misji, wizji i osobowości marki.

Laureat w kategorii Omnichannel pokazuje, że jego praca i doświadczenie mają znaczenie i wprowadzenie takiego lidera do organizacji przynosi sukcesy. Jakub Gierszyńki, E-commerce Sales Director Sephora, dwa lata temu zdobył statuetkę Grand Prix pierwszej edycji konkursu. W tej edycji Kapituła doceniła jego jeszcze krótką, ale efektywną pracę w Sephora. Jakub w 2021 rozpoczął budowanie zespołu e-commerce w Sephora, strukturyzował procesy oraz wprowadzał projekty omnichannel i e-commerce.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zdaniem Kapituły konkursu bezapelacyjnym liderem innowacji w branży e-commerce jest obecnie Rafał Czernik, Dyrektor w Allegro i Członek Zarządu Allegro Pay. Rafał w sposób bardzo prosty i intuicyjny potrafił pokazać wartość i rolę bardzo skomplikowanych innowacji technologicznych, które wdraża w Allegro.

Konkurs Dyrektor e-Commerce Roku jest inicjatywą, która ma też pokazać szersze spektrum ekspertów e-commerce, którzy wprowadzają e-commerce na kolejne etapy rozwoju w mniejszym blasku fleszy. Tegorocznymi odkryciami są Wojciech Radziwon z R-Gol, Arkadiusz Gawryluk z LOT, Łukasz Piech z Lantre, Bartosz Pilch z SIG oraz Sławomir Siergiejczyk z BEE.pl/Glosel.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Należy pamiętać, że za każdym liderem stoi zespół, dlatego konkurs Dyrektor E-commerce Roku ma za zadanie docenić także pracę zespołową. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Najlepszym zespołem e-Commerce B2C wśród dużych firm został EMPIK pod kierownictwem Karola Ignatowicza. Z kolei wśród małych i średnich firm zespołem e-commerce roku w obszarze B2C został zespół sklepu TuZwierzaki.pl. Wrocławska firma TIM S.A została uznana za lidera e-commerce B2B.

Trzecia edycja konkursu i rekordowa liczba zgłoszeń pokazały jak ważne są wyróżnienia dla liderów i ich zespołów. Z każdą edycją widać coraz większy nakład pracy włożony przez uczestników w zgłoszenia i ich motywację do pokazania najlepszych stron nie tylko siebie samych, ale przede wszystkim zespołów. Członkowie Kapituły mogli zobaczyć ogromny rozwój liderów rok do roku. Cieszą nas zgłoszenia, dokonane pierwszy raz – przez liderów jeszcze mało rozpoznawalnych w branży, ale mających kreatywne pomysły, które zostały zauważone przez Kapitułę. Potwierdza to misję naszej inicjatywy – poszukiwanie nowych talentów mogących stanowić wartość dla przyszłości biznesów e-commerce – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes e-Izby
Ta edycja konkursu pokazała jak ważną rolę odgrywa osobowość w dążeniu do sukcesu i inspirowania zespołu. Kapituła tegorocznej edycji konkursu poszukiwała nie tylko efektywności, ale przede wszystkim osobistego wkładu w sukcesy marek e-commerce. Lidera z szerokimi horyzontami biznesowymi, komunikacyjnymi oraz rozwiniętymi umiejętnościami miękkimi – mówi Paulina Wojczyńska, koordynator projektu Dyrektor E-commerce Roku

E-commerce wymaga interdyscyplinarnej wiedzy, zdolności myślenia zarówno strategicznego, jak i projektowego, umiejętności i zaangażowania liderów, z których wizją utożsamia się zespół, a finalnie tysiące i miliony e-konsumentów.To filozofia działania, otwartość i sposób działania dyrektorów e-commerce oraz ich zespołów, pomagają we wdrażaniu innowacji, które  przekładają się na sukces marki.

Lista laureatów konkursu Dyrektor e-Commerce Roku 2022

KATEGORIE INDYWIDUALNE:

  • e-Commerce B2B – Bartosz Pilch – Dyrektor ds. E-commerce i Marketingu SIG

  •  Dom i Ogród – Edyta Winkel, Dyrektor e-Commerce JURGA 

  • Fashion – Aleksandra Szol, Dyrektor E-commerce i marketingu MODIVO

  • FMCG/e-grocery – Sławomir Siergiejczyk, Dyrektor Handlowy FMCG BEE.pl

  •  Sport/Hobby/Turystyka – Wojciech Radziwon, Dyrektor Marketingu i E-commerce R-GOL 

  •  Tech/RTV/AGD – Łukasz Piech, Dyrektor E-commerce LANTRE

  • Cross-border – Arkadiusz Gawryluk, Dyrektor Biura Sprzedaży Internetowej  Polskie Linie Lotnicze “LOT” 

  •  Innowacje – Rafał Czernik, Dyrektor w Allegro, Członek Zarządu Allegro Pay, Allegro 

  • Long Term Cooperation – Wojciech Tomaszewski, Dyrektor ds. E-commerce i Marketingu, Członek Zarządu ANSWEAR.COM 

  • Omnichannel – Jakub Gierszyński, E-commerce Sales Director Sephora

KATEGORIE ZESPOŁOWE:

  • Najlepszy zespół e-commerce B2B – TIM S.A.

  •  Najlepszy zespół e-commerce B2C (podmioty małe i średnie) – TuZwierzaki.pl

  • Najlepszy zespół e-commerce B2C (podmioty duże) EMPIK 

  • GRAND PRIX – Wojciech Tomaszewski, Dyrektor ds. E-commerce i Marketingu, Członek Zarządu ANSWEAR.COm

WYRÓŻNIENIA:

  • Joanna Kwiatkowska, Vice CEO KUBOTA – za efektywną reaktywację marki i wprowadzenie jej w świat e-commerce

  • Marzena Pawłowska, CEO & Dyrektor e-Commerce PHU Zyzio & Zuzia – za sukcesywne rozwijanie sklepu e-commerce w sektorze MŚP 

  • Zespół VisciolaFashion.com – za za szeroką świadomość i odpowiedzialność biznesową, którą pokazują dbając nie tylko o swój biznes z sektora MŚP ale także o sukcesywny rozwój całej branży e-commerce poprzez zrzeszenie w organizacji biznesowej i wspieranie działań legislacyjnych.

Uczestników konkursu oceniała Kapituła złożona ze znanych i cenionych ekspertów branży, piastujących stanowiska prezesów lub członków zarządu dużych organizacji:

  • Iwona Ryniewicz, CMO mBank 

  •  Ewa Szmidt-Belcarz, CEO EMPIK

  • Katarzyna Bielecka, General Manager Sephora Polska

  • Michał Nawrocki, Vice Prezes TERG (Media Expert)

  • Jacek Kinecki, CCO Przelewy24

  • Jacek Palec, CEO Frisco.pl

  • Joanna Pieńkowska-Olczak, CEO PayU 

  • Dorota Hechner, Permanent Recruitment Manager Devire

  • Jakub Czerwiński, VP CEE Adyen

  • Marcin Półchłopek, Merchant Management Director Allegro

  • Łukasz Woźnica, Representative of the Management Board, Apifonica

  • Mikołaj Wezdecki, Laureat Grand Prix 2021

  • Robert Kalbarczyk, CEO Kinguin

Audyt nad przebiegiem konkursu sprawowała kancelaria Chabasiewicz, Kowalska i Partnerzy.

Główni partnerzy tegorocznej edycji projektu: Adyen, Allegro, Apifonica, Devire oraz Przelewy24 – za współpracę.

Więcej informacji o konkursie: dyrektorecommerceroku.pl