Historia pianek w czekoladzie rozpoczęła się już w 1936 roku, kiedy to Jan Wedel zainspirowany podróżą po Francji stworzył kultowy do dziś produkt – Ptasie Mleczko. Ptasie ilustracje po raz pierwszy pojawiły się na kartonikowych pudełkach w 1986 roku. W 1993 roku artysta J.Hołub opracował nowy projekt opakowania. Tym razem również nie zabrakło na nim motywu dostojnie siedzącego na gałęzi kolorowego ptaka. Ptasi motyw do dziś obecny jest na opakowaniach pianek Ptasie Mleczko, a E.Wedel kontynuuje współpracę z utalentowanymi twórcami.
Rok 2019 był przełomowy dla opakowań Ptasie Mleczko, ponieważ marka zdecydowała się na zmianę szaty graficznej. E.Wedel zaangażował do projektu siedmiu polskich artystów. Każdy z nich stworzył ptasi motyw inspirowaną jednym wariantem smakowym pianek Ptasie Mleczko. Obecnie ptasie ilustracje wzbogacone zostały odświeżonym historycznym symbolem marki: Chłopcem i Zebrą. Słynna kreacja została zaprojektowana w 1926 roku przez włoskiego ilustratora – Leonetto Capiello. Współcześnie, symbol Chłopca i Zebry widnieje na opakowaniach wedlowskich tabliczek oraz pianek Ptasie Mleczko, a także w spotach reklamowych marki.
Zobacz również
Limitowane opakowanie z lat 90.
Marka E.Wedel we współpracy z siecią sklepów Biedronka przygotowała dla konsumentów limitowaną edycję opakowań pianek Ptasie Mleczko nawiązującą do projektu J.Hołuba z 1993 roku. Konsumenci bez trudu odnajdą limitowane Ptasie Mleczko na sklepowej półce, dzięki dużemu logotypowi umieszczonemu na gładkim tle oraz ilustracjom pianek. Ponadto, z pewnością wielu konsumentów pamięta historyczne opakowanie wariantu waniliowego, które ozdobione było ilustracją żółtego ptaka, Wilgi. W ramach akcji marka stworzyła dedykowaną grafikę dla pianek Ptasie Mleczko o smaku śmietankowym. Na limitowanym opakowaniu umieszczono ilustrację sójki błękitnej dostojnie siedzącej na gałęzi jarzębiny.
Edycja limitowana jest dostępna do wyczerpania zapasów wyłącznie w sieci sklepów Biedronka.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing