Ptaszek Staszek w komunikacji Raportu ESG Carlsberg Polska

Ptaszek Staszek w komunikacji Raportu ESG Carlsberg Polska
Carlsberg Polska już po raz ósmy zaprezentował roczny bilans działań w obszarze zrównoważonego rozwoju. By mówić ciekawie o skomplikowanych projektach i budować zaangażowanie wokół odpowiedzialnościowych działań firmy, w komunikacji raportu zastosowano obrazkowy język humoru, który przyciąga uwagę i intryguje.
O autorze
2 min czytania 2024-04-22

Carlsberg Polska podjął wyzwanie, by zainteresować tematem ESG nie tylko ekspertów z tego obszaru, ale także swoich interesariuszy, konsumentów i lokalnych mieszkańców. W tym celu zaprosił do współpracy polskiego rysownika – Piotra Jedlińskiego, autora popularnego cyklu rysunków satyrycznych Ptaszek Staszek. W cyklu grafik, główny bohater – ptaszek, będzie intrygował oraz edukował o ważnych środowiskowo i społecznie tematach, a wszystko na luzie i z humorem.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Rozwój firmy w sposób zrównoważony jest dla nas priorytetem. Wiemy, że realizacja naszych celów: ZERO śladu węglowego, ZERO śladu rolniczego, ZERO odpadów opakowaniowych, ZERO marnowania wody, ZERO nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu oraz ZERO wypadków; tworzy długoterminową wartość dla środowiska i społeczeństwa. Chcemy pokazywać tę wartość i o skomplikowanych rzeczach mówić w sposób zrozumiały oraz angażujący – mówi Agata Koppa, dyrektor ds. ESG i Corporate Affairs.

Ponad 96 basenów olimpijskich

Bez wody utrudniona jest także produkcja piwa, a jej dostępność zaczyna być wyzwaniem. Dlatego w Carlsberg Polska cel jest jasny – ZERO marnowania wody. To wiąże się z nieustannym dążeniem do minimalizacji jej zużycia w procesie warzenia i rozlewu. Rok 2023 to kolejny sukces w ograniczaniu zużycia wody o 240 000 m3, czyli ponad 96 basenów olimpijskich! Przyczyniły się do tego m.in. modernizacja linii rozlewniczej B3 w Browarze Okocim, zamykanie obiegów wody i jej odzysk w kolejnych procesach, np. woda z procesu pakowania jest powtórnie wykorzystywana do mycia skrzynek na butelki zwrotne. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Co wraca lepiej niż bumerang? Szklana butelka zwrotna! 

Szklana butelka zwrotna jest najbardziej ekologicznym opakowaniem napojowym. Jedna butelka może być napełniona nawet 20 razy, a w dodatku w 71% powstaje ze szklanej stłuczki (surowiec wtórny). Blisko 1/3 wolumenu piw Carlsberg Polska sprzedawana jest właśnie w butelce zwrotnej, a w 2023 r. 93% z nich wróciło do browarów i zostało ponownie napełnionych. Zwrotność butelek, czyli jak często i szybko są odnoszone do sklepu, ma bardzo duży wpływ na ich ślad węglowy, dlatego firma edukuje i zachęca konsumentów do oddawania butelek, bo to od ich decyzji zakupowych zależy ilość emisji CO2 generowanych w obszarze opakowań.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Okazuje się, że wracać może nie tylko butelka, ale i kubek. W 2023 roku marka Brooklyn zrealizowała projekt „1 zamiast 1000”, w którym wprowadziła kubki wielokrotnego użytku na festiwalach muzycznych. 1 kubek może być napełniony do 1000 razy, a po zużyciu w 100% nadaje się do recyklingu. 

Latam tylko na trzeźwo, czyli o odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu 

Carlsberg Polska aktywnie edukuje nt. odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu i działa na rzecz eliminacji pijanych kierowców z polskich dróg. Ponad 51 milionów, taki był zasięg kampanii „Trzeźwo myślę” z hasłem „Nigdy nie jedź po alkoholu. Ruszaj tylko na trzeźwo”. Nowatorskim rozwiązaniem było wprowadzenie 100% kontroli trzeźwości wszystkich kierowców wjeżdżających i wyjeżdżających z Browarów Bosman, Kasztelan oraz Okocim. 

Kontrolujemy wszystkich kierowców – pracowników, przewoźników, podwykonawców, gości i innych interesariuszy. Miesięcznie realizujemy około 10 tys. kontroli. To jest realne działanie na rzecz bezpieczeństwa na drogach, bo już udało nam się wyeliminować kilku nietrzeźwych kierowców. Dzielimy się tym doświadczeniem, zachęcając do podobnych działań innych przedsiębiorców. Wspólnie możemy dążyć do celu ZERO nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu i ZERO wypadków – Dariusz Krasoń, dyrektor ds. logistyki 

Aby dowiedzieć się więcej o działaniach Carlsberg Polska na rzecz zrównoważonego rozwoju i zapoznać się z pełną listą zrealizowanych działań zachęcamy do odwiedzenia strony, gdzie znajduje się pełen Raport ESG oraz rysunki Piotra Jedlińskiego.