Ostatnio do 10 tysięcy kierowców samochodów osobowych i 4 tysięcy kierowców zawodowych trafiły nowe materiały kampanii – praktyczne „ściągawki” z informacjami o tym, co grozi za jazdę pod wpływem alkoholu, oraz innych wykroczeniach drogowych i punktach karnych.
Celem programu „Sprawdź promile”, realizowanego przez Kompanię Piwowarską od początku 2009 r., jest zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez podniesienie świadomości kierowców na temat oddziaływania alkoholu na organizm. Ważnym elementem akcji jest umożliwienie przeprowadzenia kontroli trzeźwości przy pomocy bezpłatnej aplikacji mobilnej „Sprawdź promile”.
Zobacz również
„Ściągawka” w portfelu
Ostatnio organizatorzy kampanii udostępnili nowe materiały informacyjne dla prowadzących pojazdy. Dla 10 tysięcy kierowców samochodów osobowych przygotowali „ściągawki” zawierające nie tylko informacje o programie i sposobie ściągnięcia aplikacji na telefon, ale także o tym, co grozi za jazdę pod wpływem alkoholu, oraz innych najczęściej popełnianych wykroczeniach drogowych i punktach karnych. Praktyczne ulotki mają rozmiar prawa jazdy, dzięki czemu można je mieć zawsze przy sobie, np. w portfelu. Dla 4 tysięcy kierowców zawodowych przygotowano z kolei ulotki, które przypominają o najważniejszych zasadach bezpiecznego prowadzenia pojazdów dostawczych (dozwolony czas jazdy, wymagany czas odpoczynku itp.).
Materiały zostały rozdystrybuowane za pośrednictwem Wojewódzkich Ośrodków Ruchu Drogowego –partnerów programu. Od 2011 r. roku akcji partneruje WORD w Rzeszowie, zaś ubiegłym roku dołączyło do niego jedenaście kolejnych ośrodków: w Częstochowie, Elblągu, Gdańsku, Gorzowie Wielkopolskim, Jeleniej Górze, Krakowie, Lublinie, Warszawie, Wrocławiu, Toruniu i Zielonej Górze. W salach szkoleniowych wymienionych placówek pojawiły się plakaty i standy promujące korzystanie z wirtualnego alkomatu. Każdy kierowca, który odwiedza ośrodek, może dowiedzieć się, w jaki sposób pobrać bezpłatną aplikację na telefon za pomocą QR kodu zamieszczonego na materiałach promocyjnych. Ponadto Kompania Piwowarska udostępniła ośrodkom film, który pokazuje, jak alkohol działa na organizm. Nagranie może być wykorzystywane jako materiał dydaktyczny podczas szkoleń dla kierowców.
Większość z 10 tysięcy małych „ściągawek” przeznaczonych zostało dla świeżo upieczonych kierowców oraz uczestników kursów, którzy chcą zredukować liczbę punktów karnych. Pozostałe egzemplarze otrzymają pracownicy Kompanii Piwowarskiej.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Sporą część naszej załogi stanowią przedstawiciele handlowi, którzy wiele godzin spędzają za kółkiem. Dlatego szczególnie z myślą o nich opracowane zostały nowe materiały programu „Sprawdź promile” – mówi Katarzyna Radecka, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju Kompanii Piwowarskiej. – Jestem jednak przekonana, że materiały, które powstały w efekcie współpracy z ekspertami w dziedzinie ruchu drogowego, okażą się wartościowe również dla innych pracowników i będą im długo służyć, jednocześnie przypominając, jak ważne jest zachowanie trzeźwości na drodze.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
O programie
W 2009 r. Kompania Piwowarska zainicjowała program edukacyjny „Sprawdź promile”, w ramach którego udostępniła bezpłatną aplikację na telefon działającą jak podręczny alkomat. Po wpisaniu danych (wiek, płeć, waga i ilość spożytego alkoholu) wylicza ona ilość promili w organizmie za pomocą tzw. wzoru Widmarka – algorytmu krzywej alkoholowej, udostępnionego przez Państwową Agencję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych – i określa orientacyjny czas, po jakim można usiąść za kierownicą. Aplikacja „Sprawdź promile” pozwala także sprawdzić dopuszczalny poziom promili w krajach europejskich oraz szybko i bezpiecznie zamówić taksówkę. Jest dostępna na różne modele telefonów, w tym iPhone’y, Androidy i telefony obsługujące aplikację java. Można ją pobrać na swój telefon poprzez odczytanie QR kodu na stronie www.abcalkoholu.pl lub z AppStore (dotyczy iPhone’ów) oraz z Google Play (dotyczy Androidów). Z aplikacji można także skorzystać na Facebooku. Dotychczas już ok. 80 000 Polaków sprawdziło w ten sposób ilość promili w organizmie.
W ubiegłym roku taksówkarze z kilku miast w Polsce otrzymali pakiety zawierające nalepki do samochodu z QR kodem oraz breloczki do kluczy z logiem programu oraz akcji „Prowadzę. Jestem trzeźwy”, a przede wszystkim „odpowiedzialne” miętówki z hasłem „Świeży oddech może mylić. Sprawdź promile”. Kierowcy częstowali cukierkami pełnoletnich pasażerów, którzy mogli od razu pobrać aplikację na swój telefon dzięki temu, że na opakowaniu znajdował się QR kod. W sumie rozdano aż 700 kilogramów cukierków, które trafiły do 100 tysięcy osób!
Natomiast w sierpniu 2012 r. na tyłach 15 autobusów firmy Mobilis, obsługujących najbardziej uczęszczane warszawskie linie, wyeksponowane były reklamy promujące programy odpowiedzialnościowe „Sprawdź promile” oraz „Prowadzę. Jestem trzeźwy”. Dodatkowo w pojazdach umieszczono 150 plakatów informujących o programach.
Więcej na temat akcji na stronie www.abcalkoholu.pl.