PZU Zdrowie zachęca kobiety do badań w październikowej akcji edukacyjnej #myBREASTfriend

Październik to miesiąc poświęcony walce z nowotworami piersi. PZU Zdrowie rozpoczęło w swoich mediach społecznościowych akcję edukacyjną pod hasłem #myBREASTfriend, w której zachęca kobiety do regularnych badań profilaktycznych.
O autorze
1 min czytania 2023-10-10

Według danych Krajowego Rejestru Nowotworów, co roku ok. 20 tysięcy kobiet w Polsce dowiaduje się, że choruje na raka piersi. Natomiast dane naukowe pokazują, że wykrycie zmiany nowotworowej o jedno stadium wcześniej (w 4-stopniowej skali), zwiększa szanse na wyleczenie aż o jedną czwartą. 

– Rozwój biznesowy łączymy z promocją zdrowia i edukujemy w obszarach, w których się specjalizujemy. Jednym z nich jest właśnie diagnostyka obrazowa, czyli kluczowy aspekt profilaktyki nowotworowej. Badania pokazują, że świadomość społeczna na temat własnego wpływu na zdrowie rośnie, natomiast często brakuje decydującego elementu, jakim jest motywacja. W październiku chcemy ją wzmacniać za pomocą akcji #myBREASTfriend skierowanej do kobiet, a w listopadzie przygotujemy wersję o męskiej profilaktyce – mówi Rozalia Derewenda-Zasłona, kierowniczka Zespołu Komunikacji w PZU Zdrowie. 

Głównym przesłaniem akcji #myBREASTfriend jest to, aby potraktować siebie jak najlepszą przyjaciółkę i podejść do swojego zdrowia z troską, a motywem przewodnim tej komunikacji jest kobieca przyjaźń.

Treści edukacyjne zostały przygotowane w kilku formatach: 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • wideo na temat najczęstszych obaw i argumentów związanych z zaniedbywaniem badań;
  • bazy wiedzy Profilaktyczna Jesień z artykułami poradnikowymi i grafikami instruktażowymi, m.in. na temat samobadania piersi;
  • komunikacji na profilach społecznościowych PZU Zdrowie na Facebooku i Instagramie

– Zdarza się, że nie troszczymy się o siebie tak bardzo, jak o naszych bliskich. Dlatego zachęcamy, aby tej jesieni nieco zmienić perspektywę – nie odkładać badań na później i postawić swoje zdrowie na pierwszym miejscu. Do nagrania promującego akcję zaprosiliśmy nasze koleżanki z PZU Zdrowie, które zapytaliśmy między innymi o to, co powiedziałyby najlepszym przyjaciółkom w odpowiedzi na najczęstsze obawy związane z profilaktyką – wyjaśnia Monika Rąpała, starsza specjalistka ds. komunikacji w PZU Zdrowie, która koordynuje akcję.

W ramach swojej infrastruktury medycznej PZU Zdrowie zapewnia pacjentom dostęp do pracowni diagnostycznych w ponad 30 miastach, gdzie zlokalizowanych jest ponad 40 pracowni. To największa tego typu sieć diagnostyki obrazowej w Polsce. Tylko w tym roku powiększyła się o pracownie w Gdańsku, Krakowie, Białymstoku, Poznaniu, a wkrótce także w Toruniu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PZU Zdrowie jest jednym z największych ogólnopolskich operatorów medycznych. W sieci medycznej PZU Zdrowie jest: 130 placówek własnych, w tym pracownie diagnostyki obrazowej, 2400 placówek partnerskich w 600 miastach w Polsce, infolinia medyczna, portal pacjenta mojePZU oraz Centrum Telemedyczne. PZU Zdrowie zapewnia opiekę zdrowotną w formie ubezpieczeń i abonamentów dla firm oraz klientów indywidualnych i w ramach NFZ.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Więcej o akcji na: https://zdrowie.pzu.pl/profilaktycznajesien