Przedstawiamy raport z kwietniowo-majowych badań firmy questus Akredytowanego Centrum Szkoleniowo-Egzaminacyjnego The Chartered Institute of Marketing i ich ekspertów CIMO. „Racjonalizm nieoczywisty marketerów” prezentuje po raz pierwszy style podejmowania decyzji jakimi kierują się czołowi polscy marketerzy. Mimo trudnych i pełnych wyzwań miesięcy eksperci CIMO nie okazują nerwowości a odpowiedzialność i zdolność przystosowania się do warunków rynkowych.
Czego dowiesz się z raportu?
Zobacz również
- Eksperci bardziej niż w poprzedniej fali badania obawiają się wejścia nowych konkurentów oraz spadku dochodu klientów i popytu.
- CIMO największą część środków (ponad 20%) przeznaczyli na działania digital marketingowe, a w ich ramach na reklamę online, media społecznościowe i influencer marketing.
- Strategicznymi źródłami przewagi konkurencyjnej były: marka, relacje z klientami oraz asortyment produktów.
- Nowym obszarem przewagi konkurencyjnej jest siła kultury organizacyjnej, wzrost znaczenia adaptacji i podejścia zwinnego (agile).
Wśród kluczowych inisghtów badanych CIMO w tej fali na plan pierwszy wybił się, co nie jest zaskoczeniem, ChatGPT i rewolucja sztucznej inteligencji. Refleksje marketerów związane były zarówno z możliwościami i korzyściami jakie niesie ta technologia, ale także ryzykami i zagrożeniami. W szczególny sposób wyróżniona została walka Prezydenta Ukrainy – Wołodymyra Zełenskiego o przestrzeń informacyjną.
Warto podkreślić, że wśród najważniejszych nowych możliwości biznesowych dominują te źródła wzrostu, które oparte są na zasobach wewnętrznych. Czynniki zewnętrzne wymieniane są na dalszych miejscach.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Racjonalizm nieoczywisty marketerów” CIMO Standards & Foresight ukazuje ocenę przeszłych i bieżących działań jako naznaczonych obawą i ciężarem wyzwań z jakimi czołowi polscy marketerzy musieli się mierzyć. Jednocześnie eksperci są w pełnej gotowości do nowych wyzwań.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Ekspertami CIMO (Chartered Institute of Marketing Officers) są posiadacze najbardziej prestiżowych na świecie kwalifikacji profesjonalnych w dziedzinie marketingu. Marketerów, którzy zarządzają działaniami marketingowymi w organizacjach uznanych na rynku polskim i światowym.
Pełen raport dostępny jest na stronie questus.pl.