Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń rośnie w siłę! Do grona członków dołączyły w lutym 2021 dwie nowe organizacje:
- Polskie Stowarzyszenie Wynajmu Krótkoterminowego
- Związek Organizatorów Sportu Masowego
Polskie Stowarzyszenie Wynajmu Krótkoterminowego powstało w 2019 z potrzeby ustanowienia reprezentacji branży i włączenia jej w proces standaryzacji usług zakwaterowania. Założycielami były osoby z firm świadczących usługi zakwaterowania w systemie „jeden obiekt = jedna rezerwacja” (m.in. apartamenty, domy), a także dostawców usług dla tej branży, tj. firmy sprzątające, pralnie, dostawcy oprogramowania do zarządzania zakwaterowaniem, firmy księgowe, portale rezerwacyjne itp.
Zobacz również
W Polsce funkcjonuje około 40 tys. obiektów świadczących ten typ usług zakwaterowania, oferujących niemal 150 tys. miejsc noclegowych. Zdecydowana większość firm w branży to jednoosobowe działalności gospodarcze, zatrudniające pracowników na umowy zlecenia lub zlecające usługi (np. sprzątanie, pranie) podmiotom zewnętrznym. Zatrudnienie w branży znajduje ponad 100 tys. osób
– PSWK dba o interesy przedstawicieli tego rynku oraz o wizerunek branży i zrozumienie jej specyfiki przez podmioty odpowiedzialne za tworzenie porządku prawno-gospodarczego. Swoimi działaniami dąży do profesjonalizacji usług wynajmu krótkoterminowego, a co za tym idzie ograniczenia „szarej strefy”, której obecność zaniża postrzeganą publicznie jakość usług i dotyka finansowo przedsiębiorców legalnie świadczących usługi zakwaterowania. Chcemy wypracować rozwiązania, które zapewnią możliwość oferowania wysokiej jakości usług hotelarskich przy poszanowaniu potrzeb lokalnych społeczności – podsumowuje Michał Borychowski, prezes PSWK.
Związek Organizatorów Sportu Masowego zrzesza organizatorów imprez sportowych (np. Bieg Rzeźnika, Maraton Warszawski czy Maraton Silesia Pro Active) oraz firmy działające na rzecz całej branży, w tym producenci medali, pucharów, koszulek czy firmy świadczące usługi profesjonalnego pomiaru czasu.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Związek Organizatorów Imprez Masowych powstał, by reprezentować interesy całej branży sportu masowego. Jego celem jest promowanie dobrych praktyk, wysokich standardów organizacyjnych, wspartych analizami prawnymi, konsumenckimi i rynkowymi.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Chcemy być organizacją, która łączy, a nie dzieli. W swoich działaniach stawiamy w pierwszej kolejności na dialog i edukację – wskazuje Michał Drelich, członek Zarządu ZOSM.