Gdy jesteśmy zdrowi wydaje nam się, że „show” – nasze życie – będzie przebiegać, tak jak sobie zaplanujemy. Tymczasem każdy z nas może usłyszeć diagnozę, która w jednej chwili zrzuca nas ze sceny. Wtedy najważniejsze jest mieć wokół siebie ludzi, którzy nas złapią, będą nas wspierać na każdym etapie terapii i wreszcie, którzy pomogą stanąć nam o własnych siłach.
To idea kampanii, którą Fundacja Rak’n’Roll zachęca do przekazywania przy tegorocznym rozliczeniu PIT – 1% podatku na pomoc i wsparcie podopiecznych Fundacji w przejściu przez raka. Ideę obrazuje spot z piosenką Faustyny Maciejczuk.
Zobacz również
– W obecnym czasie jeszcze mocniej staramy się być blisko naszych podopiecznych i wspierać ich w przejściu przez raka. Wiemy, że system jest skupiony na walce z pandemią koronawirusa i zdarza się, że zapomina o pacjentach onkologicznych. Dlatego tak ważna jest teraz pomoc ludzi dobrej woli – to oni mogą sprawić, że chorzy wrócą na scenę życia – komentuje Łukasz Kościuczuk z Fundacji Rak’n’Roll.
Fundacja Rak’n’Roll od 11 lat zmienia schematy myślenia o chorobie nowotworowej i działa na rzecz poprawy jakości życia chorych. Pomaga przechodzić przez raka: leczyć się godnie, żyć dobrze i z radością. Działalność Rak’n’Rolla jest możliwa dzięki wsparciu darczyńców, w tym 1% podatku, który jest podstawą działań pomocowych fundacji. O tym jak przekazać 1% podatku można przeczytać na stronie: https://www.raknroll.pl/przekaz-1/
Kampania potrwa do końca kwietnia. W ramach działań powstał spot w formatach 30, 15, 10 i 6 sekund oraz fotosy, które też będą promować przekazywanie 1%. Kampania prowadzona jest w internecie: kampania display i w social mediach i na nośnikach reklamy zewnętrznej: digital OOH. Zaplanowano też działania PR oraz współpracę z influencerami.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
To kolejna kampania (po Rak’n’Roll Music i „Niosą nas Wasze KAERESY”), którą Fundacja Rak’n’Roll tworzy z agencjami Publicis Groupe: Saatchi& Saatchi odpowiada za strategię i koncept kreatywny, agencja mediowa Zenith za planowanie i zakup mediów, agencja digitalowo-contentowa LiquidThread odpowiada za współpracę z influencerami, a Prodigious za postprodukcję (obraz, dźwięk oraz retusz materiałów do social media). Spot wyprodukowała Papaya Films, a wyreżyserował go Andrzej Dragan. Zdjęcia do spotu zrealizował Michał Sobociński.
Słuchaj podcastu NowyMarketing