Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Raport Blogi Kulinarne 2012 – raport Olgi Smile

Największy blog kulinarny odwiedza milion osób miesięcznie, dwanaście blogów notuje ruch powyżej 100 tys. użytkowników co miesiąc. W Polsce zarejestrowanych jest prawie 3 tys. blogów z przepisami, które odwiedza 9 mln Polaków. Przegląd blogów można znaleźć w raporcie przygotowanym przez Olgę Smile.
O autorze
1 min czytania 2012-12-21

Olga Smile dziennikarka kulinarna, PR-owiec, autorka 5 książek kucharskich, prowadzi od 6 lat autorskiego bloga www.OlgaSmile.com. Specjalizuje się w fotografii kulinarnej na potrzeby wydawnictw, prasy, Internetu oraz współpracuje z agencjami reklamowymi. Jej wyczucie smaku i umiejętność komponowania potraw sprawiły, że stworzyła silną markę wokół której zgromadziła olbrzymie grono stałych i zaangażowanych czytelników. Z pasją przystępuje do nowych wyzwań i angażuje się w projekty kulinarne. Uśmiecha się przez większość życia wierząc, że uśmiech łagodzi obyczaje i sprawia, że życie staje się łatwiejsze, w końcu jak sama mówi „nazwisko zobowiązuje.”

Z raportu można dowiedzieć się, którzy blogerzy kulinarni:

  • prowadzą autorskie programy kulinarne telewizyjne lub radiowe,
  • cyklicznie publikują w magazynach, prasie i serwisach internetowych,
  • współpracują z prasą, publikując zdjęcia potraw i przepisy w druku lub serwisach internetowych,
  • przeprowadzili efektywnie największe konkursy internetowe w kulinariach,
  • wykonują odpłatne zdjęcia na zlecenia oraz stylizacje dań w ramach wykonywanych sesji fotograficznych,
  • prowadzą warsztaty kulinarne,
  • publikują filmy na Youtube,
  • mają fan page na Facebooku powyżej 3000 fanów,
  • przygotowały własne aplikacje mobilne,
  • poszerzyły swoją działalność o usługi cateringowe,

Najpopularniejszymi blogami kulinarnymi są: Kwestia Smaku, Kotlet.tv, Moje Wypieki, Pozytywna Kuchnia  i blog Olgi Smile. Blogosferę kulinarną zdominowały kobiety. Jednak na YouTube najpopularniejszy kanał prowadzi mężczyzna.

– Fakt, że Polacy szukają przepisów w sieci wykorzystują blogerzy. Jedni tworzą własne aplikacje mobilne z przepisami, inni uruchamiają kanały wideo na YouTube – podkreśla Rafał Krzyżański z Listonic. Najpopularniejszymi kanałami wideo są: Kocham Gotować (ponad 55 tys. widzów), Kotlet.tv (ponad 14 tys. widzów) i Pozytywna Kuchnia (ponad 6 tys. widzów). Blogi kulinarne to także interakcja z fanami, między innymi na profilach serwisu Facebook. Największą ilością fanów cieszy się Fan Page Kwestii Smaków – ponad 83 tysiące, następnie Moje Wypieki – ponad 62 tysiące i Kocham Gotować – ponad 49 tys. fanów.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Blogerzy kulinarni nie tylko gotują i publikują przepisy. – Raport ukazuje blogerów kulinarnych jako kreatywne i otwarte osoby, działające na wielu płaszczyznach – chwali Olga Smile, blogerka kulinarna i autorka raportu. Publikacja została podzielona na kilkanaście działów, w każdym przedstawione zostały sylwetki blogerek publikujących przepisy w prasie, współpracujących z telewizjami czy piszących książki kucharskie. Jedni sprzedają zdjęcia potraw czy robią sesje na zlecenie, drudzy prowadzą firmy cateringowe, jeszcze inni organizują konkursy i warsztaty.

O wszystkich można przeczytać w raporcie autorstwa Olgi Smile i Listonic.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się