Eksperci McKinsey po raz raz drugi przyjrzeli się zwyczajom Polaków w internecie, porównując przy tym, jakie zmiany zaszły w cyfrowych zachowaniach obywateli naszego kraju na przestrzenie ostatnich dwóch lat. Tytułowi „cyfrowi Polacy” to osoby w wieku 15-64 lat, które korzystają na co dzień z internetu w domu lub w pracy. Wnioski na temat tej grupy, pochodzące z raportu „Cyfrowi Polacy – konsumenci w czasach e-rewolucji” z 2016 r., stały się inspiracją do dalszych prac nad gruntowną analizą wpływu cyfryzacji na polskich konsumentów w 2018 r.
Zobacz również
Kluczowe wnioski z tegorocznego raportu:
- cyfrowy Polak lub Polka w 2018 r. są podłączeni do sieci, na różnych urządzeniach, łącznie średnio 11 godzin dziennie, czyli o pięć godzin dłużej niż w 2016 r.,
- odsetek osób korzystających ze smartfonów wzrósł o 16 pkt. proc. do 94 proc., a 93 proc. cyfrowych Polaków ma już dostęp do sieci Wi-Fi (wzrost o 6 pkt proc. w porównaniu do 2016 r.),
- wzrosło zaufanie do innowacji cyfrowych. Dalsze tempo cyfryzacji będzie zależało od tego, czy strony internetowe będą w stanie zyskać, a dostawcy usług odzyskać szersze zaufanie wśród internautów,
- odsetek respondentów, którzy twierdzą, że Internet jest ważną częścią ich życia, wzrósł o 9 pkt. proc. do 44 proc.