Początek roku to także szereg postanowień noworocznych.
Prawdopodobnie część z Was, już teraz postanawia chęć poprawy i za cel bierze swoje zdrowie. Będę lepiej się odżywiać, obiecuję sobie więcej ruchu, rzucę palenie, ograniczę alkohol, będę więcej czytać, nauczę się hiszpańskiego etc. etc. etc.
Zobacz również
Jak będzie, czas pokaże, ale jakkolwiek już teraz przygotowaliśmy raport dotyczący ogólnego stanu zdrowia i samopoczucia pracowników branży reklamowej.
Raport przygotowany przez Sundose.io – pierwszą w Polsce platformę opartą na AI dostarczającej klientom w 100% spersonalizowany mix witamin, minerałów i probiotyków dostosowanych do ich indywidualnych potrzeb.
Aktywność fizyczna
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Prawie 40% naszych ankietowanych deklaruje ćwiczenie dłużej niż 30 minut w ciągu tygodnia pomiędzy 3-4 razy. Niestety aż 25% twierdzi, że nie ćwiczy ani razu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Nie można stwierdzić, że w tych 25% przeważają kobiety lub mężczyźnini. Można wysnuć jednak tezę, że brak czasu na ćwiczenia jest po prostu bezpłciowy.
Kawa i poranne wstawanie
Spora część ankietowanych deklaruje duży problem z porannym obudzeniem się. Ponad 70% ankietowanych wskazuje, że ma problemy ze wstawaniem rano co najmniej kilka razy w tygodniu. Co ciekawe, większy problem z poranną drzemką mają kobiety.
Problem ten wynikać może z kilku kwestii, jednak najczęstszą i najbardziej prawdopodobna jest po prostu zbyt mała liczba godzin snu. Potrzebujemy się wysypiać, zregenerować i odpocząć. Warto odpuścić kolejny serial na Netflixie albo bezcelowe wieczorne scrollowanie Facebook, tylko po prostu pójść spać.
Problemów porannego wstawania nie rozwiąże nam nadmiernie wypijanie dużej ilości kawy ani napojów energetycznych. Przynajmniej nie jest to rozwiązanie długoterminowe, a raczej chwilowe.
Prawie 30% ankietowanych przyznaje się do picia 3 kaw lub napojów energetycznych.
Ale są również powody do dumy. Marketerzy zdecydowanie unikają palenia papierosów. Palenie jest coraz mniej popularne wśród Polaków: jeszcze w roku 2000 palenie deklarowało prawie 50% dorosłych Polaków, w naszym badaniu codzienne palenie deklaruje 1/5 ankietowanych.
Marketerom nie brakuje sytuacji stresogennych. Fuck-upy, uciążliwi klienci, spięcia w zespołach projektowych powodują, że 6 na 10 badanych doznaje sytuacji stresogennych co najmniej kilka razy w tygodniu.
Witaminy, minerały i kawasy omega-3 to najpopularniejsze suplementy w badanej grupie. 40% kobiet nie przyjmuje suplementów diety, wśród tych, które korzystają z tej kategorii najpopularniejsze są minerały i witaminy (np. witamina c). Mężczyźni najczęściej przyjmują witaminy (np. witamina C) oraz minerały. Wśród odżywek białkowych i suplementów sportowych można zauważyć nadreprezentację mężczyzn.
Chcesz wiedzieć, czy marketerzy mają tytanowe żołądki i serce konia, czy nie chorują, czy jedzą złom i puszczają gazy, które później wykorzystujemy jako źródło odnawialnej energii? Sprawdź pełny pierwszy raport o stylu życia marketerów w Polsce.
Z pełnym raportem możesz zapoznać się tu >
Raport przygotował i opracował Sundose.io, producent pierwszego w Europie spersonalizowanego suplementu dopasowanego do indywidualnego stylu życia.
Jeśli chcesz poznać swój indywidualny skład suplementów, sprawdź na stronie.