Agencja badawcza IRCenter wraz z wiodącymi dostawcami internetowych narzędzi analitycznych w Polsce zwróciła się do osób odpowiedzialnych za marketing i komunikację o ocenę przydatności narzędzi marketingowych działających w modelu SaaS i wykorzystujących dane dostępne w zbiorach Big Data. Respondenci wypowiedzieli się m.in. na temat narzędzi do monitoringu i analityki Internetu oraz innych mediów, zarządzania reklamą, systemów do zarządzania ruchem na stronach internetowych i marketing automation lub łączenia i analizy danych.
Jak wynika z badania głównymi użytkownikami tego typu technologii są marketerzy oraz osoby odpowiedzialne za działania PR to główni użytkownicy narzędzi (72%).
Zobacz również
Wśród najczęściej wykorzystywanych technologii znalazły się narzędzia do monitorowania mediów społecznościowych (69%) i tradycyjnych (64%). Większość użytkowników chwali sobie rozwiązania, z których korzysta i nie planuje zmiany dostawcy w najbliższy czasie. Średnio co drugi użytkownik korzysta także z narzędzi do analityki stron internetowych. Natomiast 36% respondentów wykorzystuje w pracy również narzędzia do zarządzania społecznościami fanowskimi w mediach społecznościowych. Ten typ narzędzi, a także rozwiązania służące do monitoringu reklamy w mediach tradycyjnych w mniejszym stopniu spełniają oczekiwania użytkowników, którzy częściej deklarują chęć zmiany dostawcy usług. Kryterium ich wyboru nie będzie cena, tylko wygoda użycia i rzetelność prezentowanych wyników.
Ponad połowa użytkowników technologii marketingowych bazujących na Big Data łączy dane pochodzące z tych narzędzi z zewnętrznymi źródłami danych. Wykorzystują oni w tym celu przede wszystkich dane sprzedażowe zestawiane np. z analizą ruchu na stronach internetowych oraz dane mówiące o wydatkach reklamowych zestawiane np. z monitoringiem reklamy. Pomimo tego, korzystanie z dostępnych online narzędzi do łączenia i wizualizacji danych deklaruje na razie 4% uczestników badania.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
„Rynek narzędzi marketingowych online wykorzystujących Big Data w Polsce rośnie w siłę. Dane są dostępne na wyciągnięcie ręki, wobec czego kluczowa staje się umiejętność łączenia danych z różnych źródeł – także tych tradycyjnych, poprawnej analizy danych i wyciągania wniosków, które pozwolą prowadzić skuteczne działania marketingowe – podsumowuje Marcin Krzosek, Dyrektor Zarządzający IRCenter.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Pełny raport z badania dostępny jest na stronie. Publikacja obejmuje szczegółowe wyniki badania na temat wykorzystania narzędzi do: monitoringu mediów społecznościowych i Internetu, monitoringu mediów tradycyjnych, analityki ruchu na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej, analityki i zarządzania kanałami własnymi na serwisach społecznościowych, analizy pozycjonowania w wyszukiwarkach, monitoringu reklamy w mediach tradycyjnych, monitoringu reklamy banerowej, zarządzania reklamą kontekstową i społecznościową, marketing automation, łączenia danych z niezależnych źródeł oraz baz danych kontaktów do dziennikarzy
*Dane pochodzą ze zrealizowanego przez IRCenter badania „Rynek marketing technologies w Polsce”. Dane zostały zebrane metodą CAWI w okresie od stycznia do marca 2015. W badaniu wzięło udział 222 specjalistów i użytkowników technologii marketingowych online działających w modelu SaaS Badanie zostało zrealizowane we współpracy z partnerami: SoTrender, CatNapoleon, SentiOne, Monitori, Press-Service, Instytut Monitorowania Mediów, NewsPoint, Tableau, admonit. Raport został objęty patronatem medialnym przez: Brief.pl, Marketig przy kawie, Nowy Marketing, mensis.pl. socialpress.pl, maretinglink.pl.