Jak wynika z najnowszych danych zebranych w raporcie „State of online events”, rynek webinarów i spotkań online staje się coraz bardziej profesjonalny. Eksperci korzystający z różnych formatów i bogatych funkcji wydarzeń online odpowiadają za 26 proc. spotkań na całej platformie ClickMeeting. Dlatego tegoroczna analiza po raz pierwszy zawiera odrębną kategorię dotyczącą tzw. power userów. Rekordzista całej platformy – szkoła specjalizująca się w nauce języków orientalnych – zorganizował w ciągu roku 6 619 wydarzeń, w których udział wzięło 23 831 uczestników.
Średnio 650 uczestników na webinar w roku
Webinary umożliwiają dziś uczestnikom komunikację z dowolnego miejsca na świecie, poszerzanie zakresu kompetencji oraz promowanie marek, a to wiąże się ze wzrostem zainteresowania tym formatem. Podsumowanie dokonane przez KlickMeeting pokazuje, że w 2023 roku:
Zobacz również
- pojedynczy użytkownik platformy zorganizował średnio 47 wydarzeń,
- gromadził na nich przeciętnie niemal 14 uczestników, co daje 650 osób w skali roku,
- spotkanie online trwało średnio 106 minut,
- a odbiorcy uczestniczyli w nich aktywnie przez 68 proc. czasu.
Co więcej:
- uśredniona sesja użytkownika wynosiła 71 minut,
- a najwięcej wydarzeń organizowano w czwartek. Na kolejnych pozycjach uplasowały się wtorek oraz środa.
- Najchętniej wybieraną godziną na przeprowadzenie webinaru na polskim ClickMeeting była natomiast godz. 16:00.
fot. Materiały prasowe ClickMeeting
W podsumowaniu opublikowanym przez ClickMeeting znalazło się również miejsce na informację dotyczące najchętniej wykorzystywanych narzędzi. Mowa kolejno o: prezentacji (używanej przez 54,4 proc. osób), dzieleniu się ekranem (17,7 proc.) i interaktywnej tablicy (8,1 proc.).
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Zmiany w organizacji wydarzeń — rosnąca profesjonalizacja
Jak wynika z raportu „State of online events”, tzw. power userzy odpowiadali za 26 proc. wydarzeń zorganizowanych na platformie ClickMeeting w 2023 roku. Coraz większa liczba takich użytkowników świadczy o rosnącej profesjonalizacji w branży webinarów i spotkań online. Średnio power user przeprowadził na platformie ClickMeeting nawet 85 wydarzeń rocznie, czyli o 81 proc. więcej niż statystyczny użytkownik tradycyjny.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Wydarzenia te zgromadziły średnio 933 uczestników w skali roku.
- Sesja trwała średnio 72 minuty,
- a przeciętnie wydarzenie organizowane przez power usera trwało 112 minut.
Rekordzista z branży edukacyjnej. Eksperci monetyzują swoją wiedzę
Tegoroczne dane z raportu „State of online events” pokazują, że rekordzistą pod względem liczby wydarzeń i uczestników był lider branży edukacyjnej. Szkoła języków orientalnych w 2023 roku zorganizowała ponad 6,5 tys. wydarzeń, co daje rekordową liczbę 130 wydarzeń tygodniowo. To o 13 983 proc. więcej niż przeciętny użytkownik platformy. Przekłada się to również na olbrzymią łączną liczbę uczestników, których było 23 831.
Zdjęcie główne: Freepik